Όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά στην πιο πρόσφατη καμπάνια ενός brand που μας έχει συνηθίσει σε πραγματικά «μεγάλες» διαφημίσεις: Στο Playstation.

Ο αρχαίος αυτός άνθρωπος, ανοίγει τα μάτια του και αμέσως αρχίζει να φιλοσοφεί. Ακινητοποιημένος για κάποιες εκατοντάδες αιώνων μέσα στους πάγους, είχε όλο τον απαραίτητο χρόνο να αναλογιστεί πάνω στο πλέον θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί την ανθρώπινη ύπαρξη: Το νόημα της ζωής.

Ποιο είναι αυτό; Μα το γεγονός ότι το ανθρώπινο είδος είναι από τη φύση του ανταγωνιστικό. Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του αφηγητή, ο… παγωμένος αυτός φιλόσοφος ξεναγεί τους θεατές σε μια σειρά εικόνων που υποστηρίζουν τη θεωρία του: Όταν ένα μωρό κλαίει, το διπλανό προσπαθεί να φωνάξει περισσότερο. Ένας άντρας χαρίζει σε μια γυναίκα ένα αστέρι κι αμέσως ένας άλλος της προσφέρει κάτι λαμπρότερο, ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι ας πούμε. Ένας πολιτικός φιλάει στοργικά ένα μωρό και ο διπλανός σπεύδει να αγκαλιάσει ένα μωρό κι έναν ηλικιωμένο συγχρόνως. Όταν ένας υπάλληλος χαμογελάει με το αστείο του αφεντικού, οι υπόλοιποι πολύ απλά ξεκαρδίζονται στα γέλια. Δεν είναι όλα αυτά απόδειξη της ανταγωνιστικότητας των ανθρώπων; Δεν υπογραμμίζουν όλα αυτά το γεγονός ότι κατά βάθος, όπως λέει ο σπηλαιάνθρωπος και το tagline της διαφήμισης… «We are all players»;

Ίσως δεν υπάρχει άλλη μάρκα πιο αμφιλεγόμενη ως προς το διαφημιστικό προϊόν της, από το Playstation. Την έχουν λατρέψει και καταδικάσει και έχει δημιουργήσει εξίσου φανατικούς οπαδούς και αντιπάλους. Όπως και να ‘χει, το Playstation είναι μια μάρκα-θρύλος στο διαφημιστικό στερέωμα των τελευταίων δεκαετιών, συγκεκριμένα από τις αρχές του ’90 που πρωτοεμφανίστηκε. Αρκεί μόνον να αναφέρουμε το μνημειώδες «Mountain», που σάρωσε τα βραβεία όπου κι αν εμφανίστηκε, το «Live in your world. Play in ours», ή το «Double Life»… Στην τελευταία καμπάνια που κυκλοφόρησε πριν από μερικές εβδομάδες, η βραζιλιάνικη Del Campo Saatchi & Saatchi βάζει το δικό της λιθαράκι σε μια συναρπαστική ιστορία επικοινωνίας.

Αναζητήστε το «We are all players» στο Υoutube, πρώτον για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα και δεύτερον, γιατί μια «βουτιά» στη δημιουργικότητα μαρκών όπως το PS, ποτέ δεν πάει χαμένη…