Πειραματιστής είναι ο Darryl Ohrt, Creative Director της αμερικάνικης Mash+Studio. Το πείραμά του αφορά σε ψηφιακά assets που στο μυαλό όλων φαντάζουν πολύ πιο «εύκολα» στην παραγωγή, αλλά ακόμα κι έτσι, έχει την αξία του. Όπως εξηγεί ο ίδιος, η ιδέα προέκυψε μετά από σύσκεψη για το λανσάρισμα καινούργιας ιστοσελίδας ενός brand. Συζητώντας τα διάφορα θέματα που θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν, ο Darryl και οι συνεργάτες του βρέθηκαν με ένα project διάρκειας ούτε λίγο ούτε πολύ, έξι μηνών. «Άραγε είναι πράγματι απαραίτητος τόσος πολύς χρόνος για δημιουργηθεί κάτι καλό;», αναρωτήθηκαν.

Με τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία, η δημιουργία online και social οντοτήτων δεν είναι πια τόσο δύσκολη. Θα μπορούσε λοιπόν, μια ομάδα έξυπνων και δημιουργικών ανθρώπων να λανσάρει ένα brand μέσα σε 24 ώρες, ή και λιγότερο; «Η εργαλειοθήκη του brand building έχει ωριμάσει πολύ. Είναι εφικτό να ξεκινήσει το marketing, να δρομολογηθεί η αφήγηση της ιστορίας, να ξεκινήσει η επικοινωνία με τους πελάτες και η διαχείριση των πωλήσεων, μέσα σε ένα απόγευμα», λέει ο Ohrt και συμπληρώνει ότι, παρεπιπτόντως, τίποτε απ΄όλα αυτά δεν απαιτεί την ύπαρξη website: Το FB, το Twitter και το YouTube αναλαμβάνουν περίφημα τον πρωτεύοντα ρόλο. Από κει και πέρα, ο… κόσμος είναι γεμάτος με εκατοντάδες ακόμη πλατφόρμες που επιτρέπουν σε μια μάρκα να «σκάψει» ακόμη πιο βαθειά, να αφηγηθεί πολυεπίπεδες ιστορίες, να λανσάρει καμπάνιες και να συλλέξει τα οφέλη τους.

Σύμφωνα με τον Ohrt, η μεθοδολογία είναι πάνω-κάτω η ίδια: Εντοπισμός του κοινού, διατύπωση του brand-voice, κατασκευή στρατηγικής, δημιουργία περιεχομένου, τοποθέτηση, επιλογή κοινωνικών καναλιών. Αυτό που κάνει τη διαφορά, είναι η διαρκής κίνηση και λήψη αποφάσεων: «Είναι μεγάλος ο πειρασμός να περιπλέξει κανείς τη διαδικασία κι αυτό είναι που μετατρέπει ένα project 24άρων ωρών, σε γραφειοκρατικό εφιάλτη έξι μηνών», συμβουλεύει.

Ίσως οι συμβουλές του να μην έχουν και πολύ νόημα για μεγάλους, δυσκίνητους οργανισμούς, ίσως όμως και να έχουν ακριβώς γι’ αυτούς. Στην εποχή της ταχύτητας, πόσο δικαιούμαστε να ακολουθούμε τη λογική του παρελθόντος; Την ειδοποιό διαφορά, θα κάνει φυσικά η ηγεσία της εταιρείας ή της ομάδας, που έχει τη δυνατότητα αλλά και το θάρρος να πάρει το ρίσκο της λήψης των αποφάσεων. Τόσο απλά.