Αλυσιδωτές ανατροπές και μερικό «σπάσιμο» της άτυπης συμφωνίας για κοινή έναρξη στις 25 Σεπτεμβρίου σημειώνονται στον σχεδιασμό της prime time λίγο πριν την έναρξη της σεζόν. Η απόφαση του ΑΝΤ1 να μετακινήσει την «Μάγισσα» στις 21.00 (αντί για τις 22.30) αλλάζει τον χάρτη και οδηγεί Mega και Alpha να ρίξουν στη μάχη τη «Γη της ελιάς» και τον «Σασμό» στις 24 Σεπτεμβρίου. Ανατροπές και στη ζώνη των 20.00 με τον «Έρωτα φυγά» στο Open να οδηγεί την ΕΡΤ σε ανασχηματισμό. Αγωνία και στον Σκάι για τους «Πανθέους». Τα κανάλια σκέφτονται να «κόψουν» τη δυνατότητα για on demand θέαση των σειρών την πρώτη εβδομάδα του ανταγωνισμού, ώστε να «υποχρεώσουν» τον τηλεθεατή να τις παρακολουθήσει live!

Διαφημιστική δαπάνη ξεκινά η μεγάλη μάχη της prime time, με τα κανάλια να «ρίχνουν» στη μάχη παραγωγές δεκάδων εκατομμυρίων σε μια σεζόν ακραίου ανταγωνισμού και υψηλού ρίσκου. Στο παρά πέντε της μάχης, οι έως τώρα ειλημμένες αποφάσεις τελούν υπό αίρεση και το τοπίο θυμίζει κινούμενη άμμο, καθώς τα κανάλια αναθεωρούν τη στρατηγική τους για να υπερασπιστούν τα πανάκριβα δυνατά χαρτιά τους και να αποφύγουν τυχόν στραβοπάτημα από τα πρώτα μέτρα της κούρσας.

Η «μάγισσα» φέρνει τα πάνω-κάτω
Η πρώτη ανατροπή ήρθε από τον ΑΝΤ1 που ενώ αρχικά σχεδίαζε να βγάλει στον αέρα την πολυαναμενόμενη και πολυδάπανη (συνολικού κόστους 12 εκατ. ευρώ) «Μάγισσα» στο δεύτερο slot της prime time στις 22.30, τελικά ανακοίνωσε ότι το δυνατό του χαρτί θα παραταχθεί «απέναντι» από τη «Γη της ελιάς» και τον «Σασμό» στις 21.00 και μάλιστα, για τρεις –αντί για δύο- ημέρες την εβδομάδα. Η κίνηση-ματ του ΑΝΤ1 άλλαξε ραγδαία το τοπίο του ανταγωνισμού και προκάλεσε δονήσεις και διαδοχικές προγραμματικές αλλαγές από τον ανταγωνισμό. Ενώ τα κανάλια (ΑΝΤ1, Mega, Alpha και Star) είχαν συμφωνήσει να ξεκινήσουν συντονισμένα τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου με μία σειρά ο καθένας, τόσο το Mega όσο και ο Alpha σχεδιάζουν να προηγηθούν κατά μία ημέρα. Με το επιχείρημα ότι η «Γη της ελιάς» έτσι κι αλλιώς μεταδιδόταν και Κυριακή, το Mega μετακίνησε την πρεμιέρα του τρίτου κύκλου της σειράς την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου ώστε να αποφύγει την «μετωπική» σύγκρουση με τη «Μάγισσα», τουλάχιστον στο πρώτο επεισόδιο.

Αλλάζει μέρες ο «Σασμός»;
Σε ραγδαία αλλαγή του σχεδιασμού του για την prime time προχωράει και ο Alpha. Μετά από δύο χρόνια σε περίοπτη και κυρίαρχη θέση στην prime time από Δευτέρα έως Πέμπτη, ο «Σασμός» ετοιμάζεται για μια σχεδόν ιστορική αλλαγή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Alpha εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μετακινήσει την επιτυχημένη σειρά την Κυριακή και έως Τετάρτη, ενώ στην περίπτωση που η απόφαση αυτή παγιωθεί, και η πρεμιέρα του «Σασμού» θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου, μια ημέρα πριν τη «Μάγισσα» του ΑΝΤ1.

