Το 2021 ήταν για τα brands και τους brand owners… δοκιμασία. Συνηθίζεται να λέμε ότι αντιλαμβανόμαστε την ψυχολογία του καταναλωτή, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις είμαστε εμείς που τη διαμορφώνουμε. Από το 2020 ξεβολευτήκαμε. Το 2021, με αχαρτογράφητες συνθήκες, έτοιμοι να ξεπεράσουμε τη διερεύνηση και τη διστακτικότητα, ζήσαμε πρωτοφανή εξέλιξη σε αγορές που έμοιαζαν πρόωρες για την Ελλάδα. Αυτό, στα «τυχερά» industries πέτυχε, έφερε αισιοδοξία που δημιούργησε ανάπτυξη και το momentum για το 2022.

Οι προτεραιότητες του σύγχρονου καταναλωτή είναι… διαρκώς αυστηρότερες. Ο Έλληνας καταναλωτής, που ψηφιακά ενηλικιώνεται, έχει απαιτήσεις αξίας, άνεσης, ταχύτητας και ειλικρίνειας από τα brands. Κρίνει και ανταμείβει. Οι πολίτες – καταναλωτές, πλέον αναγνωρίζουν και εστιάζουν στο θετικό κοινωνικό αποτύπωμα του προϊόντος και στην κοινωνική συμβολή των εταιρειών.
Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει να… συνταξιδεύουν με τον καταναλωτή και να στοχεύουν να δίνουν αξία σε κάθε στάση του ταξιδιού του, και συνολικά στην εμπειρία του. Η καινοτομία είναι αποτέλεσμα τόλμης και ψυχραιμίας, ενώ εκεί που υπάρχει καινοτομία το έργο του marketer γίνεται ευκολότερο.

Good Marketing σημαίνει… ο εχθρός του Great Marketing. Το εξαιρετικό marketing είναι tailored, διαβασμένο και ατρόμητο. Αντιλαμβάνεται διαφορετικές αγορές, ακούει ανάγκες, και μόνο τότε παράγει προϊόντα και υπηρεσίες. Δημιουργεί αξία και βιωσιμότητα στη μάρκα και το κυριότερο: δε σταματά μετά την πώληση.

Μεταξύ βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού επιλέγω… ένα ζυγισμένο mix. Δεν υπάρχουν διλήμματα στον σχεδιασμό, υπάρχει μόνο αποτελεσματική στρατηγική η οποία συνάδει με τους στόχους του οργανισμού και απαντά στα ζητούμενα των πελατών – καταναλωτών.

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… ένα φαγητό που δε δοκίμασα, ένα βράδυ που ντρεπόμουν να χορέψω, ένα κρασί σε λάθος θερμοκρασία, μια αγκαλιά που δεν τόλμησα, μια αλήθεια που φοβήθηκα να πω. Κάποιοι λένε ότι μια χαμένη ευκαιρία δεν είναι η τελευταία ευκαιρία, ενώ άλλοι ότι η ευκαιρία χτυπά μια φορά την πόρτα. Στο business η χαμένη ευκαιρία, παραμένει ευκαιρία. Για δημιουργία της επόμενης.