«Η επικοινωνία καλείται να φέρει πιο κοντά τις διαφορετικές λειτουργίες της επιχείρησης και να διασφαλίσει ότι αυτό που λένε ότι κάνουν, αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Με άλλα λόγια, η άνοδος του καταναλωτικού ακτιβισμού υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διηγηθούν μια καλύτερη ιστορία». Το σχόλιο ανήκει στον Guy Corbet, Managing Director της Brand2Life, τον οποίο κάποιοι ίσως θυμούνται ως ομιλητή στο περυσινό, 6o Συνέδριο Εταιρικής Επικοινωνίας. Σύμφωνα με όσα μας είχε πει τότε, η εσωτερική επικοινωνία δεν ήταν και τόσο ψηλά στην ατζέντα, κάτι που πλέον μάλλον έχει αλλάξει. Τί μεσολάβησε;

«Τα κοινωνικά δίκτυα και τα ψηφιακά Μέσα, αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Τα στελέχη της επικοινωνίας καλούνται όχι μόνον να προλάβουν τις κρίσεις, όχι μόνον να τις αντιμετωπίσουν, αλλά και να βρουν τις βέλτιστες ιστορίες που ο οργανισμός έχει να αφηγηθεί», επισημαίνει ο Corbet.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ιστορίες αυτές «κρύβονται» μέσα στην ίδια την επιχείρηση και κυρίως στους ανθρώπους της. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, οι άνθρωποι της επικοινωνίας δεν είχαν μεγάλη πρόσβαση σε τμήματα όπως το οικονομικό, το HR, ή το νομικό. Η σύγχρονη μορφή των εταιρικών κρίσεων άνοιξε και αυτές τις πόρτες, καθώς η αντιμετώπισή τους περνά μέσα από όλα τα τμήματα του οργανισμού. Στη διαδικασία αυτή, έγινε εμφανές ότι στελέχη τμημάτων τα οποία δεν έχουν καμμιά επαφή με τη δημοσιότητα, είχαν να αφηγηθούν πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες ιστορίες. Αυτό που έλειπε, ήταν ο συνδετικός κρίκος, ο ιστός που θα φέρει τα διαφορετικά αυτά τμήματα κάτω από το ίδιο επικοινωνιακό μήκος και θα τους δώσει την ευκαιρία να μιλήσουν. «Οι άνθρωποι που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επιχείρησης σε θέσεις όπως οι πωλήσεις ή η εξυπηρέτηση πελατών, δεν σκέφτονται ως δημοσιογράφοι. Είναι δική μας δουλειά να αλιεύσουμε την πληροφορία και να την αξιοποιήσουμε σωστά», λέει ο διευθυντής επικοινωνίας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το ραντάρ λοιπόν του υπεύθυνου επικοινωνίας μιας επιχείρησης, οφείλει να στρέφεται εξίσου προς τα μέσα, όσο και προς τα έξω. Ίσως γι’ αυτό μερικοί από τους πιο πρωτοπόρους του επαγγέλματος, περιγράφουν τους εαυτούς τους ως internal consultants, οι οποίοι αξιοποιούν τις ικανότητές τους και εσωτερικά, για να απαντήσουν στις εξωτερικές προκλήσεις…