Το πρώτο συνέδριο για Luxury Brands στην Ελλάδα, αποκλειστικά αφιερωμένο στην παρουσίαση καλών πρακτικών του κλάδου, «αποκάλυψε» μία σημαντική ανάγκη. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των luxury προϊόντων και υπηρεσιών αποδεικνύονται «διψασμένες» να βρουν λύσεις και διεξόδους, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιούργησε η ύφεση. Επίσης, σταθεροποιούν ξανά τον βηματισμό τους, μέσα από νέα, καινοτόμα «μονοπάτια», προκειμένου να κάνουν business ακόμα και εις πείσμα των καιρών.

Η Ελλάδα ως luxury τουριστικός προορισμός
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, κορυφαία στελέχη της ελληνικής αγοράς luxury marketing παρουσίασαν πρακτικά case studies, προσφέροντας πολύτιμη εμπειρία, φρέσκιες ιδέες και νέες στρατηγικές που στοχεύουν στην καρδιά και το μυαλό του σημερινού καταναλωτή ειδών πολυτελείας. Μία από τις σημαντικότερες αγορές ενδιαφέροντος για luxury προϊόντα και υπηρεσίες είναι ο τουρισμός, ο οποίος κατέκτησε σημαντικό μέρος του συνεδρίου, μέσα από παρουσιάσεις για τον ρόλο της χώρας μας ως luxury τουριστικού προορισμού.

Για τα «Χαρακτηριστικά Τουρισμού Υψηλής Δαπάνης από Χώρες-Πηγές (Αγορές) της Ελλάδας» μίλησε ο Δρ. Άρης Ίκκος, Research Director του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, ενώ ο Ιωσήφ Πάρσαλης, Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece εξήγησε τις ευκαιρίες που υπάρχουν για την Ελλάδα ως προορισμού πολυτελείας και πώς αυτές μπορούν να αποτυπωθούν στην επικοινωνία της χώρας μας στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για τις «luxury traveler personas» και πώς επηρεάζουν την τουριστική προσφορά και υπογράμμισε ότι το νέο luxury perception για την Ελλάδα είναι η αυθεντικότητα, η απλότητα και η κομψότητα.

Ο Ανδρέας Α. Στυλιανόπουλος, President & CEO της Navigator Travel & Tourist Services, μίλησε για τις πιο πρόσφατες τάσεις στην κρουαζιέρα πολυτελείας, ενώ η Χριστίνα Πλακόπιτα, Founder & CEO της Apoella Lifestyle Beach Concept Stores, παρουσίασε το ιδιαίτερα ενδιαφέρον concept της εταιρείας της, η οποία προωθεί πολυτελές beachwear μέσα από πολυτελή resorts της χώρας μας. Η Χριστίνα Πλακόπιτα τόνισε την ανάγκη το luxury να είναι multisensory, να «αγγίζει» όλες τις αισθήσεις. Τέλος, ο Γιάννης Στασινόπουλος, Managing Partner της Luxury Concierge, παρουσίασε το case της δικής του εταιρείας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της πελατειακής βάσης, των υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και του άριστου εκπαιδευμένου προσωπικού για τη luxury αγορά.

Πολυτέλεια= εμπειρία
Οι ομιλητές του συνεδρίου συνέδεσαν σε μεγάλο βαθμό την πολυτέλεια με την προσφορά εμπειρίας. Όπως είπε η Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner της Focus Bari, μέσα από σχετικές έρευνες, πολυτέλεια σήμερα στην Ελλάδα σημαίνει κατά 55% «έχω»-υλικά και κατά 45 «ζω»- εμπειρία, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εμπειρίας και της προσφοράς αξίας στον τομέα του luxury.

Για τη δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών στον τομέα του travel retail από luxury brands ποτών μίλησε η Γεωργία Καρούκη, Group Brand Manager & Travel Retail Trade Manager της Β.Σ.Καρούλιας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, το ταξιδιωτικό εμπόριο είναι το luxury κομμάτι του retail και τα ΚΑΕ είναι η «βιτρίνα», συνεπώς οι πωλήσεις εκεί βασίζονται ιδιαίτερα στην εμπειρία. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε διάφορα σχετικά cases, καθώς επίσης ειδικά προϊόντα που φτιάχνει η εταιρεία με σκοπό να «ξελογιάσει» τον ταξιδιώτη, όπως το Remy Martin για το Φεστιβάλ των Καννών. Για την πολυτέλεια στον χώρο της υγείας και της ομορφιάς μίλησε ο Νικόλαος Μεταξωτός, MD, PhD, Πλαστικός Χειρουργός, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών από τη Symmetria, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ποιότητας, της εξατομικευμένης υπηρεσίας και της ολοκληρωμένης εμπειρίας.

