Η αγορά των events βρίσκεται σε συνεχές καθεστώς εξέλιξης, προκαλώντας και εμπνέοντας τους επαγγελματίες που καλούνται να ενώσουν δημιουργικά καινοτομία, αυθεντικότητα και αποτελεσματικότητα. Ο πολλαπλασιασμός των επενδύσεων σε social media και νέες τεχνολογίες έστρεψε την προσοχή στη διασφάλιση του πολύτιμου engagement, ανεβάζοντας τον πήχυ των απαιτήσεων στην αγορά των θεματικών εκδηλώσεων.

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η BOUSSIAS και το Marketing Week διοργανώνουν τα Event Awards 2018, τα βραβεία που είναι αφιερωμένα στην ανάδειξη των πρωτοπόρων ιδεών πίσω από τις θεματικές εκδηλώσεις. Στις πρώτες διεξαγωγές τους, τα εν λόγω βραβεία κατάφεραν να συγκεντρώσουν το μεγάλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον της αγοράς, προσελκύοντας πολλαπλές συμμετοχές από πολλές εταιρείες του χώρου (brands, agencies, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων, οπτικοακουστικών, catering, καθώς και venues).

Παραμένοντας πιστοί στην ταυτότητα του διαγωνισμού που τιμά τη φαντασία και τη στρατηγική ευστοχία των events, αλλά και τη νέα εποχή στην οποία εισέρχονται, τα βραβεία παρουσιάζουν νέες Ενότητες βράβευσης, καθώς και ανανεωμένη Κριτική Επιτροπή. Σύμφωνα με την Πρόεδρο, Ζωή Λεφάκη-Μπελούκα, τα Event Awards αξιολογούνται ως ένας σημαντικός θεσμός της αγοράς, αποτελούν σημαντική επιβράβευση των δημιουργικών και καινοτόμων προσπαθειών στον τομέα των events, αλλά και σημαντικό κίνητρο και έμπνευση για το σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων εκδηλώσεων.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ EVENTS
Η στρατηγική event marketing δίνει τη δυνατότητα σε μια επιχείρηση ή σε ένα προϊόν να εκφραστεί δημιουργικά και να εξασφαλίσει μια ανεπανάληπτη επαφή με το κοινό, με τρόπο που η παραδοσιακή διαφήμιση δεν μπορεί πάντα να πετύχει. Οι διεθνείς εξελίξεις, αλλά και η εγχώρια δραστηριότητα, αναδεικνύουν τις τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των θεματικών εκδηλώσεων. Η κυριότερη αφορά στις νέες τεχνολογίες που αλλάζουν για πάντα τον τρόπο με τον οποίο τα events αλληλεπιδρούν με το κοινό, κατακτούν το engagement, επεκτείνουν τη ζωή τους αλλά και διαχέουν την πληροφορία τους.

AI powered messaging, περιεχόμενο ενισχυμένο μέσω Augmented Reality, φωνητική αναζήτηση, χρήση κινητών και wearables με στόχο το Crowdshaping, είναι μερικά από τα επιτεύγματα που μπορούν να μεταμορφώσουν τα events σε πολυ-αισθητική εμπειρία με ισχυρή αποδοτικότητα. Στον αντίποδα, το νέο κανονιστικό πλαίσιο για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) αποτελεί πρόκληση για τους επαγγελματίες των events ως προς την χρήση και διάθεση των δεδομένων του κοινού τους.

«ΤΑ EVENTS ΕΝΙΣΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ BRANDS»
Πέντε από τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής, αναδεικνύουν την κρίσιμη σημασία των events στο σύνολο του marketing mix και την χρησιμότητα ανάδειξής τους μέσα από τον θεσμό των Event Awards. Όπως επισημαίνουν, τα events δεν πρέπει να θεωρούνται «συμπλήρωμα», αλλά στρατηγικός πυλώνας.

Ζωή Λεφάκη-Μπελούκα: «Οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται σήμερα με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον των events, αλλά και τα ουσιαστικά αποτελέσματα που αυτά αποφέρουν, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις επενδύσεις που πραγματοποιούν. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχουν θεσμοί όπως τα Event Awards, που σαφώς αποτελούν επιβράβευση των δημιουργικών και καινοτόμων προσπαθειών στον τομέα των events, αλλά και σημαντικό κίνητρο και έμπνευση για το σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων εκδηλώσεων».