Και συνδρομητικά όπλα
Η αντίδραση Mega και Alpha που μετακινούν τις πρεμιέρες τους την Κυριακή δεν αφήνει ασυγκίνητο τον ΑΝΤ1, ο οποίος σχεδιάζει νέα αντεπίθεση και μάλιστα, με… συνδρομητικά όπλα. Σύμφωνα με πληροφορίες, απέναντι στις πρεμιέρες της «Γης της ελιάς» και –κατά πάσα πιθανότητα- του «Σασμού» την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου, το κανάλι του Αμαρουσίου αναμένεται να μεταδώσει εκτάκτως τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς εποχής «Ψυχοκόρες» που μεταδίδονται αποκλειστικά στον ΑΝΤ1+ από την 1η Σεπτεμβρίου.

Το «παρών» στη μάχη της prime time από τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου θα δώσει και το Star με την πρεμιέρα της «Φάρμας» η οποία θα μεταδίδεται τέσσερις φορές την εβδομάδα, από Δευτέρα έως Πέμπτη. Στόχος του Star είναι να βγάλει το πρώτο live του Fame story με παρουσιαστή τον Νίκο Κοκλώνη την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στις 21.00, ωστόσο, έως αυτή τη στιγμή η τήρηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος είναι μάλλον απίθανη, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία της παραγωγής.

Τα σενάρια για τους «Πάνθεους» στον ΣΚΑΪ
Τα νέα δεδομένα ανταγωνισμού που ξεκίνησαν από τη μετατόπιση της «Μάγισσας» στο κεντρικό τερέν της prime time, προκαλούν αυξημένη αγωνία στον Σκάι που φέτος παίζει τα ρέστα του με τους «Πανθέους». Η νέα σειρά εποχής του Σκάι (ο οποίος παραδοσιακά δεν μετέχει στις συνεννοήσεις με τα αντίπαλα κανάλια) θα κάνει πρεμιέρα μία εβδομάδα νωρίτερα από τον ΑΝΤ1, τον Alpha, το Mega και το Star, δηλαδή τη Δεύτερα 18 Σεπτεμβρίου στις 21.00 και έως την Πέμπτη. Τι θα γίνει στη συνέχεια που θα πάρουν θέση «απέναντι» στους «Πανθέους» τα τρία μεγαθήρια των αντίπαλων σταθμών; Στο κανάλι του Φαλήρου εξετάζονται διάφορα σενάρια που θα ενεργοποιηθούν ανάλογα με τα πρώτα αποτελέσματα στους πίνακες της Nielsen. Μια σκέψη που έχει ήδη σχηματοποιηθεί στον Σκάι, είναι οι «Πανθέοι» προκειμένου να αποφύγουν την περιδίνηση στο «μάτι του κυκλώνα» απέναντι από 3 δυνατούς αντιπάλους, να αποχωρήσουν από την απευθείας αναμέτρηση τη Δευτέρα και την Τρίτη, και σε επόμενο χρόνο να μετακινηθούν από Τετάρτη έως Παρασκευή, ώστε να «πέσουν» σε πιο… μαλακό έδαφος.

Από την Κυριακή 1η Οκτωβρίου, θα «παιχτεί» στον αέρα των καναλιών η δεύτερη πράξη του… δραματικού ανταγωνισμού και θα ολοκληρωθεί το παζλ της prime time με την ενεργοποίηση και του δεύτερου slot της prime time μετά τις 22.30. Το Mega θα λανσάρει τη νέα του σειρά «Το Ναυάγιο», ο Alpha το «Προξενιό της Ιουλίας», ενώ ο ΑΝΤ1 θα εντάξει στο μείγμα της prime time τρεις επιπλέον σειρές: οι «Παγιδευμένοι» κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 22.30, ο «Πρώτος από εμάς» κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 22.30, ενώ η σειρά «Μετά τη φωτιά» θα πάρει θέση κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.00.

