Η νέα εποχή της ελληνικής τηλεόρασης σηματοδοτείται από βαθιές θεσμικές και επιχειρηματικές αλλαγές, αλλά και σημαντικές μεταβολές στις συνήθειες τηλεθέασης. Ποια θα είναι η εικόνα της τηλεόρασης στην Ελλάδα το 2019;

Χρονιά ορόσημο για την ελληνική τηλεόραση αναμένεται να αποτελέσει τo 2019. Στο πλαίσιο αυτό, το Marketing Week προχωρά στη δημιουργία της ειδικής έκδοσης «TV Insider 2019: The Day After», στην οποία συμμετέχουν με συνεντεύξεις, απόψεις και σχόλια για την επόμενη μέρα της ελληνικής τηλεόρασης σημαντικά στελέχη της εν λόγω αγοράς, θεσμικοί εκπρόσωποι, media specialists, διαφημιζόμενοι, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, δημοσιογράφοι. Η έκδοση προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και οι συμμετέχοντες έχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να μοιραστούν:

Πάνος Κυριακόπουλος, Πρόεδρος ΕΙΤΗΣΕΕ
«Εάν υπάρχουν επενδυτές οι οποίοι με δικά τους χρήματα θέλουν να επενδύσουν στην τηλεόραση είναι καλοδεχούμενοι. Εάν όμως οι ”επενδυτές” χρησιμοποιούν άμεσα η έμμεσα κρατική ενίσχυση για να εισέλθουν στην αγορά με άλλους σκοπούς, τότε η ΕΙΤΗΣΕΕ θα αντιδράσει».

Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΔΣ Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ)
«Θα θέλαμε το 2019 να είναι “χρονιά ηρεμίας”. Το να μην έχουμε θεσμικά θέματα είναι προϋπόθεση για να μπορέσει η αγορά να ξαναβρεί τον βηματισμό της και να επέλθει εκ νέου ισορροπία στη λειτουργία της».

Σπύρος Ζαβιτσάνος, Διευθύνων Σύμβουλος, The Nielsen Company
«Σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχει μία (ανά χώρα/αγορά) μέτρηση τηλεθέασης, όπως κι ένα νόμισμα. Όπου έχει υπάρξει δεύτερη μέτρηση, αυτό συνέβη για μικρό χρονικό διάστημα και σύντομα η αγορά επέλεξε προμηθευτή».

Γιώργος Πλειός, Καθηγητής Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πρόεδρος Ελληνικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας, μέλος ΕΣΡ
«Η αγορά δεν είναι ικανή να στηρίξει τα εν λειτουργία media, καθώς ούτε κρατικό χρήμα μπορεί να επανα-εισρεύσει στα ιδιωτικά ΜΜΕ, ούτε η διαφημιστική δαπάνη μπορεί ακόμα να τα χρηματοδοτήσει επαρκώς. Το ερώτημα που αναδύεται είναι αν η αγορά που τα στηρίζει, θα λειτουργεί με όρους διαφορετικούς από τους φυσιολογικούς».

Μίλτων Παπαδάκης, Σύμβουλος Μέσων, Διευθύνων Σύμβουλος Mediarisk
«Όσο οι νέοι σταθμοί και οι νέες μορφές τηλεόρασης (Netflix, συνδρομητικές, τηλεφωνίας, web) παίρνουν από τα σπλάχνα της ελεύθερης τηλεόρασης, αυτή θα πάψει να υπάρχει όπως την ξέρουμε. Θα υπάρξει ένα “tipping point” όπου τα πάντα θα βρεθούν σε κατάσταση ασταθούς ισορροπίας».

Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
«Η τηλεόραση σταδιακά θα χάσει τον α-ταξικό της χαρακτήρα και η κατανάλωση προγραμμάτων θα προσδιορίζεται από το διαθέσιμο εισόδημα των τηλεθεατών».

Αλέξανδρος Κλωνάρης, Senior Brand Manager Mythos, Ολυμπιακή Ζυθοποιία
«Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι θα εξερευνήσουν τρόπους να διαφημιστούν δημιουργικά, επενδύοντας περισσότερο στο συνδρομητικό περιβάλλον. Οι μικρότεροι θα τηρήσουν στάση αναμονής».

Μαρία Φήττα, Connections Manager, Coca-Cola, Central & Eastern Europe
«Περισσότερο φέτος σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί επένδυσαν όχι μόνο σε παλιότερα πετυχημένα τηλεοπτικά concepts, αλλά και σε νέες παραγωγές με στόχο να αναβαθμίσουν την εικόνα τους στα μάτια των τηλεθεατών, να κερδίσουν μερίδια τηλεθέασης και φυσικά να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα»

Κυριακή Σουτζή, Media & Investment Manager, AB Βασιλόπουλος 
«Η ΑΒ επί σειρά ετών συμπεριλαμβάνει μέσα στα πλάνα επικοινωνίας και τα συνδρομητικά κανάλια, κάτι που θα συνεχίσει να κάνει και στο μέλλον».

Ιωάννα Βώβου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
«Η λογική προγραμματισμού των τηλεοπτικών σταθμών η οποία στηρίζεται στην επανάληψη προγραμμάτων και στην παραλλαγή concepts και formats (από τα reality/talent shows έως τις πρωινές ή μεσημεριανές εκπομπές), γίνεται αντιληπτή όχι μόνο ως επακόλουθο της κρίσης αλλά και ως εργαλείο δημιουργίας μίας τηλεοπτικής κουλτούρας».

Δρ. Νικόλαος Σ. Παναγιώτου, Επίκουρος Καθηγητής, Ερευνητικός Υπότροφος Google, Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΑΠΘ
«Η συνεχής μελέτη του ακροατηρίου μας σε συνδυασμό με την παρακολούθηση των τεχνολογικών εξελίξεων αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για να απευθυνθούμε με επιτυχία στο κοινό που θέλουμε».

Αντώνης Δημητρίου, Πρόεδρος της Ένωσης Ενημερωτικών Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας
«Η πλειοδοτική διαδικασία, όπου την άδεια παίρνει όποιος δώσει τα περισσότερα χρήματα, στην περίπτωση των περιφερειακών αδειών, είναι θεσμικά αδικαιολόγητη, οικονομικά ατελέσφορη και δημοκρατικά και εθνικά επικίνδυνη. Πρότασή μας είναι η δημοπρασία να αντικατασταθεί από σύστημα μοριοδότησης με κριτήρια όπως επαρκές προσωπικό, εξοπλισμός και  περιεχόμενο  προγράμματος».