Αιμιλία Τσεϊμαζίδου: «Στην εποχή των virtual connections και του digital, οι έξυπνες μάρκες και οι επαγγελματίες του μέλλοντος ανακαλύπτουν από την αρχή μια πρωτογενή αλήθεια του marketing: η εμπειρία και η επαφή σε πραγματικό χρόνο, πέρα από τα virtual connections, ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ένωση των ανθρώπων με τις μάρκες. Τα event δημιουργούν αναμνήσεις και στιγμές ζωής, δίνουν ευχαρίστηση ή/και αναλυτικές πληροφορίες για προϊόντα. Δεν πρέπει να θεωρούνται συμπλήρωμα ενός πλάνου επικοινωνίας και μία below-the-line εκτέλεση, αλλά καλύτερα να προσεγγίζονται ως ένας στρατηγικός πυλώνας της κάθε μάρκας που της δίνει μία νέα διάσταση. Ένα event αξίζει όταν έχει μια μεγάλη Ιδέα μέσα του, είναι στρατηγικά δεμένο και δομημένο και λετουργεί τελικά ως brand builder για να μεγαλώσει το αποτύπωμα της μάρκας και τη σχέση της μάρκας με το κοινό της. Total experience σημαίνει ένας ολόκληρος κόσμος επικοινωνίας 3600. Και σε αυτόν τον κόσμο το event παίζει ένα σημαντικό ρόλο».

Ανδρέας Τσιλιφώνης: «Οι above the line ενέργειες απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό μεν, ωστόσο έχουν μια ιδιομορφία: είναι μονόδρομες. Όταν ένα διαφημιζόμενος θέλει και ο ίδιος να ακούσει για το πώς αντιδρά, τι αντιλαμβάνεται και τι απαντά το κοινό του, τότε μια below the line ενέργεια είναι απολύτως απαραίτητη. Σήμερα οι αποτελεσματικές event marketing ενέργειες, είτε γίνονται στα σημεία πώλησης (POS, κλπ), είτε σε χώρους ειδικά διαμορφωμένους για την περίσταση (trade shows, kiosks, booths, κ.ά.) ή και ως παράλληλες ενέργειες σε σημεία που συγκεντρώνουν σχετικό κοινό (concerts, fairs, κλπ) προσφέρουν σε μάρκες και καταναλωτές άμεσες εμπειρίες, διάδραση, συμμετοχή και τελικά αμφίδρομη επικοινωνία. Έτσι, η επένδυση σε ενέργειες event marketing μόνο σημαντικό όφελος μπορεί να έχει για τους διαφημιζόμενους. Πρωτοβουλίες σαν τα Event Awards δίνουν την ευκαιρία σε όλους τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν πρόσβαση στις καλύτερες εκδηλώσεις ανά εμπορικό κλάδο, και να ενημερωθούν για τις βέλτιστες πρακτικές της αγοράς. Και όλα αυτά σε ένα όμορφο περιβάλλον που φιλοξενεί παλιούς φίλους και νέους συνεργάτες».

Κατερίνα Γκαγκάκη: «Το περιβάλλον έχει γίνει ένα τεράστιο πεδίο εικόνων, μηνυμάτων και χαρακτηριστικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το εκάστοτε κοινό να βομβαρδίζεται, με κίνδυνο να αντιδράσει με σύγχυση, με αδιαφορία, ή με απόρριψη. Ένα ορθά δομημένο event, που μεταδίδει με σαφήνεια τα μηνύματα αποτελεί έναν απ’ τους πιο ολοκληρωμένους τρόπους να προσεγγίσουμε το κάθε κοινό. Λειτουργεί αγγίζοντας πολλές πτυχές, δημιουργεί συναίσθημα μέσω της συμμετοχής και της διάδρασης και μπορεί να αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα στην επιτυχία της στρατηγικής. Τα Event Awards  προσδίδουν στον τομέα την αξία που του αρμόζει, αναβαθμίζοντάς τον σε θεσμό. Στηρίζονται σε προσεκτική, αναλυτική περιγραφή της στρατηγικής με βάση την οποία χτίστηκε το event, εξετάζουν την υλοποίηση βήμα προς βήμα και καταλήγουν στην αξιολόγηση του αποτελέσματος πάντα σε συνάρτηση με το αρχικό ζητούμενο και το κοινό- στόχο. Στην ουσία, αναγνωρίζουν και επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις που επενδύουν στην καινοτομία, στην ευελιξία, τη δημιουργικότητα και την ολοκληρωμένη επικοινωνιακή προσέγγιση».

