Τα παραπάνω είναι μερικά insights για τις αλλαγές που έρχονται στη διαφημιστική βιομηχανία. Είναι οι σκέψεις για τις αναδυόμενες τάσεις που θα διαμορφώσουν τον τρόπο λειτουργίας στο χώρο παροχής υπηρεσιών επικοινωνίας, όπως προέκυψαν από τις συζητήσεις μεταξύ 23 υψηλόβαθμων στελεχών διεθνών διαφημιστικών δικτύων και εταιρειών στο πρόσφατο Worldwide Summit του AdForum στη Νέα Υόρκη.

Σύμφωνα με στελέχη όπως οι CEOs του IPG και της BBDO, ή όπως ο CCO της SapientNitro και ο Chief Idea Architect της PI&C –η πλήρης λίστα είναι άκρως εντυπωσιακή-, οι δημιουργικές εταιρείες έχουν «χωνέψει» πλέον την ψηφιακή επανάσταση. Έχουν αναδιοργανωθεί και έχουν ανακτήσει τον έλεγχο, ενώ, τα digital agencies, μετακινούνται προς το φάσμα των δημιουργικών δικτύων. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι βλέπουν επιστροφή στην παροχή ενοποιημένων υπηρεσιών, καθώς οι πελάτες αναζητούν την απλότητα, υπό το πρίσμα όμως της εξειδίκευσης. Το integrated μοντέλο δεν έχει σχέση με το παρελθόν, μιλάμε για νέες δομές που αφορούν σε πολύ-λειτουργικές, ευέλικτες και εύστροφες ομάδες.

Οι πιο ενδιαφέρουσες όμως απόψεις έρχονται όταν η συζήτηση στρέφεται στη σχέση των agencies με τους πελάτες. Η τάση θέλει τα agencies να εξελίσσονται σε συμβούλους, συμμετέχοντας στην επίλυση όχι μόνον επικοινωνιακών προβλημάτων αλλά και επιχειρηματικών. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία επιδιώκει την εμπλοκή της και στην ανάπτυξη των προϊόντων πέρα από τη διαφήμισή τους. Όλα αυτά βέβαια έχουν ως συνέπεια τη διεύρυνση του αριθμού των ανταγωνιστών.

Οι «σοφοί» της παγκόσμιας διαφημιστικής βιομηχανίας δεν θα μπορούσαν να αφήσουν απ’ έξω το κομμάτι δημιουργικότητα. Έχοντας παλέψει σκληρά τα προηγούμενα χρόνια για να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε πολύπλοκες διαδικτυακές τακτικές, τα agencies βλέπουν σήμερα την ανάγκη για επιστροφή σε απλές και δυνατές συναισθηματικά ιστορίες, σε αυτό δηλαδή που είναι –ή θα έπρεπε να είναι- το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους…

Τα insights του AdForum έχουν σημασία καθώς αποτυπώνουν μια συνολική μεταστροφή και εξέλιξη για τη διαφημιστική βιομηχανία. Και όπως πάντα, το ερώτημα που προκύπτει είναι πόσοι, ποιοι και πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούν και αυτή τη φορά στην αλλαγή…