Οι βασικές αυτές αρχές συζητήθηκαν στο Publishing Conference 2014, που διοργάνωσε για μια ακόμη φορά το Marketing Week και ανέδειξε με εύγλωττο τρόπο την υπάρχουσα κατάσταση στο digital publishing. Στις βασικές παραμέτρους όσων ακούστηκαν ήταν η αλλαγή του παραδοσιακού newsroom σε digital, η επένδυση στην δημιουργία αξιόλογου και αποκλειστικού περιεχομένου, η έμφαση στο video, η συνεργασία με εξειδικευμένους ανθρώπους στην digital επικοινωνία, αλλά και η στρατηγική επέκταση των online media στο e-commerce, αφού από εκεί μπορούν να προέλθουν σημαντικά έσοδα και μάλιστα άμεσα.
Ειπώθηκε δε ότι το display advertising είναι ουσιαστικά παρελθόν, τα banners φθίνουν και η έμφαση θα πρέπει να δοθεί στη δημιουργία νέων formats, όπως είναι το RTB (real time bidding) και η αυτοματοποίηση, καθώς και στo native advertising. Παράλληλα εκτιμήθηκε ότι η δυναμική που αναπτύσσουν τα mobile μέσα είναι έντονη και εδώ υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία. Aναφέρθηκε χαρακτηριστικά ότι το 40% των επισκέψεων στα sites γίνεται πλέον από τα mobile μέσα. Το publishing μετασχηματίζεται, με έμφαση στο digital, εξέλιξη που αναπόφευκτα διαφοροποιεί στο μέγιστο βαθμό και τη διαφήμιση.
Οι αλλαγές είναι καταιγιστικές και τα στελέχη της αγοράς, διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και εκδότες προσπαθούν να τις αποκωδικοποιήσουν και να τις εντάξουν αποτελεσματικά στο νέο μοντέλο λειτουργίας της αγοράς. Η πρόκληση είναι μεγάλη και οι δυσκολίες πολλές. Στο παρόν τεύχος δημοσιεύουμε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στο digital publishing, το οποίο καταγράφει όλες τις παραπάνω εξελίξεις, ενώ προϊδεάζει για πολλές ακόμα που θα έρθουν τα προσεχή χρόνια. Αλλαγές που εκτός από τις προκλήσεις που παρουσιάζουν, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα συναρπαστικό πεδίο δράσης για όλους.