Αλλεπάλληλες εξελίξεις διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο για την καπνοβιομηχανία στη χώρα, με την τεχνολογική εξέλιξη, την επιστημονική έρευνα και την υπευθυνότητα να εξελίσσονται στους κύριους μοχλούς ανάπτυξης.

Τα 45 δισ. δολάρια αναμένεται να αγγίξει η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού τσιγάρου μέχρι το 2026, σύμφωνα με στοιχεία της Facts & Factors, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 17%. Το χαμηλό κόστος σε συνδυασμό με τις δυνητικά μειωμένες αρνητικές συνέπειες στην υγεία ενισχύουν τη διεύρυνση της αγοράς εναλλακτικών στο κάπνισμα προϊόντων, ενώ τα νέα λανσαρίσματα εδραιώνουν περαιτέρω την κατηγορία.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, ανοδικά κινείται και ο αριθμός των millennials που στρέφονται σε σύγχρονες λύσεις, ενώ αυξημένη καταγράφεται και η ανάγκη για σφαιρική και έγκυρη ενημέρωση όλων των καταναλωτικών ομάδων. Στην εγχώρια αγορά, οι εταιρείες του κλάδου προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις και διευρύνουν το offering τους, εστιάζοντας στους πυλώνες της έρευνας, της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ευθύνης.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΔΡΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ
Ενισχύεται η απήχηση των εναλλακτικών στο κάπνισμα προϊόντων και στην Ελλάδα, προσανατολίζοντας ανάλογα τις στρατηγικές των επιχειρήσεων του χώρου. «Η εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις κοινωνικές αλλαγές και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τη δημόσια υγεία, έχει φέρει στο επίκεντρο τις νέες κατηγορίες προϊόντων», παρατηρεί ο Vitalii Kochenko, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της British American Tobacco, Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Ισραήλ και συνεχίζει: «Τα προϊόντα αυτά αποτελούν μια εναλλακτική επιλογή για τους ενήλικες καπνιστές που επιθυμούν να στραφούν σε μια επιλογή με δυνητικά μειωμένο κίνδυνο ή και να διακόψουν τη χρήση των παραδοσιακών προϊόντων καπνού.

Τα χαρακτηριστικά αυτά, σε συνδυασμό με το επιστημονικό ενδιαφέρον, έχουν συμβάλλει ώστε οι νέες κατηγορίες προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα. Η BΑΤ επενδύει σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, καθώς πάνω από 1.500 επιστήμονες και ειδικοί εργάζονται παγκοσμίως στα κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έρευνα της Marc για την Παπαστράτος, το 91,1% των καταναλωτών δηλώνει πως για το κατάλληλο εναλλακτικό προϊόν θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η επιστήμη και η τεχνολογία, ενώ 60,5% του πληθυσμού υποστηρίζει πως μια εναλλακτική λύση χωρίς καπνό δεν τους ενοχλεί, όπως το τσιγάρο.

Όπως προκύπτει μάλιστα από τη μελέτη με τίτλο «Πανδημία, Lockdown και Κάπνισμα – Συνήθειες και Κοινωνικές Τάσεις», εν μέσω πανδημίας, το 27,2% των καπνιστών καπνίζει περισσότερο, 84,3% ανησυχεί πως το κάπνισμα έχει επιπτώσεις στην υγεία του, ενώ 18,4% δεν γνωρίζει τις βλαπτικές ουσίες του. Πάνω από 88% των καπνιστών και του συνόλου επιθυμεί επαρκή ενημέρωση για εναλλακτικές λύσεις καπνίσματος, ενώ 51,6% των καπνιστών αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τις διαφορές μεταξύ των συμβατικών τσιγάρων και των εναλλακτικών προϊόντων καπνού.

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Το τοπίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω των οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων, των διαφοροποιήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές, αλλά και των στρατηγικών σχεδιασμών των εταιρειών. «Η αγορά των προϊόντων καπνού, τόσο παγκόσμια όσο και στη χώρα μας, έχει να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, με τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου να αλλάζουν τη βιομηχανία των προϊόντων αυτών.

Η αγορά των παραδοσιακών καιόμενων προϊόντων καπνού σημειώνει σταθερά μονοψήφια μείωση τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, με τους καταναλωτές, είτε να στρέφονται σε νέες κατηγορίες προϊόντων, είτε να μειώνουν το κάπνισμα», εκτιμά ο Marc Schuermann, Marketing Director της JT International Hellas και προσθέτει: «Ο καταναλωτής αναζητεί αξιόπιστες μάρκες και ποιοτικά προϊόντα.

