Μετά το περιστατικό που προκάλεσε σάλο, το ριάλιτι του Σκάι παράγει ελάχιστα έσοδα λόγω της μαζικής απομάκρυνσης brands από διαλείμματα και τοποθέτηση προϊόντων. Παρά τη μείωση των τιμών από το κανάλι του Φαλήρου, δεν έχει αντιστραφεί το κλίμα. «Μπλόκο» από διαφημιζόμενο αντιμετωπίζει και το Bachelor του Alpha.

Διαστάσεις μποϊκοτάζ απέναντι σε ριάλιτι με ακραίο ή σεξιστικό περιεχόμενο λαμβάνει η τάση που διαμορφώθηκε με τη μαζική αποχώρηση διαφημιζομένων από το Big Brother μετά τον σάλο που ξέσπασε από το κατακριτέο σχόλιο παίκτη στο live streaming του ριάλιτι του Σκάι. Οι απώλειες για το κανάλι του Φαλήρου αναμένεται να αγγίξουν το 1.000.000 ευρώ μέσα σε ένα μήνα, αν δεν υπάρξει αναστροφή της τάσης αποστασιοποίησης της αγοράς από το εν λόγω ριάλιτι που αναμένεται να περάσει από το εδώλιο του ΕΣΡ.

Σχεδόν δύο εβδομάδες μετά το περιστατικό και ενώ το ριάλιτι σημειώνει ακόμα διόλου ευκαταφρόνητες τηλεθεάσεις, οι διαφημιζόμενοι μεγάλοι, μεσαίοι και μικροί, γυρίζουν την πλάτη και απέχουν συνειδητά τόσο από τα breaks όσο και από την τοποθέτηση προϊόντων μέσα στο σπίτι του «Μεγάλου Αδελφού».

«ΑΔΕΙΑ» ΤΑ ΜΠΡΕΙΚ ΤΟΥ ΒΒ
Σε δίωρο επεισόδιο της περασμένης Τρίτης ενδεικτικά, τα διαφημιστικά διαλείμματα δεν ξεπέρασαν σε συνολική διάρκεια τα 10 λεπτά (μεταξύ αυτών και τρέιλερ εκπομπών του σταθμού), καλύπτοντας δηλαδή με διαφημιστικά μηνύματα λιγότερο από το 50% του ανώτατου χρόνου (12 λεπτά ανά ώρα) που επιτρέπει ο νόμος για διαφημίσεις. Ταυτόχρονα, έχουν ακυρωθεί όλες οι συμφωνίες για τοποθετήσεις προϊόντων με μεγάλες εταιρείες τροφίμων που αποσύρθηκαν μαζικά από το Big Brother. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ BACHELOR
Και ενώ ο Σκάι βλέπει εδώ και 15 ημέρες την «πλάτη» των διαφημιζομένων σε ο,τι αφορά το Big Brother, πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογο κλίμα διαμορφώνεται και για το Bachelor του Alpha. Το γεγονός ότι το περιεχόμενο του dating ριάλιτι όπου 20 γυναίκες διεκδικούν τον «Εργένη» χαρακτηρίστηκε από πολλούς σεξιστικό και υποτιμητικό για τις γυναίκες, δημιουργεί δεύτερες σκέψεις σε διαφημιζόμενους. Σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη Τετάρτη μεγάλος διαφημιζόμενος αποφάσισε ότι θα απέχει από το Bachelor.

«Μετά το Big Brother, βλέπω ότι οδεύουμε σε μποϊκοτάζ κατά των ριάλιτι με ακραίο περιεχόμενο», εκτιμά στέλεχος media shop και συνεχίζει: «Οι διαφημιζόμενοι προσπαθούν να βρουν στοιχειώδη ποιότητα στα προγράμματα που αγοράζουν. Οσο αυτό αλλάζει και πάει προς το… trash, σου απαντούν “Δε με ενδιαφέρει η τηλεθέαση, θέλω ένα περιβάλλον σοβαρό”».

ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Για «κόκκινη γραμμή» που ξεπεράστηκε κάνει λόγο πρώην στέλεχος εμπορικού τμήματος καναλιού. «Το περιστατικό στο Big Brother πέρασε την κόκκινη γραμμή, και προκάλεσε μεγάλο χαμό στην αγορά. Τα τελευταία χρόνια οι διαφημιζόμενοι δίνουν μεγάλο βάρος σε προγράμματα κοινωνικής ευθύνης, και φοβούνται να συνδεθούν με εκπομπές με τις οποίες διακινδυνεύουν να τους γυρίσει το κοινό την πλάτη. Παίζει ρόλο πλέον και το κοινωνικό πρόσημο».

Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται ανοίγουν νέο διάλογο στην αγορά διαφήμισης και κατανάλωσης περιεχομένου όπου η τηλεθέαση παρότι παραμένει βασικός δείκτης για την τοποθέτηση διαφήμισης, αποδεικνύεται ότι δεν είναι ο μόνος, όταν επιτυγχάνεται at any cost.

«ΠΟΥΛΑΝΕ» ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Για «ηδη μεγάλη απώλεια εσόδων, που αν επεκταθεί και τις επόμενες εβδομάδες θα προκαλέσει σοβαρό θέμα» κάνει λόγο υψηλόβαθμο στέλεχος του Σκάι. Το κανάλι αντιμετωπίζει τη θύελλα χαμηλώνοντας τις τιμές στα διαλείμματα του Big Brother, πολύ χαμηλότερα μάλιστα από το ποσό που αναλογεί στην τηλεθέαση που συγκεντρώνει το ριάλιτι, χωρίς για την ώρα να έχει πετύχει αντιστροφή του κλίματος.

Αν αυτό συνεχιστεί, όπως αναφέρουν πηγές του σταθμού, θα συνεπάγεται ότι κάποιες συμφωνίες με Χ όγκο δεν θα γίνουν με ό,τι συνέπειες θα υπάρχουν για τα media shop για τις επιστροφές στο τέλος του έτους και τις γενικές ισορροπίες.

Παρά τη σοβαρή επίπτωση από το μποϊκοταζ στο Big Brother, οι διαφημιζόμενοι δεν αποχωρούν συνολικά από τον Σκάι που φιγουράρει πρώτος στους πίνακες τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό. Αυτό που μένει να αποδειχθεί είναι σε τι βαθμό θα επηρεαστεί το παραγόμενο περιεχόμενο από αυτή τη στάση των διαφημιζομένων. Στέλεχος του Σκάι αναφέρει: «Από τη στιγμή που υπάρχει δείκτης τηλεθέασης και με βάση αυτό διαπραγματευόμαστε, αν κάποιος θεωρεί ότι κάνει κακό στο προφίλ του είναι δική του απόφαση.

Η αγορά μας οδήγησε να αγοράσουμε αυτά τα προγράμματα. Και τώρα λέμε ότι είναι λάθος αυτή η λογική; Να κάτσουμε να δούμε τι σημαίνει». Το αίτημα για υψηλές τηλεθεάσεις που όμως δεν θα επιτυγχάνονται μέσα από αμφιλεγόμενο και ενδεχομένως trash περιεχόμενο, θα αποτελέσει τη βάση της συζήτησης που μόλις άνοιξε.