Το ενδιαφέρον αυτό στοιχείο, αναφέρεται μαζί με άλλα εξίσου ενδιαφέροντα σε έρευνα της Havas Media τον Νοέμβριο του 2011 και σίγουρα αποτελεί αφορμή για μεγάλη αναζήτηση και ενδοσκόπηση στον κόσμο του Μάρκετινγκ. Σχεδόν το 85% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο περιμένει από τις εταιρείες να εμπλακούν περισσότερο ενεργά στην προώθηση της ατομικής και ομαδικής ευημερίας, ποσοστό αυξημένο κατά 15% σε σχέση με αντίστοιχη μέτρηση του 2010. Παράλληλα, μόνο το 28% των ανθρώπων πιστεύει ότι οι εταιρείες πράγματι δουλεύουν σκληρά για το κοινό καλό και για να επιλύσουν τα μεγάλα κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Κι όμως, αυτό ακριβώς είναι που οι περισσότερες μάρκες «λένε» ότι κάνουν.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Τrendwatching.com, ο κόσμος σε μεγάλο βαθμό είναι απογοητευμένος από τη συμπεριφορά των εταιρειών και ίσως αυτή η απογοήτευση, να εξελίσσεται τελικά σε ξεκάθαρη απόρριψη. Οι επιχειρήσεις και τα brands, στην προσπάθειά τους να πείσουν τους καταναλωτές για τις καλές προθέσεις τους, θέλησαν να παραστήσουν τους σούπερ-ήρωες και ευαγγελίστηκαν την απόλυτη αλήθεια, καλοσύνη και ηθική. Κανείς όμως δεν είναι τέλειος. Ούτε και τα brands. Η έκρηξη των Οnline Μέσων λειτούργησε ως ο καταλύτης για να πέσουν οι «μάσκες» των «ηρώων», καθώς οι άνθρωποι ήταν πια σε θέση να μαθαίνουν και να διαπιστώνουν σε καθημερινή βάση τα ελαττώματα τους, ενώ τα brands έντρομα έτρεχαν να κρυφτούν πίσω από ακόμη πιο μεγαλόστομες υποσχέσεις, μυστικοπάθεια και κινήσεις εντυπωσιασμού. Κάπως έτσι, καταλήγεις στο 70%…

Η απάντηση σε όλα αυτά, ίσως είναι τα «human brands». Σύμφωνα με τη μελέτη του Τrendwatching.com, έχει έρθει η ώρα για τις μάρκες να αγκαλιάσουν τα ελαττώματα τους και να παραδεχθούν την «ανθρώπινη» υπόστασή τους. Ενσυναίσθηση, γενναιοδωρία, ταπεινότητα, ευελιξία, ωριμότητα και χιούμορ είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που οφείλουν να έχουν, ώστε να αποδείξουν ότι διαθέτουν χαρακτήρα και προσωπικότητα. Και προπαντός, να παραδέχονται ανοιχτά τα λάθη και τα ελαττώματά τους. Με κάθε επιχείρηση σήμερα που επιτυγχάνει να είναι λογική, χρήσιμη, διασκεδαστική και ανθρώπινη, οι καταναλωτές όλο και περισσότερο θα απομακρύνονται από τις βαρετές, παραδοσιακές και απρόσωπες μάρκες. Από εδώ, ξεκινά ίσως ο δρόμος προς το 30%…