Ο θάνατος της βασίλισσας Ελισάβετ βρέθηκε για αρκετές ημέρες στο επίκεντρο των περισσότερων μέσων ενημέρωσης διεθνώς. Αντίστοιχα, πολλά ήταν τα brands τα οποία αφιέρωσαν στο γεγονός posts στους social media λογαριασμούς τους, κάποιες φορές με το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα (το να είσαι relevant και to the point, χρειάζεται σκέψη, στρατηγική και προσπάθεια).

Τα βρετανικά media από πλευράς τους, επέλεξαν να τιμήσουν την Ελισάβετ με προσωρινή παύση της προβολής διαφημίσεων, καθώς και αφιερώνοντας σημαντικό κομμάτι των προγραμμάτων τους, στη ζωή και το έργο της. Με το διαδίκτυο να έχει γεμίσει εν μια νυκτί από σχετικά κείμενα, έπεσα πάνω σε ένα που μου τράβηξε την προσοχή, το οποίο αναφερόταν στη βασίλισσα ως «major player in the world of branding». Ο Robin Wight έγραψε, λοιπόν, στο βρετανικό Campaign, ότι η Ελισάβετ διετέλεσε «instinctive manager» του brand της βασιλικής οικογενείας.

Για παράδειγμα, όπως αναφέρει, τα χριστουγεννιάτικα διαγγέλματά της είχαν μια μορφή «brand review», καθώς περιέγραφε στους «καταναλωτές» της την ιστορία του βασιλικού brand το εκάστοτε έτος. «Διαχειριζόμενη όλα τα θέματα της οικογενείας, η Αυτού Μεγαλειότης προστάτευσε τη φήμη του brand, καθιστώντας τη βασιλική οικογένεια το πιο αξιοθαύμαστο brand διεθνώς, μέσα από τη δύναμη των πεποιθήσεων και της αποφασιστικότητάς της. Το επίκεντρο του επιτεύγματός της ήταν ότι η Αυτού Μεγαλειότης ήταν ένα φυσικό “conviction brand”», αναφέρει το δημοσίευμα.

Το Reuters τη χαρακτηρίζει ως την απόλυτη brand ambassador της Βρετανίας, το Forbes αναφερόταν σε αυτήν σε περσινό του άρθρο ως το «μεγαλύτερο celebrity brand στον κόσμο», ενώ το theconversation.com φιλοξενεί μακροσκελές άρθρο με τίτλο «Πώς η βασίλισσα Ελισάβετ II μετέτρεψε τη βρετανική μοναρχία σε global brand». Και αντίστοιχα, κυκλοφορούν πολλά ακόμα άρθρα σχετικά με το θέμα, τα οποία, πού ξέρετε, ίσως σας δώσουν κάποιο tip για τα δικά σας marketing πλάνα.