Η κυριότερη πρόκληση για τον κλάδο της έρευνας είναι… η ταχύτητα προσαρμογής της στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η κλιματική αλλαγή, οι κοινωνικές τάσεις και οι οικονομικές συνθήκες, επηρεάζουν τη γενικότερη συμπεριφορά των ανθρώπων και ειδικότερα την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Η έρευνα αγοράς θα πρέπει να υιοθετήσει αφενός νέες μεθόδους συλλογής δεδομένων, ώστε να συνεχίσει να διασφαλίζεται η ακρίβεια και η αξιοπιστία των δεδομένων και αφετέρου να υιοθετήσει εργαλεία έρευνας και ανάλυσης που να λαμβάνουν υπόψη αυτές τις αλλαγές.
Η έρευνα αγοράς θα κερδίσει σε αναγνωρισιμότητα όταν… επιτυχώς επικοινωνήσει ότι συμβάλει ενεργά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στην ανάπτυξη στρατηγικών marketing που είναι προσανατολισμένες στο μέλλον και αποτελεσματικές στην επίτευξη των στόχων της κάθε επιχείρησης. Επίσης όταν αναγνωριστεί και ενισχυθεί η αξιοπιστία του κλάδου. Όταν αναγνωριστεί ότι οι εταιρείες λειτουργούν με γνώμονα τη διασφάλιση της διαφάνειας και με επαγγελματική ηθική. Όταν οι εταιρείες ερευνών αγοράς με την ορθή χρήση και επεξεργασία των δεδομένων, την προστασία της ιδιωτικότητας των συμμετεχόντων και την αναφορά των αποτελεσμάτων με διαφάνεια και αντικειμενικότητα, αναγνωριστεί ότι συμβάλουν στη χρησιμότητα των αποτελεσμάτων στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Η συμμετοχή των πολιτών στις έρευνες θα αυξηθεί εάν… υπάρξει οργανωμένη και συστηματική ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη σημασία της έρευνας αγοράς και τον τρόπο που αυτή επηρεάζει τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί. Η κατανόηση του κοινού, για τη δυνατότητα επιρροής που έχει μέσω της έρευνας αγοράς, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για συμμετοχή. Επίσης, είναι απαραίτητη η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης απέναντι στις εταιρείες έρευνας αγοράς, εμπιστοσύνη που διαμορφώνεται όταν οι πολίτες έχουν πλήρη ενημέρωση σχετικά με τους σκοπούς της έρευνας, τη χρήση των δεδομένων που συλλέγονται και τα μέτρα που λαμβάνονται για τη διασφάλιση της ιδιωτικότητάς τους.