Σε τροχιά διαμόρφωσης νεών συμμαχιών και συμπράξεων αλλά και επέκταση των υφιστάμενων προχωρούν τα τηλεοπτικά κανάλια. Νέα δεδομένα προκαλεί η συνεργασία του Open με την εταιρεία του Νίκου Κοκλώνη η οποία αποκτά τον έλεγχο στο ψυχαγωγικό πρόγραμμα του σταθμού αλλά και στη νομή των διαφημιστικών εσόδων. Ο όμιλος Βαρδινογιάννη συζητά την πώληση του 100% του Alpha στη United Group διατηρώντας την εποπτεία, ενώ Mega και ΑΝΤ1 προχωρούν τη συμμαχία τους και σε νέα πεδία.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο μετασχηματισμός του τηλεοπτικού χάρτη με τη United Group να διεκδικεί το 100% του Alpha, το Open να κλείνει new deal παραχωρώντας την εμπορική εκμετάλλευση και τη διαχείριση όλου του ψυχαγωγικού προγράμματος στη μεγαλύτερη –έως τώρα- συμφωνία για outsourcing και τη συμμαχία Mega-ANT1 να προχωρά.

Το OPEN παραχωρεί 16 ώρες την ημέρα!
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια περιδίνησης και έντονης σεναριολογίας για «μνηστήρες» του Open, ο Ιβάν Σαββίδης βρήκε τη λύση που έψαχνε: χρηματοδότηση για το κομμάτι του σταθμού που δεν τον ενδιαφέρει δηλαδή την ψυχαγωγία, χωρίς να πουλήσει και χωρίς να χάσει τον έλεγχο του σταθμού και της ενημέρωσης. Το deal με την Barking Well Media δημιουργεί ένα νέο σχήμα συνεργασίας, όπου η εταιρεία παραγωγής θα αναλάβει να «τρέξει» δηλαδή να χρηματοδοτήσει και να παράξει όλο το ψυχαγωγικό πρόγραμμα πλην ενημερωτικών εκπομπών και ειδήσεων και παράλληλα, θα έχει την εμπορική εκμετάλλευση εισπράττοντας τα εμπορικά έσοδα από όλες τις ζώνες ψυχαγωγίας.

Πρόκειται για διευρυμένη συμφωνία συνεργασίας που δεν περιορίζεται στην εκτέλεση παραγωγής των ζωντανών ψυχαγωγικών εκπομπών (όπως κάνει η Barking Well Media σε άλλα κανάλια), αλλά στην παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σχεδόν 16 ωρών την ημέρα, ακόμα και όταν μεταδίδονται ελληνικές και ξένες ταινίες και άλλα ψυχαγωγικά προγράμματα. Ήδη στην ακέφαλη διεύθυνση προγράμματος του Open μετακινήθηκε η Ισαβέλα Σασλόγλου, μέχρι πρότινος στέλεχος της Barking Well Media.

In-house η εμπορική διεύθυνση, τα διαφημιστικά έσοδα στην barking well
Σε ό,τι αφορά το εμπορικό κομμάτι, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα παραμείνει in-house, κοινώς θα συνεχίσει να το «τρέχει» ο Γενικός και Εμπορικός Διευθυντής του Open, Νίκος Αργυρός, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων που αναλογούν στο ψυχαγωγικό πρόγραμμα του σταθμού θα δίνονται στην Barking Well Media. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογο deal ανάμεσα στις δύο πλευρές που ήδη συνεργάζονταν τότε επιχειρήθηκε και πριν δυο χρόνια, αλλά οδηγήθηκε και «ναυάγιο» καθώς λίγο πριν την επισφράγιση της συμφωνίας, η πλευρά του Ιβάν Σαββίδη ζήτησε χρήματα για να παραχωρήσει το ψυχαγωγικό πρόγραμμα στο Ν. Κοκλώνη.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα ηχηρό διαζύγιο το καλοκαίρι του 2021 μεταξύ Open και Barking Well Media που… ανασκευάζεται τώρα με έναν «γάμο κοινού συμφέροντος». Στο σημερινό deal, η πλευρά Σαββίδη παραχώρησε το κομμάτι του προγράμματος χωρίς τίμημα, καθώς με τον τρόπο αυτό λύνει το πρόβλημα ρευστότητας που έχει προκληθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία και «γλυτώνει» να βάλει κι άλλα χρήματα από την… τσέπη του για να επενδύσει σε πρόγραμμα. Σε ό,τι αφορά τις επαφές που προηγήθηκαν μεταξύ του Open και της Oscar Productions συμφερόντων Mega και ΑΝΤ1, αυτές δεν προχώρησαν, καθώς ζητήθηκε από το Open να βάλει και αυτό χρήματα για την χρηματοδότηση των ψυχαγωγικών του εκπομπών. Όσο για τη Barking Well που αποκτά σημαντικό έρεισμα σε ένα από τα 6 πανελλαδικά κανάλια, θα συνεχίσει να συνεργάζεται και με τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς για την εκτέλεση παραγωγής εκπομπών, σειρών και σόου σε Mega, ANT1, Star και Alpha. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, η διαφορά είναι ότι «με τα υπόλοιπα κανάλια η Barking Well πληρώνεται με μετρητά, ενώ στο Open θα πληρώνεται με διαφημιστικό χρόνο».

