Για να συμμετέχουν σε αυτόν, πρέπει οι νέοι από κάθε χώρα να έχουν διαγωνισθεί και διακριθεί σε έναν αντίστοιχο διαγωνισμό στη χώρα τους. Από το 2003, η BOUSSIAS και το Marketing Week ξεκίνησαν την προσπάθεια διοργάνωσης του Young Lions στην Ελλάδα, δίνοντας έτσι για πρώτη φορά την ευκαιρία σε νέους έλληνες δημιουργικούς να συμμετέχουν στο Φεστιβάλ των Καννών και να αποκτήσουν διεθνή εμπειρία.

Παράλληλα, ο διαγωνισμός έγινε και το όχημα ανάδειξης της δουλειάς των νέων εντός συνόρων, προσφέροντας μια σύνδεση που έλειπε ανάμεσα στη νέα και στην ήδη καταξιωμένη γενιά διαφημιστών. Ο διαγωνισμός λειτουργεί ως εξής: Νέοι δημιουργικοί σε ζευγάρια (art director και copywriter) έως 28 ετών, λαμβάνουν ένα brief που πάντα αφορά σε κάποιον μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Έχουν τη δυνατότητα να διαγωνισθούν στις κατηγορίες Print, Cyber και από φέτος και Film.

Μέσα σε 24 ώρες πρέπει να παραδώσουν τις συμμετοχές τους σε Print και Cyber και μέσα σε 48 στα Films. Τα έργα κρίνει επιτροπή από αναγνωρισμένους δημιουργικούς της ελληνικής διαφήμισης.