Αναμένει από τις γνωστές μάρκες και εταιρείες του κλάδου να αφουγκράζονται διαρκώς τις ανάγκες του, να εξελίσσονται και να ανταποκρίνονται σε αυτές παρέχοντάς του προτάσεις και επιλογές σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, με προϊόντα υψηλής ποιότητας και σε προσιτές τιμές. Στην JTI θεωρούμε ότι τα συμβατικά προϊόντα καπνού και τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν, τόσο στην αγορά όσο και στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, με στόχο να παρέχουν στους ενήλικες καταναλωτές προϊόντα υψηλής ποιότητας και στις δύο κατηγορίες».

ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΟΥ PORTFOLIO
H μεγέθυνση της αγοράς τροφοδοτείται και από τα λανσαρίσματα νέων επιλογών και γεύσεων που προσφέρουν στους καταναλωτές ακόμη περισσότερες εναλλακτικές. Πρόσφατα, η ΒΑΤ ξεκίνησε στην Ελλάδα την κυκλοφορία του glo hyper, του τελευταίου μοντέλου του προϊόντος θέρμανσης καπνού της, συνδυάζοντας την προηγμένη τεχνολογία θέρμανσης καπνού με τις ράβδους καπνού Neo, που είναι ειδικά σχεδιασμένες για χρήση με την συσκευή.

Σε εμπλουτισμό της γκάμας των διαθέσιμων γεύσεων προχώρησε το ηλεκτρονικό τσιγάρο MyBlu, το οποίο παρουσίασε τη γεύση Blueberry. Η νέα γεύση είναι δροσερή και γλυκιά με νότες από άγρια βατόμουρα και φρουτένιο άρωμα. Προστίθεται στην γκάμα του MyBlu που περιλαμβάνει τις γεύσεις Tobacco, Strawberry Mint,Mango Apricot, Menthol, Tobacco Vanilla και Blue Ice, προσφέροντας ποικιλία επιλογών στους ενήλικες καπνιστές που επιθυμούν να δοκιμάσουν κάτι νέο.

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ
Την ίδια στιγμή, στην κορυφή της ατζέντας των εταιρειών τοποθετείται η ενίσχυση της συνεργασίας τους με τον κλάδο της μικρής λιανικής, μέσα από πολιτικές που συμβάλλουν στη στήριξή του, ιδιαίτερα στο πλαίσιο των δυσμενών σημερινών συνθηκών. Όπως σημειώνει ο VitaliiKochenko: «Η ΒΑΤ, μέσα στο περιβάλλον της πανδημίας, προχώρησε σε σημαντική ενίσχυση των Ελλήνων λιανεμπόρων, μέσα από την επέκταση του καινοτόμου προϊόντος ατμίσματος Vuse στα παραδοσιακά σημεία λιανικής πώλησης, ενώ προχώρησε και σε περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου, με τη διάθεση της πιο προηγμένης συσκευής προϊόντος θερμαινόμενο καπνού, glo hyper, σε περίπτερα και mini markets σε όλη την Ελλάδα».

Από την πλευρά της, μέσα στην προηγούμενη χρονιά, η Παπαστράτος ανακοίνωσε την έναρξη του «Συνεχίζουμε Μαζί», ενός ολοκληρωμένου προγράμματος στήριξης των επιχειρήσεων του κλάδου της μικρής λιανικής, στον πυρήνα του οποίου βρίσκεται η άμεση παροχή ρευστότητας, ύψους έως 10 εκατ. ευρώ, μέσω άτοκων πιστώσεων. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στηρίζεται σε τρεις άξονες: Άμεση ενίσχυση ρευστότητας, Μείωση λειτουργικού κόστους και Εκσυγχρονισμός της μικρής λιανικής. Πρόγραμμα πιστώσεων ύψους τριών εκατ. ευρώ και από την Imperial Tobacco Hellas για τη μικρή λιανική, με αποδέκτες χιλιάδες περίπτερα, ψιλικά και mini markets.

