Τα agencies θα «παραιτηθούν από την ιδιότητα του agency» το 2026, σύμφωνα με προβλέψεις της Forrester, έπειτα από «μια δεκαετία διαρθρωτικής αλλαγής παραδείγματος, η οποία διαβρώνει τη συμβατική προσέγγιση του agency». Το αποτέλεσμα θα είναι μειωμένο προσωπικό, αυξημένη εξάρτηση από τα έσοδα media και υπαρξιακή αναζήτηση ως προς τα επιχειρηματικά μοντέλα των agencies.
Κομβικό σημείο της αλλαγής θα είναι οι παράγοντες που πιέζουν το πώς χρεώνουν τα agencies τις υπηρεσίες τους, που εν συνεχεία πιέζει την ίδια τη διάρθρωσή τους. Ως αποτέλεσμα, θα προκύψουν 4 νέα αρχέτυπα για τα agencies: Πάροχοι που θα υλοποιούν προγράμματα, Έμποροι που θα μεταπωλούν λογισμικό και media, Συνδεδεμένες εταιρείες που «θα συνεισφέρουν ικανότητες σε μεγαλύτερους, μητρικούς οργανισμούς», και Partners που θα παρέχουν υπηρεσίες μάρκετινγκ.
Οι προβλέψεις της Forrester για το 2026 συνοψίζονται ως εξής: 1. Μείωση θέσεων εργασίας κατά 15% στα agencies. 2. Δέκα δημιουργικές ανεξάρτητες εταιρείες θα εξαγοραστούν από ιδιωτικά κεφάλαια. 3. Στην επόμενη μεγάλη εξαγορά και συγχώνευση θα ξεκινήσουν μαζικά agency reviews. 4. Τα agencies θα αναλάβουν τον έλεγχο του creator marketing. 5. Τα agencies θα λειτουργούν όλο και περισσότερο ως εντολείς αντί ενδιάμεσοι στις συμφωνίες media.
(Πηγή: The Drum)