Μαργαρίτα Σιδερίδου: «Στην ανταγωνιστική και δύσκολη εποχή που διανύουμε, τα marketing events δίνουν την δυνατότητα σε οργανισμούς και brands να έρθουν σε άμεση επαφή με το κοινό τους και τις ανάγκες του. Τα Event Awards αναδεικνύουν τα πιο επιτυχημένα events, αναγνωρίζοντας και υποστηρίζοντας τις ομάδες των ανθρώπων που τα εμπνέονται και τα διοργανώνουν και συγχαίροντας της εταιρίες που αναγνωρίζουν την αξία τους και επενδύουν σε αυτά».

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Οι βασικές ενότητες βράβευσης, που φέτος παρουσιάζονται ανανεωμένες, είναι: Best Brand/Product Events, Best in Marketing & Communication, Best Corporate Events, Best Exhibitions, Best Conferences, Event Partners / Suppliers (Παραγωγή & Διοργάνωση), Venue Experience (Εγκαταστάσεις / Αρχιτεκτονική), Thematical Events, Debut Event, 5 Senses Star. Η φετινή διοργάνωση υποστηρίζει για δεύτερη συνεχή χρονιά τις μεγάλες διακρίσεις, ιδιαίτερα σημαντικές για το σύνολο του οικοσυστήματος των events, όπως: Agency of the Year, Event Production Company of the Year, Event Brand of the Year, Event Marketer of the Year, Event of the Year.

Στα βραβεία μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα Ιδιωτικές Επιχειρήσεις, Επαγγελματικοί Φορείς, Επιχειρήσεις Διαφήμισης και Επικοινωνίας, Φορείς και Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Κοινωνικές Επιχειρήσεις, Εθελοντικές Οργανώσεις και ΜΚΟ. Οι υποψηφιότητές θα πρέπει να αφορούν σε ενέργειες και προγράμματα τα οποία υλοποιήθηκαν από 01/03/2017 έως και 15/04/2018. Τα κριτήρια αξιολόγησης, των οποίων η βαθμολόγηση είναι ίσης βαρύτητας, αποσκοπούν στο να αντικατοπτρίζουν την ισχυρή ενσωμάτωση στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής marketing, την καινοτομία και δημιουργικότητα, την ορθή υλοποίηση, και την αποτελεσματικότητα καθώς και την απόδοση της επένδυσης.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
– Ζωή Λεφάκη-Μπελούκα, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής
– Κατερίνα Γκαγκάκη, Communications, Perception Management and Strategic PR Consultant
– Γιώργος Δαμδημόπουλος, Experiential Marketer, Immersive Media Business Strategist
– Christina Zako, Country Manager Kingdom of Saudi Arabia Action Global Communications
– Αναστασία Καφίρη, Strategic Communications Consultant
– Υβέτ Κοσμετάτου, Μέλος Δ.Σ., Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ)
– Ανδρέας Μαυρομμάτης, Global Marketing Director Pharma Portfolio, UBM Plc.
– Λόλα Νταϊφά, Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων, Όμιλος Star
– Χρήστος Παλλάκης, CEO, LAUREL International Management
– Λυδία Παπαϊωάννου, Content Strategist
– Ρένος Παπαπάσχος, Technical Director
– Παναγιώτης Ποδηματάς, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Hellenic Association of Professional Congress Organisers (HAPCO)
– Τάσος Πρωτοψάλτης, Πρόεδρος, Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος
– Μαργαρίτα Σιδερίδου, Marketing and PR Operations Director, Antenna GROUP
– Κώστας Σκυλογιάννης, Head of BTL Marketing Dept. Marketing Communication Division, ΟΠΑΠ Α.Ε.
– Αιμιλία Τσεϊμαζίδου, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Ινστιτούτο Επικοινωνίας (Ιεπ)
– Ανδρέας Τσιλιφώνης, Πρόεδρος, Ένωση Παραγωγών Έργων Επικοινωνίας (PACΤ)
– Αντώνης Τσούλος, Photographer, BTL Concept Creator
– Μάρκος Φραγκουλόπουλος, Πρόεδρος, Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ)
– Θεόδωρος Χαραγκιώνης, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Χαραγκιώνη, Πρόεδρος της Sierra Charagionis, Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής ICSC

Για περισσότερες πληροφορίες, καθώς και για online αίτηση συμμετοχής, επισκεφθείτε το www.eventawards.gr  Η προθεσμία υποβολής των έργων είναι η 13η Απριλίου 2018. Τα βραβεία θα απονεμηθούν στους νικητές σε ειδική βραδιά τον Ιούνιο 2018.