Το σχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο και διαρκές πλάνο υποστήριξης της Imperial Tobacco Hellas που απευθύνεται στη μικρή λιανική και περιλαμβάνει επιβραβεύσεις για την επίτευξη μιας σειράς εμπορικών στόχων στο πλαίσιο του εμπορικού προγράμματός της «Προτείνεις – Κερδίζεις». Οι πιστώσεις αυτές, καθώς και τα υπόλοιπα κίνητρα που παρέχονται, αφορούν όλες τις κύριες μάρκες της εταιρείας στην Ελλάδα.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ CSR
Πέρα από τους άμεσους συνεργάτες τους, οι καπνοβιομηχανίες στηρίζουν και τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούνται, ενώ υλοποιούν πρωτοβουλίες εταιρικής υπευθυνότητας με αποδέκτες διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Προς αυτή την κατεύθυνση, και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, υλοποιείται φέτος ο διαγωνισμός της Japan Tobacco International, «Make it bright», για καινοτόμες και επιδραστικές ιδέες, με στόχο να προσφέρει σε σπουδαστές ηλικίας 18-24 ετών μια εμπειρία για τη μελλοντική τους επαγγελματική πορεία και τη δυνατότητα πρακτικής στην εταιρεία. Οι νικητές θα κερδίσουν αρχικά μια τετράμηνη πρακτική άσκηση με αποδοχές και ευέλικτο ωράριο στα γραφεία της JTI στην Αθήνα.

Η ομάδα που θα προκριθεί στη β΄ φάση θα συναγωνιστεί με ομάδες σπουδαστών από 34 ακόμη χώρες από όλον τον κόσμο για μια εξάμηνη πρακτική με αποδοχές για τη νικήτρια ομάδα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, στη Γενεύη, καθώς και άλλα δώρα. Πριν μερικούς μήνες, η JTI πραγματοποίησε και μια περιβαλλοντική δράση, προσφέροντας στον Δήμο Θεσσαλονίκης 45 επιδαπέδιους μεταλλικούς κάδους απορριμμάτων, που δεν απαιτούν τη χρήση πλαστικής σακούλας, για τις ανάγκες αποκομιδής του αυξημένου όγκου απορριμμάτων στην Παλαιά Παραλία της πόλης, ενώ είχαν προηγηθεί δράσεις για την καταπολέμηση της φτώχειας σε συνεργασία με ΜΚΟ και φορείς.

Στο πλευρό ευάλωτων κοινωνικών ομάδων βρέθηκε η British American Tobacco Hellas, η οποία κάλεσε τους εργαζομένους της να αξιοποιήσουν τη σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο και να τη μετατρέψουν, από τον χώρο όπου ασκείται ο καθένας, σε βοήθεια προς κοινωνικές ομάδες. Μέσα σε λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι της εταιρείας έτρεξαν ή περπάτησαν 400 χιλιόμετρα, τα οποία μετατράπηκαν από την British American Tobacco Hellas σε βοήθεια προς ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩΝΤΑΣ ΤΑ BRAND VALUES
Δεδομένου του ρυθμιστικού πλαισίου που οριοθετεί αυστηρούς κανόνες προβολής, τα brands του industry συνάπτουν συμμαχίες επικοινωνίας που τους επιτρέπουν να αναδείξουν την εικόνα και να συνδεθούν με δράσεις που αντανακλούν τις εταιρικές αξίες. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Παπαστράτος εγκαινιάζει από την 1η Μαΐου, συνεργασία με το McCann Worldgroup, στον τομέα της εταιρικής επικοινωνίας. Συγκεκριμένα, το McCann Worldgroup θα παρέχει υπηρεσίες εταιρικής επικοινωνίας, δημιουργικού και social media.

Μέσα από μια στρατηγική επικοινωνίας που συνάδει με το όραμα και τη φιλοσοφία της Παπαστράτος, η ομάδα του McCann Worldgroup στοχεύει, όπως επισημαίνει, στο να δίνει σταθερά προστιθέμενη αξία στην εταιρική εικόνα του νέου του συνεργάτη, «ώστε να συνεχίσει το έργο του #prostokalytero». Μέσα στην προηγούμενη χρονιά, η Japan TobaccoInternational συμμετείχε στα εγκαίνια του εξωτερικού Κήπου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανάπλασης και αναδιαμόρφωσής του, χορηγίας της εταιρείας. Με μήνυμα «Nέος Κήπος Νέα Πνοή στο Μουσείο» η Frank&Fame ανέδειξε τη χορηγία της JTI, συμβατή με το κεντρικό μότο της εταιρείας «Ο σεβασμός είναι πολιτισμός».