Διαπραγματεύσεις για το 100% του ALPHA
Στο «στρατόπεδο» της μεγαλύτερης –έως τώρα- συμμαχίας μεταξύ United Group και ομίλου Βαρδινογιάννη, οι επαφές συνεχίζονται για την υλοποίηση της οψιόν που υπήρχε στην αρχική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές: να πάρει η United Group το 100% του Alpha. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε φάση τελικής διαπραγμάτευσης με στόχο οι όποιες αποφάσεις να υλοποιηθούν μετά τις εκλογές. Το 50% του Alpha έχει πουληθεί ήδη στην Primos Media, ενώ η συζήτηση τώρα αφορά το υπόλοιπο 50% που ανήκει στη Motor Οil. Αυτό που τονίζεται από καλά πληροφορημένες πηγές είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν αποχωρεί από τα media ο όμιλος Βαρδινογιάννη, ενώ τονίζεται ότι ακόμα και εφόσον μεταβιβαστεί το σύνολο ή το μεγαλύτερο μέρος του Alpha στην United Media, θα διατηρήσει την εποπτεία του σταθμού η πλευρά Βαρδινογιάννη, με ισχυρή παρουσία του Πάνου Κυριακόπουλου. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, κάτι ανάλογο έγινε και στην περίπτωση εξαγοράς του Μητροπολιτικού Κολλεγίου και του ΙΕΚ Ακμή από την BC Partners (μητρική της United Group) όπου παραμένουν με σημαντικό ρόλο οι ιδρυτές του.

Στόχος να μην αλλοιωθεί το ποιοτικό στίγμα του ALPHA
Καθώς οι επαφές βρίσκονται σε εξέλιξη αυτό που φέρεται να απασχολεί ιδιαίτερα την πλευρά Motor Οil προκειμένου να δώσει το «οκ» για την πλήρη εξαγορά του Alpha, είναι τα θέμα της ενημέρωσης. Ο όμιλος Βαρδινογιάννη έχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα αυτό καθώς θεωρούν ότι ο Alpha έχει ένα ποιοτικό στίγμα στην ενημέρωση με ουδετερότητα στο πλαίσιο της ισορροπίας που δεν πρέπει να αλλοιωθεί.

Την ίδια στιγμή, επιχειρούν να διαγνώσουν τις προθέσεις της άλλης πλευράς και τις φιλοδοξίες να διαδραματίσει ρόλο στα πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας αλλά και το στοιχείο του ξένου παράγοντα από πλευράς Σερβίας. Η πλευρά Βαρδινογιάννη έχει ήδη βγάλει τα λεφτά της με την πώληση του 50% και δεν καίγεται να δώσει και το υπόλοιπο 50%. Το deal, πάντως, αναμένεται να προχωρήσει καθώς στόχος του ομίλου Βαρδινογιάννη είναι η επέκταση της συμμαχία δύο πλευρών σε new business και ειδικότερα, στον τομέα του telecom και των οπτικών ινών όπου έχει εξέχουσα θέση η Cosmote TV.

Mega-Ant1: Εξετάζουν και «κάθοδο» στα αθλητικά δικαιώματα
Την ίδια στιγμή, η συμμαχία του Mega με τον ΑΝΤ1 προχωρά με την επίσημη σύσταση της εταιρείας Oscar Productions που θα αναλάβει από κοινού τις παραγωγές ψυχαγωγικών προγραμμάτων των δυο καναλιών. Στόχος είναι η επέκταση της συνεργασίας στο επίπεδο της over the top πλατφόρμας με κοινή διάθεση του περιεχομένου και της ταινιοθήκης των δύο καναλιών, ενώ πληροφορίες αναφέρουν, ότι συζητείται επίσης όλες οι μεγάλες παραγωγές μυθοπλασίας του Mega και του ΑΝΤ1 να «παίζονται» πρώτα στο κοινό τους συνδρομητικό περιβάλλον. Πού αλλού μπορεί να φτάσει η συμμαχία των δύο καναλιών; Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο Mega και ΑΝΤ1 να «κατέβουν» μαζί στην αγορά των αθλητικών δικαιωμάτων. Ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί αν και σε ποιες διοργανώσεις θα «χτυπήσουν» τα δύο κανάλια, ωστόσο, κάποιοι «βλέπουν» και την πιθανότητα συνέργειας με την Cosmote σε ό,τι αφορά τα αθλητικά δικαιώματα, κάτι που αν τελικά γίνει, θα αποτελεί ευθεία απάντηση στη σύμπραξη United Group (Nova)- Alpha –Star.