Οι οικονομικές πιέσεις συνεχίζουν να διαμορφώνουν τις αγοραστικές συμπεριφορές στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών αναφέρει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αποδίδοντάς την κυρίως στην αύξηση του κόστους ζωής. Προσεγγίζουν με μεγαλύτερη προσοχή τις δαπάνες τους, με το 67% να δείχνει αυξημένη ευαισθησία στις τιμές των προϊόντων και να παρακολουθεί τις διακυμάνσεις τους, και τις προωθητικές ενέργειες να επηρεάζουν σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις.

Για την εταιρεία ερευνών, αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής, την προοπτική ανάπτυξης των premium προϊόντων και τον ρόλο της καινοτομίας στη διαφοροποίηση της αγοράς. Ανάλυση 162 κατηγοριών FMCGs ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων, δηλαδή αυτών με μέση τιμή 20% μεγαλύτερη από τη μέση τιμή της κατηγορίας όπου ανήκουν.

Αυτά παρουσιάζουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το σύνολο των FMCGs (+4,7% έναντι +3,7%), ενώ συνεισφέρουν άνω του 50% των πωλήσεων στο 30% των εξεταζόμενων κατηγοριών, δημιουργώντας ευκαιρίες για στρατηγική premiumization. Τα βασικά χαρακτηριστικά που καθιστούν τους καταναλωτές διατεθειμένους να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλότερης αξίας περιλαμβάνουν την προώθηση υγιεινού τρόπου ζωής, την παροχή στιγμών απόλαυσης και τη διευκόλυνση των καθημερινών διαδικασιών.

Η πρακτικότητα και η αποτελεσματικότητα αποτελούν επίσης καθοριστικούς παράγοντες στις αγοραστικές αποφάσεις. Επιπλέον, η εισαγωγή νέων προϊόντων διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς, με περίπου το 13% των διαθέσιμων κωδικών να αφορά νέες, ενδεχομένως καινοτόμες προτάσεις, οι οποίες συμβάλλουν άμεσα στην ανάπτυξη των FMCGs.