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Σημαντική προτεραιότητα αποτελεί και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων, μέσα από ενέργειες που αφορούν ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Σε αυτή τη λογική, η British American Tobacco Hellas συμμαχεί με τη Nobacco και υλοποιεί ήδη πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευών που χρησιμοποιούνται για τα εναλλακτικά στο κάπνισμα προϊόντα, τις συσκευές θερμαινόμενου καπνού, τις συσκευές ηλεκτρονικών τσιγάρων και, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τις κάψουλες των υγρών αναπλήρωσης.

Σε συνεργασία με την εταιρεία Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ και με μήνυμα «Return, Recycle, Replace», ειδικοί κάδοι έχουν τοποθετηθεί στα καταστήματα Nobacco όπου πραγματοποιείται η συγκέντρωση παλαιών συσκευών θερμαινόμενου καπνού ή ηλεκτρονικών τσιγάρων, καθώς και άδειες κάψουλες υγρών αναπλήρωσης Vype ePen 3. Με την πρωτοβουλία της British American Tobacco, προσφέρονται κίνητρα για κάθε συσκευή που ανακυκλώνεται με έκπτωση αγοράς καινούριας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος της British AmericanTobacco δεσμεύεται διεθνώς για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχοντας, μεταξύ άλλων, στόχο μέχρι το 2025 μόνο ανακυκλώσιμο υλικό για τις πλαστικές συσκευασίες.

Στη μάχη για την αειφορία, μια σημαντική διάκριση κέρδισε η Japan Tobacco Inc., η οποία αναδείχθηκε κορυφαία βιομηχανία σε θέματα εταιρικής βιωσιμότητας για δεύτερη συνεχή χρονιά, από τον διεθνή, μη κερδοσκοπικό οργανισμό Carbon Disclosure Project (CDP). Συγκεκριμένα, ο όμιλος απέσπασε μια από τις 60 θέσεις στις διακεκριμένες «Α lists» του CDP για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων.

ΕΝΤΟΝΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αξιοσημείωτες είναι και οι επενδύσεις στην ελληνική αγορά, τοποθετώντας την στο επίκεντρο των εξελίξεων. Η British American Tobacco ανακοίνωσε επενδυτικό πλάνο στην Ελλάδα ύψους τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ, με άξονα την υψηλή τεχνολογία και τη δημιουργία 200 νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται από την επένδυσή της. Ο όμιλος τοποθετεί τη χώρα ως μία από τις πιο σημαντικές αγορές διεθνώς για την ανάπτυξη των προϊόντων του glο hyper με θέρμανση αντί για καύση καπνού.

Από την πλευρά της, η JTI εστιάζει την τελευταία τριετία στην επένδυσή της στο εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη, στην αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, στην αύξηση των γραμμών παραγωγής και τις εξαγωγές, δημιουργώντας στέρεες βάσεις βιωσιμότητας. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επένδυση της JTI, από την ένταξη της ΣΕΚΑΠ στον όμιλο το 2018 έως και το τέλος του 2020, ανέρχεται στο ύψος των 30,7 εκατ. δολαρίων.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

  1. Το Vuse ePen 3 αναδείχθηκε «Προϊόν της Χρονιάς 2021» στην κατηγορία ατμίσματος μετά από ανεξάρτητη έρευνα καταναλωτών που διεξήγαγε η IRI σε 3.200 καταναλωτές στην Ελλάδα. Το Vuse είναι η μάρκα προϊόντων ατμίσματος της British American Tobacco, με πάνω από 4,5 εκατ. καταναλωτές παγκοσμίως. Η συσκευή ePen είναι «κλειστού τύπου» που λειτουργεί με προγεμισμένες κάψουλες (pods), οι οποίες θωρακίζουν την ασφάλεια του προϊόντος και έχει σχεδιαστεί στο Λονδίνο.
  2. H British American Tobacco Hellas ανακηρύχθηκε «Κορυφαίος Εργοδότης 2021» στην Ελλάδα. Πρόκειται για την όγδοη συνεχή χρονιά που η εταιρεία διακρίνεται από τον οργανισμό Top EmployerInstitute. Η νέα διάκριση της British American Tobacco, η οποία αριθμεί συνολικά 17 βραβεύσεις ανάμεσα στις εταιρείες με τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα, έρχεται τη στιγμή που η εταιρεία συνεχίζει, παρά την πανδημία, να προσφέρει παροχές και αυξήσεις μισθών στους εργαζομένους της, επενδύοντας περίπου 6 εκατ. ευρώ στους ανθρώπους της το 2021.
  3. Σε «Great Place to Work» αναδείχθηκε η Japan Tobacco International Ελλάδας, η οποία απέσπασε την ομώνυμη πιστοποίηση από τον οργανισμό Great Place to Work Hellas. Η αξιολόγηση βασίστηκε στην καταγραφή των απόψεων των εργαζομένων σχετικά με το εργασιακό περιβάλλον τους σε συνδυασμό με τις απόψεις της διοίκησης, η οποία παρείχε πληροφορίες για τις πολιτικές εργασίας και τις πρακτικές που εφαρμόζει για το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τη σημασία στρατηγικής επικοινωνίας που ευθυγραμμίζεται με το νομοθετικό καθεστώς, υπακούει στις αξίες της μάρκας και προτάσσει την ανάγκη για ενημέρωση αναδεικνύουν οι εταιρείες.

