Η JWT παρουσίασε πρόσφατα έρευνα, η οποία αποτυπώνει τις διαφορετικές «φυλές» των σημερινών γυναικών. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 4.300 γυναικών ηλικιών 18-70 ετών, από 9 διαφορετικές χώρες, αποτυπώνοντας τις στάσεις τους σχεδόν για όλα: Από τα οικονομικά και τη σεξουαλικότητα, έως τη θρησκεία. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο γυναικείος πληθυσμός θα μπορούσε σήμερα να ταξινομηθεί σε 20 διαφορετικές «φυλές», οι οποίες αντανακλούν την αλλαγή των ρόλων της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία.

Σύμφωνα με ανάλυση της μελέτης που διαβάζουμε στο AdAge, το 84% των γυναικών που πήραν μέρος στην παγκόσμια αυτή έρευνα, δήλωσαν ότι σημασία για τις γυναίκες σήμερα έχει να αποτελούν πρότυπο για νεότερες γυναίκες, θεωρούν σε ποσοστό 61% ότι ο κινηματογράφος και η τηλεόραση ασκούν επιρροή στη διαμόρφωση των ρόλων τους, ενώ το 73% δηλώνει ότι έχει την ευθύνη της πλειοψηφίας των οικονομικών αποφάσεων του σπιτιού.

Η θέση των γυναικών στην κοινωνία αλλάζει, καθώς οι ίδιες αρχίζουν να συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο την αυξανόμενη δύναμή τους και καθώς όλο και περισσότερες γυναίκες συμμετέχουν στα κέντρα διοίκησης και λήψης αποφάσεων, επιχειρηματικά και κοινωνικά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αποτύπωση των διαφορετικών «φυλών» γυναικών, δηλαδή η κατά κάποιο τρόπο ομαδοποίησή τους σε γκρουπς με παρεμφερή χαρακτηριστικά, συμπεριφορές και ζητούμενα, γίνεται μία απαιτητική διαδικασία. Εξ ου προφανώς και οι 20 διαφορετικές «φυλές» που αποτυπώνει η JWT. Στις «φυλές» αυτές, συναντούμε για παράδειγμα ομάδες όπως οι «Asian alphas», δηλαδή μοντέρνες ασιάτισσες που εγκαταλείπουν το στερεότυπο της παθητικότητας, αλλά και τις «Teen activists», δηλαδή νέες γυναίκες που ονειρεύονται να αλλάξουν τον κόσμο…

Το «γυναικείο κεφάλαιο» και η συνεισφορά του στη δημιουργία κουλτούρας, πλούτου και κοινωνικής μεταβολής, δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί. Το γεγονός ανοίγει τεράστιες προκλήσεις για τα brands και για τον κόσμο της διαφήμισης, καθώς πρέπει να αποσείσουν στερεότυπα ετών και να βρουν έναν καινούργιο πλαίσιο επικοινωνίας με τις γυναίκες. Το σίγουρο είναι ότι, τα επόμενα χρόνια θα φέρουν πολλές ενδιαφέρουσες εξελίξεις και μεταβολές, καθώς οι ίδιες οι γυναίκες είναι που πλέον απαιτούν αυτή την αλλαγή… 

Τον διάλογο για το «γυναικείο κεφάλαιο» στην Ελλάδα, ανοίγει το συνέδριο «Marketing 2 Women» την Πέμπτη 14 Ιουλίου. Περισσότερες πληροφορίες στο www.marketing2women.gr