Η παγκόσμια Social Commerce αγορά εκτιμάται ότι έφτασε τα 89,4 δισ. δολάρια το 2020, εν μέσω πανδημίας, και αναμένεται να έχει ανέλθει στα 604,5 (!) δισ. δολάρια έως το 2027, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 31,4% την περίοδο 2020-2027. Οι ηλεκτρονικές αγορές ευνοούνται από τις συνθήκες τις οποίες επέβαλε στα φυσικά καταστήματα ο Covid-19, με τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων να έχουν μπει για τα καλά «στο παιχνίδι».

Λανσάροντας όλο και περισσότερα retail-focused features και formats, τα social media αξιοποιούν τεχνολογίες augmented και virtual reality, shoppable video ads, analytics, chatbots, voice commerce κ.ά, με στόχο ένα σημαντικό κομμάτι της e-commerce πίτας. Ενδεικτικό είναι, μεταξύ άλλων, το λανσάρισμα των Instagram Shops, κίνηση στην οποία προχώρησε το Facebook «κοιτάζοντας ευθέως στα μάτια» την Amazon.

Τα Facebook Shops, τα οποία λανσαρίστηκαν τον περασμένο Μάιο, αρχικά προορίζονταν ως εργαλείο με το οποίο οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας μέσω του Facebook. Σύντομα, μεγάλα brands είδαν σε αυτά ένα χρήσιμο showroom, το οποίο προωθεί τους χρήστες στα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα για να ολοκληρώσουν μια αγορά. Και κάπου εκεί μπορεί να χαθεί το στοίχημα για το Facebook. Μερικά brands χρησιμοποιούν τα Facebook Shops, όχι ως κανάλι πώλησης, αλλά ως top-of-funnel marketing εργαλείο.

Τα νούμερα, παρόλα αυτά, παραμένουν εντυπωσιακά: ο Mark Zuckerberg ανέφερε σε πρόσφατη συζήτηση στο Clubhouse ότι υπάρχουν πάνω από 1 εκατ. ενεργά Facebook Shops, ενώ περισσότεροι από 250 εκατ. καταναλωτές αλληλεπιδρούν με Shops της πλατφόρμας σε μηνιαία βάση.

Κι ενώ το e-commerce γενικότερα συνεχίζει να εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, ο τελευταίος τροχός της αμάξης, το «Last Mile», αποδείχθηκε ότι μπορεί να συμβάλει δραστικά, τόσο στην επιτυχία όσο και στην αποτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι millenialsδηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν έως και 30% περισσότερο για παράδοση την ίδια ημέρα, με το same day delivery να αναμένεται να φθάσει σε μερίδιο αγοράς το 25% έως το 2025.

Στο τρέχον τεύχος, θα βρείτε χρήσιμα insights τόσο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως το σκιαγραφεί πληθώρα στελεχών της αγοράς, όσο και για το last mile delivery, για το οποίο, άλλωστε, το MarketingWeek διοργανώνει ένα πολύ ενδιαφέρον διεθνές συνέδριο, στις 18 Μαΐου. Save the date!