Σήμερα όμως, η εικόνα είναι ακριβώς αυτή. Ειδικότερα από το 2000 και μετά, η ιδέα της ανακύκλωσης κερδίζει διαρκώς έδαφος ως στρατηγική επιλογή. Έστω κι αν σε κάποιες περιπτώσεις η επιλογή αυτή έχει κόστος. Η αλήθεια είναι ότι το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί τα τελευταία 40 χρόνια από τις δραστηριότητες του ανθρώπου, όσο δεν είχε επιβαρυνθεί ποτέ πριν από την εμφάνιση ζωής πάνω στη γη! Σήμερα, η επένδυση στην ανακύκλωση είναι σχεδόν μονόδρομος. Όλες σχεδόν οι μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο, έχουν προχωρήσει σε κινήσεις ανακύκλωσης με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Οι καταναλωτές από την άλλη πλευρά, έχουν συνειδητοποιήσει τη δύσκολη κατάσταση, προσπαθούν να εφαρμόσουν την ανακύκλωση στην καθημερινότητά τους, επιβραβεύοντας παράλληλα τις επιχειρήσεις που κάνουν το ίδιο.

Στο παρόν τεύχος σκεφθήκαμε να ασχοληθούμε με την ανακύκλωση από πολλές πλευρές. Μελετήσαμε τη σχέση ανακύκλωσης και επιχειρήσεων και την παρουσιάζουμε. Κάναμε ρεπορτάζ για το ρόλο των δημοσίων σχέσεων στη δημιουργία οικολογικού προφίλ των επιχειρήσεων. Αναλύσαμε μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Ipsos Marketing για τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες και τη γνώμη των καταναλωτών γι’ αυτές, ενώ παρουσιάζουμε και ένα απόλυτα εξειδικευμένο case ανακύκλωσης που αφορά στο τηγανισμένο λάδι. Το τελικό συμπέρασμα είναι ένα: Η πορεία των επιχειρήσεων και της ανακύκλωσης είναι πλέον κοινή και η τάση αυτή θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Ανάλογο ενδιαφέρον έχουν και άλλα σημαντικά θέματα που φιλοξενεί το παρόν τεύχος. Όπως το αφιέρωμα στα private labels και στην επέλαση που κάνουν τους τελευταίους μήνες εις βάρος των επώνυμων. Η οικονομική κρίση στρέφει τους καταναλωτές σε αυτού του είδους τα προϊόντα, τα οποία είναι φθηνότερα, αλλά -πλέον- και ιδιαίτερα ποιοτικά. Εξ ου και ο εύστοχος τίτλος του αφιερώματος, «Τα ανώνυμα γίνονται επώνυμα».

Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ρεπορτάζ για τα European Design Awards, θεσμό στον οποίο το ελληνικό design διαπρέπει σχεδόν κάθε χρόνο. Το ίδιο συνέβη και στη φετινή διοργάνωση. Ο απολογισμός των ελληνικών συμμετοχών ήταν ένα χρυσό, 4 ασημένια και 29 χάλκινα βραβεία. Διαβάστε ποιες εταιρείες τα απέσπασαν, τα έργα που βραβεύθηκαν, καθώς και απόψεις των βραβευθέντων.