Ανατροπές και στην ΕΡΤ λόγω… «Έρωτα φυγά»
Αναστάτωση και ανατροπές σημειώθηκαν και στη ζώνη των 20.00 όπου έκανε την έκπληξη το Open μετακινώντας σε βραδινό slot την επιτυχημένη σειρά της απογευματινής ζώνης «Έρωτας φυγάς». Στη θέση αυτή η σειρά του Open θα συναντήσει απέναντί του τον «Παράδεισο των κυριών» στον Alpha. Την ίδια στιγμή, η ΕΡΤ προχωρά σε ανασχηματισμό και ραγδαία αναθεώρηση του αρχικού σχεδιασμού της για να… προλάβει τον ανταγωνισμό. Η καθημερινή σειρά της ΕΡΤ1 «Ηλέκτρα» ενώ αρχικά προοριζόταν για μετάδοση στις 20.15, μετά τα νέα δεδομένα που φέρνει η έλευση του «Έρωτα φυγά» στο εν λόγω slot, μετακινείται στις 19.10. Αντίστοιχα, το νέο τηλεπαιχνίδι «Switch» με την Ευγενία Σαμαρά θα βγαίνει στον αέρα στις 20.15 και η κωμική σειρά διάρκειας 15 λεπτών «Ο τρίτος όροφος» θα μεταδίδεται τελικά στις 21.30.

Η μάχη του live- αναστολή του on demand;
Την ώρα που «χτυπάει» κόκκινο η αγωνία για τις επιδόσεις των νέων πρότζεκτ μυθοπλασίας που θα συνωστίζονται στις ίδιες ζώνες, στη στρατηγική των σταθμών πέφτει και η ιδέα του… «εκβιασμού». Σύμφωνα με πληροφορίες, στα επιτελεία των καναλιών επικρατεί έντονος σκεπτικισμός σχετικά με το αν θα πρέπει να είναι διαθέσιμα τα πρώτα επεισόδια για μεταχρονολογημένη θέαση «as live» δηλαδή το ίδιο βράδυ της αρχικής μετάδοσης έως τις 2 τα ξημερώματα. Τα κανάλια εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να «κόψουν» τη δυνατότητα για on demand θέαση των σειρών, για την πρώτη εβδομάδα του ανταγωνισμού. Κοινώς, για όποιον επιθυμεί να δει την εκάστοτε σειρά να μπορεί να το κάνει μόνο live, καθώς μετά δεν θα διατίθεται στις υβριδικές πλατφόρμες των σταθμών αλλά ούτε και στο replay tv της Cosmote TV μέσα στην ίδια ημέρα. Το εκάστοτε επεισόδιο θα «ανεβαίνει» και θα είναι διαθέσιμο για on demand θέαση σε διαδικτυακό ή υβριδικό περιβάλλον το μεσημέρι της επόμενης ημέρας από την live μετάδοση. Για την τακτική αυτή, την οποία πέρυσι εφάρμοσαν το Star και ο Σκάι για τα ριάλιτι Master Chef και Survivor, υπάρχει και ισχυρός αντίλογος. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτός ο έμμεσος «εκβιασμός» του τηλεθεατή να καταναλώσει το περιεχόμενο υποχρεωτικά και μόνο live, μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ καθώς αποκλείει όσους σκόπευαν να το παρακολουθήσουν αργότερα το ίδιο βράδυ, και ίσως χάσουν έτσι την ευκαιρία να «κερδίσουν» όσους τηλεθεατές το αναζητήσουν ως δεύτερη επιλογή.

Στο κάδρο της αγωνίας ενόψει της μεγάλης μάχης που ξεκινά σε μία εβδομάδα μπαίνουν και τα πρώτα δείγματα για την πορεία της διαφημιστικής δαπάνης, η οποία φέρεται μειωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η μικρή μείωση αποδίδεται στο γεγονός ότι τον περσινό Σεπτέμβριο το «Mundobasket» με τη συμμετοχή του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην Εθνική μας ομάδα που μετέδωσε η ΕΡΤ, έδωσε σημαντικό boost στα διαφημιστικά έσοδα του Σεπτεμβρίου 2022, κάτι που δεν έγινε αντίστοιχα φέτος με το «Eurobasket». Πηγές από εμπορικές διευθύνσεις σταθμών, επίσης, εκφράζουν αμφιβολίες σχετικά με το αν τελικά ήταν καλή ιδέα να ξεκινήσει όλη η prime time στην εκπνοή του Σεπτεμβρίου, καθώς αρκετοί μεγάλοι διαφημιζόμενοι είχαν πλάνο να επενδύσουν σε διαφήμιση έως τις 20 Σεπτεμβρίου για να πιάσουν το back-to-school ρεύμα.