Αντίστοιχα, ο Κώστας Αντωνιάδης, Sales & Operations Manager της Turkish Airlines Athens, μίλησε για τις υπηρεσίες πολυτελείας που προσφέρει η αεροπορική εταιρεία, επενδύοντας στον τομέα της εμπειρίας. Επίσης, ο Κώστας Θεοφιλόπουλος, Marketing Manager της Άμβυξ, μίλησε για τη σπουδαιότητα της εμπειρίας για τους καταναλωτές και της αναζήτησης έξυπνων λύσεων σε μία περίοδο που δεν υπάρχουν κονδύλια.

Ο παράγοντας «τιμή» και η σημασία της καινοτομίας
Η Δρ. Στέλλα Πιερή, Architect & Partner της Pieris Architects, μίλησε για «Luxury Architecture & Branding», εξηγώντας τον ρόλο της αρχιτεκτονικής ως καταλύτη στην αύξηση της απόδοσης εταιρικών επενδύσεων, ενώ η Νίκη Λαλιώτη, Marketing & Communications Director της Nikos Koulis Jewels, μίλησε για την αγορά του fine jewelry που έχει αξία 263 δισ. δολάρια και τη θέση του ελληνικού brand σε αυτήν. Ο Γιώργος Κολλιόπουλος, Ιδρυτής & CEO της Speiron Company αναφέρθηκε στα «4 μυστικά για την πολυτέλεια»: Σπανιότητα, υψηλή τιμή, εξαιρετικό selling proposition και αριστοτεχνία, ενώ ο Γιώργος Παπαλέξης, CEO του Οίκου Zolotas, μίλησε για τις ενέργειες που πραγματοποίησε ο οίκος για να ανταποκριθεί στο περιβάλλον ύφεσης. Σε αυτές περιλαμβάνονται, η ανάπτυξη affordable luxury σειρών και τα καινοτόμα νέα concepts, συμβουλεύοντας: «Ποτέ μη χαμηλώνετε τις τιμές σας στις κύριες συλλογές σας και τα εμβληματικά προϊόντα σας». Στο θέμα της τιμής αναφέρθηκε και ο Δημήτρης Μάρκου, Γενικός Διευθυντής της ΒΜΤ Κοσμήματα που δημιουργεί το brand Angelo di Spirito Rosa. Όπως είπε χαρακτηριστικά «πρώτα πρέπει να κάνουμε τους καταναλωτές να θελήσουν ένα προϊόν και μετά θα τους μιλήσουμε για τιμές».

Απομιμητικά προϊόντα και νέα ελληνική πολυτέλεια
Για τα απομιμητικά προϊόντα και το πώς επηρεάζουν την αγορά του luxury στην Ελλάδα μίλησε ο Μιχάλης Κοσμόπουλος, Partner & Επικεφαλής τμήματος Intellectual Property ΝΑ Ευρώπης της Drakopoulos Law Firm, επισημαίνοντας ότι ο οικονομικός αντίκτυπος στη χώρα μας ανέρχεται σε 2,1 δισ. ευρώ, σε 9 κλάδους.
Η Μπέσσυ Βρεττού, Director της Algean & Partners μίλησε για στρατηγικές marketing luxury brand σε luxury καταναλωτές, ενώ η Ανδριανή Ορφανού-Ζουναλή, Editor in Chief του Elegant Travel Greece, μίλησε για τη δημιουργία του luxury εντύπου της. Η Εβίνα Παπανικολάου, Senior Buyer & Fashion Consultant πραγματοποίησε μία ανασκόπηση στον τομέα του Luxury Fashion Retail στη χώρα μας, ενώ ο Μελέτης Κοροπούλης, Επικεφαλής της Platform Creative, παρουσίασε σκέψεις του για τη διαδικτυακή επικοινωνία στον χώρο του Luxury. Τέλος, το στίγμα της νέας ελληνικής πολυτέλειας έδωσε η Αλεξάνδρα Ζάκκα, Founder & CEO του Aesthet.com.

Luxury goes digital

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με συζήτηση πάνελ με τίτλο «Luxury goes digital», που διερεύνησε τη σημασία του ecommerce και του digital marketing στον χώρο του luxury. Στο πάνελ συμμετείχαν οι Βανέσα Αρχοντίδου, Marketing Manager Shiseido, Beauty & Cosmetics Distribution, Folli Follie, Χρύσα Γρηγορίου, Μarketing & PR Director, Όμιλος Επιχειρήσεων Λεμονή, Ιάσωνας Καταρόπουλος, Director of MOCTA (ATCOM Business Unit), Μάνος Κουμαντάκης, eBusiness Consultant, Convert Group και Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, eCommerce Coordinator ELTRUN, Μέλος ΔΣ GRECA, με συντονίστρια τη γράφουσα. Το πάνελ κατέγραψε τη σπουδαιότητα του ecommerce για τον τομέα του luxury όχι μόνο ως σημαντικού καναλιού διανομής στη χώρα μας, αλλά και ως εξαγωγικού διαύλου για τα ελληνικά luxury brands. Επίσης, παρουσίασε την εμπειρία των luxury brands στον χώρο του digital marketing.