Υπευθυνότητα και ενημέρωση
«Θεωρώ τον ρόλο της επικοινωνίας κομβικό για τις μεγάλες FMCG εταιρείες όπως είναι η ΒΑΤ. Αδιαμφισβήτητα, ο κλάδος μας διέπεται από ένα πολύ αυστηρό νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο δημιουργεί πολλούς περιορισμούς στην επικοινωνία. Η ΒΑΤ Hellas, ως μέλος του παγκόσμιου ομίλου της ΒΑΤ, εφαρμόζει εδώ και 20 χρόνια σε εθελοντική βάση, τις Διεθνείς Αρχές Marketing, τηρώντας τη μακροχρόνια δέσμευσή της και διασφαλίζοντας ότι καμία ενέργεια marketingδεν απευθύνεται ούτε είναι ιδιαιτέρως ελκυστική στους νέους. Παράλληλα, η εξέλιξη στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης έχει δημιουργήσει την ανάγκη ενημέρωσης των ενήλικων καταναλωτών για τα προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου και τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας.»
Vitalii Kochenko, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, British American Tobacco, Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Ισραήλ  

Επικοινωνία με όλα τα μέρη
«Ο ρόλος της επικοινωνίας, τόσο με τους ίδιους τους καταναλωτές, όσο και την κοινωνία ευρύτερα, είναι σημαντικός. Όσον αφορά στον καταναλωτή, η διατήρηση μιας σταθερής και συνεπούς σχέσης συνεργασίας με το σημείο πώλησης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, καθώς εκεί θα απευθυνθεί ο καταναλωτής για να προμηθευτεί τα προϊόντα και να ενημερωθεί για τις διαθέσιμες επιλογές. Μιλώντας για την κοινωνία, ήδη το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες στο πλαίσιο των δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας. Η σύνδεση της JTI με το κοινό παραμένει ενεργή, χάρη στη συνεργασία με τα ΜΜΕ και ειδικότερα με τα κλαδικά έντυπα και ηλεκτρονικά newsletters, που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων παρέχοντας ποιοτική ενημέρωση.»
Marc Schuermann, Marketing Director, JT International Hellas

ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ανταποκρινόμενα στα νέα δεδομένα, τα brands λανσάρουν νέες δυνατότητες για τους καταναλωτές, επιδιώκοντας βέλτιστο CX και άμεση προσαρμογή στις ανάγκες που αναδύονται. Ενδεικτικά, η Nobacco εισήγαγε τον Σεπτέμβριο υπηρεσία ταχείας παράδοσης, με την ονομασία «Speedy Nobacco», δίνοντας στους πελάτες της τη δυνατότητα παραλαβής της παραγγελίας τους έως δύο ώρες μετά την online καταχώρησή της. Η νέα δυνατότητα παρέχεται για όλα τα προϊόντα της εταιρείας και για παραγγελίες που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος όλο το 24ώρο. Στις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου ήταν αρχικά διαθέσιμη η υπηρεσία, προστέθηκε πρόσφατα και η Πάτρα.

FOCUS POINTS

  • Διευρύνεται σταθερά ο αριθμός των καταναλωτών που στρέφονται στα εναλλακτικά στο κάπνισμα προϊόντα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς
  • Οι εταιρείες του κλάδου δίνουν έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία, προτάσσοντας τον χαρακτήρα της υπευθυνότητας
  • Πολλές και αξιοσημείωτες οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, με αποδέκτες ευάλωτες ομάδες, νέους και τοπικές κοινωνίες
  • Καίριος ο ρόλος των συνεργασιών, με τις επιχειρήσεις να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στήριξης της μικρής λιανικής
  • Η επικοινωνία του κλάδου ευθυγραμμίζεται με το ρυθμιστικό πλαίσιο και παίρνει μορφές που αποτυπώνουν το mindset των brands