Και τις θεάσεις από… δεύτερη προβολή θα ανακοινώνει φέτος η ΕΡΤ, σε μια προσπάθεια να επικοινωνήσει προς την αγορά και το κοινό τη συνολική απήχηση των προγραμμάτων της συμπεριλαμβανομένης της on demand θέασης στο ERTFlix. Την ώρα που η επέκταση των μετρήσεων για να πιάνουν και την time-shifted τηλεθέαση παραμένει σε επίπεδο θεωρητικής συζήτησης ανάμεσα στα κανάλια και τη Nielsen χωρίς άμεση προοπτική εφαρμογής, η δημόσια τηλεόραση παίρνει το θέμα στα χέρια της και καταστρώνει δική της στρατηγική. Στόχος δεν είναι μόνο η τηλεθέαση την ώρα της μεγάλης «μάχης» στην κατ’ αντιπαράσταση μετάδοση, αλλά η συνολική θέαση που συγκεντρώνει κάθε πρόγραμμα.

Η ΕΡΤ παρέχει τις νέες της σειρές με τρεις διαφορετικούς τρόπους, την πρώτη τους προβολή στην ΕΡΤ1, την επανάληψη σε άλλη ζώνη, αλλά και την on demand θέαση στην πλατφόρμα της. Στόχος της λοιπόν είναι εφόσον τα συγκεντρωτικά στοιχεία δεν ανακοινώνονται αλλιώς, ούτε έχουν γίνει –ακόμα τουλάχιστον- κοινός τόπος για την αγορά, να ανακοινώνει σε τακτική βάση στοιχεία θέασης των προγραμμάτων της που θα περιλαμβάνουν τις θεάσεις από το ERTflix, αλλά και των επαναλήψεων. Ήδη από τις τρεις πρώτες ημέρες μετάδοσης του «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο», σημειώθηκε αύξηση 20% στα views του ERTflix. Παράλληλα, σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία το νέο εξατομικευμένο layout του ERTflix όπου παρέχοντας το mail του, ο χρήστης θα εγγράφεται, η πλατφόρμα θα «θυμάται» τι έχει δει και σε ποιο σημείο σταμάτησε τη θέαση και θα του κάνει προτάσεις. Η υπηρεσία αυτή θα δώσει ακόμα πιο ακριβή στατιστικά στην ΕΡΤ για την απήχηση των προγραμμάτων της μέσω της πλατφόρμας.

«Τα ιδιωτικά κανάλια διαφωνούν ακόμα με τη μέτρηση της time-shifted τηλεθέασης γιατί ουσιαστικά σου δίνει εναλλακτική πώς να προσπερνάς τις διαφημίσεις και δε θέλουν να υπονομεύσουν τις εμπορικές τους συμφωνίες με τα media shops», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΡΤ και συμπληρώνει: «Όταν, όμως, καθημερινά το πρώτο κανάλι σε τηλεθέαση είναι το others, δεν μπορούμε να το αγνοούμε. Το ποσοστό αυτό δεν είναι παιχνιδομηχανές. Σημαντική μερίδα του κοινού έχει στραφεί στις πλατφόρμες, μέσα σε αυτές και το ERTflix και αυτό πρέπει κάπως να καταγραφεί», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΡΤ.

Την ίδια στιγμή τα ιδιωτικά κανάλια ξεκινούν δειλά να μαζεύουν συνδρομητές στις διαδικτυακές τους σελίδες για να μετρήσουν τις… δυνάμεις τους. Την αρχή έκανε ο ΑΝΤ1 ο οποίος ήδη από το διάστημα μετάδοσης του Euro το καλοκαίρι του 2021 «απαιτεί» την εγγραφή του χρήστη στην ιστοσελίδα του antenna.gr για όποιον επιθυμεί να παρακολουθήσει μέσω της ιστοσελίδας ή του app σε live streaming ή on demand κάποιο από τα προγράμματά του, ενώ το Mega θέτει προαιρετικά στον χρήστη του megatv.com αν επιθυμεί να εγγραφεί και να γίνει mega insider. Η υποχρεωτική εγγραφή για πρόσβαση στο περιεχόμενο του antenna.gr προκάλεσε αναστάτωση τη βραδιά πρεμιέρας των «Άγριων Μελισσών» με μερίδα του κοινού που δε διαθέτει τηλεοπτικό δέκτη να επιχειρεί να συνδεθεί μέσω ιστοσελίδας και να πέφτει στον «τοίχο» του subscribe, χάνοντας μέρος του πρώτου επεισοδίου.

Και ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα της σειράς «Σέρρες» που φέρει την υπογραφή του Γιώργου Καπουτζίδη και ετοιμάζονται να μπουν σε τροχιά παραγωγής και άλλες τρεις τουλάχιστον σειρές για την υπό δημιουργία πλατφόρμα του ΑΝΤ1, στο εσωτερικό του καναλιού αρχίζουν να ακούγονται φωνές αμφισβήτησης για τη βιωσιμότητα του πρότζεκτ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι διατυπώνονται όλο και πιο δυνατά ενστάσεις ως προς το αν έχει νόημα στην παρούσα φάση να επενδύσουν μεγάλα ποσά για πρωτότυπο πρόγραμμα προκειμένου να χτίσουν μια συνδρομητική βάση τέτοια που θα δικαιώνει την επένδυση, την ίδια στιγμή που υπάρχει υπερπληθώρα προσφοράς σε προϊόντα μυθοπλασίας (αλλά και ζήτηση) στην ελεύθερη τηλεόραση. Το εγχείρημα του ΑΝΤ1 plus συνεχίζει να σχεδιάζεται χωρίς ακόμα να έχει προσδιοριστεί χρονικά ο ορίζοντας του launching.