Μετά το πρώτο «σοκ» και την αμηχανία που έφερε το ξέσπασμα τη κρίσης του κορωνοϊού, φαίνεται ότι brands και διαφημιστικοί συνεργάτες βρίσκουν τον βηματισμό τους και εξειδικεύουν τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν αυτή την εποχή στο κοινό.
Μετά το πρώτο «σοκ» και την αμηχανία που έφερε το ξέσπασμα τη κρίσης του κορωνοϊού, φαίνεται ότι brands και διαφημιστικοί συνεργάτες βρίσκουν τον βηματισμό τους και εξειδικεύουν τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν αυτή την εποχή στο κοινό. Εμψυχωτικές καμπάνιες, ανάδειξη εταιρικών αξιών, μηνύματα αλληλεγγύης αλλά και χρηστικές πληροφορίες για εξελιγμένες υπηρεσίες που απαντούν στα ζητούμενα της κατάστασης, είναι μερικά από τα συστατικά της επικοινωνίας στην εποχή του #Μένουμε σπίτι.
Εμψύχωση και αλληλεγγύη
Οι μάρκες δεν διστάζουν ακόμη και να «αποδομήσουν» το λογότυπό τους, προκειμένου να εκφράσουν τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη τους. Χαρακτηριστική η καμπάνια της Audi, όπου οι τέσσερις κρίκοι της αλυσίδας του logo ανοίγουν και ξανακλείνουν για να υπογραμμίσουν το μήνυμα «Κρατάμε αποστάσεις. Μένουμε ενωμένοι».
Παράλληλα, συγκεκριμένες εταιρικές αξίες επιστρατεύονται, όπως η σχέση της Ιkea με την έννοια του σπιτιού: «Είμαι το σπίτι σου και είμαι πάντα εδώ για σένα», λέει η νέα καμπάνια της αλυσίδας, που επιχειρεί να φέρει στο προσκήνιο την μοναδική σχέση που ο καθένας έχει με το δικό του σπίτι. Στο ίδιο μήκος κύματος, η πρόσφατη άκρως συναισθηματική καμπάνια της Δέλτα για το φρέσκο γάλα επιστρατεύει το tagline της με σκοπό να παρακινήσει τους καταναλωτές να μείνουν σπίτι «για καθετί που αξίζει», όπως είναι φυσικά η σχέση των γονιών με τα παιδιά τους.
«Αυτές τις μέρες που μένουμε σπίτι, ας απολαύσουμε το μεράκι μας», λέει από την πλευρά του ο καφές Bravo, συνδέοντας το «μεράκι» που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία του, με όμορφες δημιουργικές στιγμές στο σπίτι.
Τα super markets στην πρώτη γραμμή
Καθώς οι αλυσίδες super market έχουν επιφορτιστεί με το μεγάλο βάρος της τροφοδοσίας των νοικοκυριών μέσα σε αντίξοες συνθήκες, οι περισσότερες αισθάνθηκαν την ανάγκη να αναγνωρίσουν τη συνεισφορά των εργαζομένων τους σε αυτό τον αγώνα.
Παράλληλα, αξίες που έχουν χτιστεί σε διάρκεια ετών, όπως η σχέση εμπιστοσύνης με το καταναλωτικό κοινό και η προτεραιότητα που δίνουν πάντα στους καταναλωτές, αποδεικνύονται σε αυτή τη δύσκολη περίοδο πολύτιμα επικοινωνιακά εφόδια.
«Μαζί θα βγούμε νικητές από αυτή τη δοκιμασία», αναφέρει η Μασούτης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους «δικούς της ήρωες» απευθύνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, «ευχαριστούμε τους δικούς μας ανθρώπους» λένε τα My Market, «oφείλουμε τεράστια ευγνωμοσύνη σε όλους τους εργαζομένους» υποστηρίζει η Lidl Ελλάς.
Με αιχμή του δόρατος την εξυπηρέτηση
Οι περισσότεροι retailers σπεύδουν να ενημερώσουν τους καταναλωτές ότι η καραντίνα δεν χρειάζεται να τους στερήσει την πρόσβαση σε είδη που δεν είναι μεν πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα, αλλά που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή στο σπίτι. Είτε μέσα από καινούργιες καμπάνιες, είτε προσαρμόζοντας υφιστάμενες επικοινωνίες, retailers όπως Πλαίσιο, Media Markt, Public, Γερμανός, Praktiker κ.ά., εστιάζουν στις δυνατότητες online και τηλεφωνικών παραγγελιών, στην «ανέπαφη» και άμεση παράδοση των προϊόντων.
