Αισθητά βελτιωμένη η εικόνα από το α’ 3μηνο του 2012 στο β’

Όπως αναφέραμε από χθες, η ονομαστική online display διαφημιστική δαπάνη για το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθε στα 37 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μικρή πτώση από τα 40 εκατ. ευρώ που καταγράφηκαν κατά το πρώτο μισό του 2011, ενώ σε επίπεδο δεύτερου τριμήνου η επένδυση κινείται ελαφρώς πτωτικά. Τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα το Daily Fax δείχνουν ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχει πτώση της δαπάνης από το δεύτερο τρίμηνο του 2011 στο δεύτερο τρίμηνο του 2012, η εικόνα στο δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς σε σχέση με το πρώτο είναι πολύ καλή.

Όπως φαίνεται από τον πίνακα 1, οι τέσσερις βασικοί κλάδοι διαφημιζόμενων, από το πρώτο τρίμηνο του 2012 στο δεύτερο αυξάνουν την δαπάνη τους στο διαδίκτυο: Ο κλάδος των financial services από 3.501 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2012 έφτασε τα 5.691 το δεύτερο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς. Ακολουθούν ανοδικά οι κλάδοι FMCG (4.056 εκατ. ευρώ από 2.412 εκατ. ευρώ), Telecommunications (3.420 εκατ. ευρώ από 2.798 εκατ. ευρώ) και Retail & Retailer Marketing (1.648 εκατ. ευρώ από 879 χιλ. ευρώ). Με απλά λόγια, η εικόνα δείχνει να βελτιώνεται το δεύτερο τρίμηνο του 2012 σε σχέση με το πρώτο και η διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο ανακάμπτει, με αιχμή τους παραπάνω 4 σημαντικούς κλάδους διαφημιζόμενων.

Θα πρέπει να τονιστεί δε, ότι ο κλάδος των financial services εξακολουθεί να αυξάνει τη δαπάνη του στο διαδίκτυο ακόμα και σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2011, κάτι που δεν ισχύει για τους άλλους τρεις κλάδους του πίνακα 1. Στον πίνακα 2 καταγράφονται τα ποσά που απορροφήθηκαν ως διαφήμιση το δεύτερο τρίμηνο του 2012, επίσης ανά κλάδο, περισσότερο αναλυτικά. Θα πρέπει και πάλι να τονιστεί ωστόσο ότι η συλλογή των στοιχείων από το IAB Hellas πραγματοποιείται σε ονομαστικές τιμές και δεν αντικατοπτρίζει εκπτώσεις ή άλλες συμφωνίες συνεργασίας.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΝLINE ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΣΕ 4 ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΛΆΔΟΥΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΩΝ
  B’ Τρίμηνο 2012 Α’ Τρίμηνο 2012 Β’ Τρίμηνο 2011
Financial Services 5.691 3.501 4.981
FMCG 4.056 2.412 4.514
Telecommunications 3.420 2.798 4.927
Retail & Retailer Marketing 1.648 879 2.010
ΠΙΝΑΚΑΣ 2: DISPLAY ADVERTISING (Q2/12) – INDUSTRIES BREAKDOWN
Κλάδος Β’ Τρίμηνο 2012 Μερίδιο (%)
Financial Services 5.691 25,2
FMCG 4.056 18,0
Telecommunications 3.420 15,2
Entertainment, Media & Leisure 2.273 10,1
Retail & Retailer Marketing 1.648 7,3
Travel, Tourism & Transport 1.512 6,7
Automotive 1.397 6,2
Technology & Consumer Electronics 820 3,6
Government & Institutions 645 2,9
Education 499 2,2
Utilities 255 1,1
Business Services 230 1,0
Manufacturing & Construction 90 0,4
Property 9 0,1

Πηγή: ΙΑΒ Ηellas, ποσά σε εκατ. ευρώ