To 2020 ήταν η χειρότερη χρονιά για τα παραδοσιακά ad media

Τη χειρότερη χρονιά των τελευταίων ετών διανύει η παγκόσμια διαφημιστική αγορά, με τη δαπάνη να μειώνεται φέτος κατά 11% στα 552 δισ. δολάρια και ρυθμό διπλάσιο από εκείνον της Μεγάλης Ύφεσης, ενώ η online αγορά απέτυχε να καταγράψει ανάπτυξη για πρώτη φορά από την κατάρρευση dotcom, αναφέρει η έρευνα Global Advertising Trends: State of The Industry 2020/21 του Warc.

Κλάδοι όπως αυτοκινητοβιομηχανία, λιανεμπόριο και τουρισμός χρειάστηκε να προχωρήσουν σε δραστική μείωση του διαφημιστικού budget τους φέτος, με εξαίρεση το political campaigning. Παράλληλα, αναφέρει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο χρόνια για να ανακάμψει η διεθνής διαφημιστική αγορά, καθώς η πρόβλεψη για 6,7% αύξηση το 2021, θα αντισταθμίσει μόλις το 59% των απωλειών του 2020.

Η αγορά θα πρέπει να σημειώσει ανάπτυξη της τάξης του 4,4% μέσα στο 2022, προκειμένου να φτάσει το peak του 2019. «Άμεση ανάκαμψη δεν υπάρχει στον ορίζοντα. Η αυξανόμενη ανεργία αναμένεται να μειώσει τη ζήτηση την επόμενη χρονιά και, αν και η προοπτική εμβολιαστικού προγράμματος προσφέρει αισιοδοξία σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, μπορεί να είναι μόνο ένα σημείο στην ανάκαμψη που θα χρειαστεί χρόνια», δήλωσε ο James McDonald, Head of Data Content του Warc.

Οι τάσεις ανά προϊοντική κατηγορία
Η μεγαλύτερη μείωση φέτος σε απόλυτο spending σημειώνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, με απώλειες ύψους 11 δισ. δολαρίων, ενώ στην κατηγορία travel & tourism η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση, κατά 33,8%. Όλες οι κατηγορίες αναμένεται να αυξήσουν τις επενδύσεις στη διαφήμιση το 2021, ωστόσο μόνο τρεις τομείς, οι telecoms & utilities (+10,6%), media & publishing (+8,4%) και business & industrial (+5,3%) θα ξεπεράσουν το σύνολο του 2019. Η αύξηση της επένδυσης στη διαφήμιση το 2021 εκτιμάται ότι θα φτάσει το 5,9% στο retail, στην αυτοκινητοβιομηχανία το 14,1% και στο travel & tourism το 19,5%.

Σε κινηματογράφο και ΟΟΗ η μεγαλύτερη αύξηση ad spend
Στην τηλεόραση οι επενδύσεις στη διαφήμιση αναμένεται ότι θα αυξηθούν κατά μόλις 1,1% το 2021, ενώ το ΟΟΗ, όπου το ad spend μειώθηκε κατά 27,3%, προβλέπεται ότι θα είναι το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόμενο Μέσο το 2021 με το ad spend να αυξάνεται κατά 20,2%, αν και κατά 12,7% χαμηλότερο από το 2019. Ο κινηματογράφος, θα σημειώσει το 2021 αύξηση της τάξης του 41,2%. Τέλος, το ραδιόφωνο αναμένει το 2021, μέτρια ανάπτυξη της τάξης του 4,6%, το social media 12,2%, το online ραδιόφωνο 12,8% και το paid search 7%. Για τις εφημερίδες και τα περιοδικά, η αγορά αναμένεται να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα επενδύσεων γύρω στο -0,4%.