Και εδώ, οι δημιουργικές «πινελιές» αναβαθμίζουν την επικοινωνία, όπως στην καμπάνια του Πλαισίου που καταλήγει ότι «αυτή η διαφήμιση, φτιάχτηκε χωρίς να βγει κανένας από το σπίτι». Τέλος, ενδιαφέρον είναι ότι στην επικοινωνία βρίσκουν χώρο και κατηγορίες προϊόντων που δεν είναι παραδοσιακά στην πρώτη γραμμή της επικοινωνίας για κάποιες αλυσίδες αλλά αποκτούν σήμερα ιδιαίτερο νόημα, όπως τα σκεύη μαγειρικής για τα Public, ή οι συσκευές καθαρισμού σπιτιού για την Κωτσόβολος.
Επενδύσεις που τώρα αποδίδουν
Τη δική τους συνεισφορά στη διευκόλυνση της ζωής των πολιτών στην εποχή της καραντίνας υπογραμμίζουν από την πλευρά τους τράπεζες, αλλά και ασφαλιστικές, με την επένδυση που έχει προηγηθεί σε ψηφιακές υπηρεσίες να αποδεικνύεται σήμερα περισσότερο σχετική από ποτέ. Eurobank, Εθνική Τράπεζα, NN Hellas, είναι μερικοί από τους οργανισμούς που είδαμε να εντατικοποιούν την επικοινωνία των ψηφιακών τους υπηρεσιών.
Και τα Media #μένουν σπίτι
«Οι φήμες είναι σαν τους ιούς. Εξαπλώνονται γρήγορα», λέει νέα καμπάνια της εφημερίδας Καθημερινή, αντιπαραβάλλοντας την έγκυρη και ψύχραιμη ενημέρωση που προσφέρει και επικοινωνώντας τη συνδρομητική της υπηρεσία. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το Έθνος της Κυριακής, υπογραμμίζοντας την «παράδοση στην πόρτα». Από τη δική του πλευρά, ο Ant1 χτίζει την εταιρική του εικόνα με το μήνυμα «Μένουμε σπίτι. Είμαστε ένα».
Ειδικά λανσαρίσματα
• Ο εγκλεισμός των καταναλωτών στο σπίτι δημιουργεί και νέες, αναπάντεχες ανάγκες όπως είναι η…επίσκεψη στο περίπτερο! Η ekioskys.gr έχει λανσάρει καμπάνια που προωθεί τη δυνατότητα online παραγγελίας όλων των ειδών περιπτέρου, με μήνυμα «Τα όλα, πάντα, με ασφάλεια στην πόρτα σου». Είδαμε επίσης το delivery.gr να προβάλει τις υπηρεσίες του με online καμπάνια και με μήνυμα «Θες delivery; Βάλε το .gr», ενώ, γενικότερα και οι αλυσίδες εστίασης δείχνουν ιδιαίτερη δραστηριότητα επικοινωνιακά, προβάλλοντας τις δυνατότητές τους για online ή και τηλεφωνικές παραγγελίες.
• Λύση στο πρόβλημα της απασχόλησης των παιδιών στο σπίτι θέλει να προσφέρει το κανάλι Zouzounia TV, λανσάροντας με τηλεοπτική διαφήμιση το Zouzounia TV+, μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πάνω από 250 ώρες παιδικού προγράμματος σε ασφαλές και ad free περιβάλλον.
• Τη δυνατότητα εξ αποστάσεως παραγγελίας ακόμη και παιχνιδιών, προσφέρουν οι retailers. «Μένουμε στο σπίτι, αλλά δεν μένουμε χωρίς παιχνίδι», λέει σχετικά η αλυσίδα Μουστάκας.
• Τα brands διακρίνουν και την ανάγκη για καλύτερες προσφορές, καθώς οι νέες συνθήκες έχουν και οικονομικές επιπτώσεις για τους καταναλωτές. «Είμαστε δίπλα σας με όλη μας την ενέργεια», λέει η Elpedison, προβάλλοντας έκπτωση 5% στην τιμή ηλεκτρικού ρεύματος. Η αλυσίδα Market In από την πλευρά της επικοινωνεί τις χαμηλές τιμές της, με μήνυμα «Μέσα στην κρίση, είναι η λύση».