Όχι όμως δύο – δύο και τρία – τρία μαζί. Θέλει ρέγουλο που λέγανε και οι παλιοί – και το λένε ακόμα και κάποιοι νεώτεροι. Η αλήθεια είναι ότι όλη την προηγούμενη εβδομάδα διάβασα διάφορες προτάσεις για «ανάλυση». Κατά βάση όλες ήταν φτιαγμένες για πολλά χωσίματα προς όλες τις κατευθύνσεις. Κάποιες μάλιστα εξ αυτών ευφυέστατες και σχεδόν όλες δικαιολογημένες. Άλλες από την «παλιά φρουρά» του interactive marketing, άλλες από ανθρώπους της τεχνολογίας που άφησαν τον κώδικα και ασχολούνται με την επικοινωνία -για κάποιο λόγο που μόνο αυτοί γνωρίζουν- και λίγες από καινούριους marketers που θέλουν να μάθουν ή διαμαρτύρονται για τα κακώς κείμενα. Κατά πάσα πιθανότητα θα  τα πιάσω με κάποια σειρά που θα αποφασίσω μέσα στο καλοκαίρι και από καιρού εις καιρόν θα εμφανίζω και ένα. Όμως το πιο συγκινητικό θα το πιάσω πρώτο. Όχι μόνο για το δράμα που ζει ο αναγνώστης και φίλος αλλά κυρίως γιατί έχει το μεγαλύτερο δίκιο.

Θα ξεκινήσω μάλιστα με δική του πρόταση. «Πες μου βρε αδερφέ, στις τεκίλες που πίνεις. Πότε το RSS στην Ελλάδα έγινε τόσο δημοφιλές ώστε να αντικαταστήσει το email και τα newsletters;» Ποτέ, αγαπητέ – απαντώ χωρίς να το πολυσκεφτώ. Για την ακρίβεια δεν πιστεύω ότι ούτε στην αλλοδαπή το έχει αντικαταστήσει και εδώ που τα λέμε δεν είναι και δουλειά του RSS να αντικαταστήσει το email. Όπως καταλαβαίνετε, το θέμα του αναγνώστη είναι ο παροπλισμός του email marketing που «σχεδόν πια δεν συζητιέται πουθενά, δεν υπάρχει στις ατζέντες των marketers παρά μόνο ως ένα ακόμα από τα πολλά που έχουν να κάνουν».

Ελάχιστα θα διαφωνήσω φίλες και φίλοι. Για να το ξεκαθαρίσουμε όμως και να μην έχουμε παρεξηγήσεις δεν αναφέρομαι ούτε εγώ ούτε ο φίλος που μπήκε στον κόπο να γράψει στην απουσία newsletters αλλά στην απουσία ουσιαστικών και διαφορετικών ενεργειών και κυρίως αναβάθμισης αυτών. Από ποσότητα παράπονο δεν έχουμε. Σύμπασα η media-κή τουλάχιστον αγορά διαθέτει στο κοινό της πλειάδα newsletters και αντίστοιχα οι διαφημιζόμενοι emails. Μια ματιά όμως φτάνει για να δείτε το πόσα χρόνια παραμένουν τα ίδια και τα όμοια, για να δείτε το πόσο δεν έχουν εναρμονιστεί με τα sites που υποστηρίζουν, για  να δείτε το πόσο πίσω είναι από τις εξελίξεις. Την ίδια ώρα, στο εξωτερικό το email marketing έχει αναχθεί σε επιστήμη χωρίς καθόλου να πτοείται ούτε από το display, ούτε από το video ούτε από τίποτα.

Να υποθέσω ότι είμαστε μπροστά από την εποχή μας; Και γιατί, παρακαλώ;