Οι ηγέτες εταιρειών PR από όλο τον κόσμο δηλώνουν αισιόδοξοι για την ανάπτυξη της αγοράς τους, με κυριότερο χαρακτηριστικό τη μείωση του χάσματος μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής. «Τα τελευταία δύο χρόνια η Ευρώπη έδειχνε να μένει πίσω σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, εν μέρει λόγω της υστέρησης σε οικονομική ανάπτυξη και εν μέρει διότι οι εταιρείες του κλάδου δεν είχαν καταφέρει να επωφεληθούν επαρκώς από την επανάσταση των social media», λέει ο Paul Holmes, Ιδρυτής και CEO του Holmes Group. «Όμως, τους τελευταίους 12 μήνες βλέπουμε άνοδο του δείκτη αισιοδοξίας στην Ευρώπη, τόσο στον τομέα του Marketing, όσο και σε αυτόν της Εταιρικής Επικοινωνίας». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Πρόεδρος της ICCO, David Gallagher, λέει: «Η Ευρώπη είναι αναμφίβολα η περιοχή με τις μεγαλύτερες προκλήσεις τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα όμως με τα στοιχεία του PR World Report και με όσα μας λένε τα μέλη μας ανά την Ευρώπη, οι καλύτερες μέρες έχουν έρθει και η ανάπτυξη και αισιοδοξία επιστρέφουν στις Ευρωπαϊκές αγορές».

Που οφείλεται όμως αυτή η αισιοδοξία; Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ηγέτες των εταιρειών PR βλέπουν μία ανοδική τάση των διαφημιζόμενων να αυξήσουν τη δαπάνη τους σε PR. Ακόμη περισσότερο, αισθάνονται ότι οι διαφημιζόμενοι τους εμπιστεύονται όλο και περισσότερο και για υπηρεσίες που δεν τους ανήκουν παραδοσιακά, όπως διαφήμιση και ψηφιακή επικοινωνία. Ειδικότερα στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, τα PR agencies, εμφανίζονται πιο σίγουρα όσον αφορά στις δυνατότητές τους να ανταποκριθούν στις ψηφιακές ανάγκες των πελατών τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης τα πράγματα στο μέτωπο της Εταιρικής Φήμης, καθώς οι CEOs δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν με την ίδια σοβαρότητα το κομμάτι αυτό σε όλες τις περιοχές της Ευρώπης. «Μία από τις μεγάλες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες των PR, είναι να πείσουν τους πελάτες τους για την ευθεία και άμεση σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εταιρική φήμη και στην εταιρική επιτυχία», αναφέρει ο Francis Ingham, Chief Executive της ICCO και Director General της PRCA.

Η μελέτη της ICCO και του Holmes Report περιλαμβάνει πλήθος ακόμη πολύτιμων δεδομένων και στοιχείων για τις παγκόσμιες τάσεις στην αγορά των PR και της Εταιρικής Επικοινωνίας. Τη «μετάφραση» των δεδομένων αυτών, θα κάνει στο πλαίσιο του 9ου Συνεδρίου Εταιρικής Επικοινωνίας στις 21 Οκτωβρίου από πλευράς ICCO, ο Jean-Leopold Schuybroek. Περισσότερες πληροφορίες στο www.corpcom.gr