Λίγες έννοιες στο σύγχρονο Marketing έχουν κακοποιηθεί όσο αυτή του Branding. Χρησιμοποιείται από πολλούς κατά το δοκούν και όσοι εργαζόμαστε σε αυτόν τον χώρο, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα: Το Branding δεν είναι απλά η τοποθέτηση logos κάπου για να τα δει το κοινό και να θυμηθεί την εταιρεία ή το προϊόν σου. Το Branding είναι να κάνεις ό,τι χρειάζεται ώστε το κοινό να συνδέει αυτά τα logos με συγκεκριμένες υποσχέσεις, προσδοκίες, συναισθήματα, αντιλήψεις, εμπειρίες.

Αντίστοιχα, το Branding δεν είναι απλά να σχεδιάζεις logos. Είναι να σχεδιάζεις εμπειρίες και επικοινωνίες που, στο μυαλό και την καρδιά του κοινού, θα «γεμίσουν» τα logos με όλα τα παραπάνω.

  • Το Branding δεν ξεκινάει από τη δημιουργία της οπτικής και λεκτικής ταυτότητας. Ξεκινάει νωρίτερα: από τη διαμόρφωση της εταιρικής φιλοσοφίας, τον σχεδιασμό ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, την απόφαση για τον τρόπο τοποθέτησης τους απέναντι στο κοινό και τον ανταγωνισμό, τον σχεδιασμό των προτάσεων και υποσχέσεών τους προς το κοινό.
  • Το Branding δεν είναι advertising, δεν είναι sales promotions, δεν είναι PR, δεν είναι digital. Όλα αυτά καθοδηγούνται από αυτό και συνεισφέρουν σε αυτό. Και βέβαια το Βranding δεν είναι graphic design. To graphic design είναι ένα από τα πολύτιμα εργαλεία του, όπως είναι και το communications design συνολικότερα.
  • Το Βranding δεν στοχεύει κυρίως στην άμεση πώληση. Στοχεύει στη δημιουργία εκείνης της σχέσης με το κοινό που θα εξασφαλίσει συνθήκες σταθερότερων και επαναλαμβανόμενων πωλήσεων. Το branding δεν είναι μόνο για το awareness, το interest, το trial. Είναι πολύ περισσότερο για το differentiation, το acquisition, το retention, το equity. Γι’ αυτό, το Branding δεν προσπαθεί να θέλξει στιγμιαία τον καταναλωτή.
  • Το Branding έχει να κάνει κυρίως με την ειλικρίνεια και την αλήθεια, τη συνέπεια και την εμπιστοσύνη, την εξέλιξη και την ανανέωση – όλα αυτά που κάνουν μια σχέση να κρατάει στον χρόνο και να γίνεται πιο δυνατή.
  • Το Branding απαιτεί από εσένα να δεσμευτείς. Να βάλεις στόχους και να πάρεις αποφάσεις με μακροχρόνιο ορίζοντα. Απαιτεί και θυσίες. Να κάνεις επιλογές για το τι θα πάρεις και τι θα αφήσεις. Ό,τι απαιτεί άλλωστε και κάθε σημαντική διαδικασία ή σχέση.

Διότι τελικά, το Branding δεν είναι σπριντ. Το Branding είναι Μαραθώνιος.