Το ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι με τα νούμερα αυτά, η Ελλάδα συγκλίνει σε ρυθμούς ανάπτυξης με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου ΙΑΒ. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι αυτό που μήνες «φωνάζουμε», ότι δηλαδή οι ευκαιρίες για τη διαφήμιση εξακολουθούν να υπάρχουν και βρίσκονται και στις online εφαρμογές, είναι μια πραγματικότητα και όχι απλά ευσεβείς πόθοι. Πρόκειται για μια πραγματικότητα στην οποία ο κλάδος της διαφήμισης οφείλει να πιστέψει και να επενδύσει.

Σήμερα η Διαφήμιση βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πρόκληση που αφορά στη στρατηγική συμπόρευσή της με τις ψηφιακές εφαρμογές και το Διαδίκτυο. Όσοι επενδύσουν σε αυτήν τη συμπόρευση είναι δεδομένο ότι αργά ή γρήγορα θα δουν «φως στο τούνελ». Τα στοιχεία του ΙΑΒ δίνουν μια νότα αισιοδοξίας, μια έμπρακτη απόδειξη ότι ευκαιρίες υπάρχουν. Αρκεί βέβαια ο διαφημιστικός κλάδος να κάνει τον εξορθολογισμό που απαιτείται, να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να κοιτάξει μπροστά, αφήνοντας στον βαθμό του εφικτού, σε δεύτερο πλάνο τη μιζέρια της κρίσης και το «αμαρτωλό» παρελθόν.

Και αν τα νέα από την Οnline Διαφήμιση είναι ενθαρρυντικά, στην τηλεόραση αρχίζει να φαίνεται μια χαραμάδα φωτός, αφού η διαφημιστική δαπάνη του μέσου το 8μηνο Ιανουάριος-Αύγουστος 2011 εμφανίζεται μειωμένη κατά 9,57%, ποσοστό που δείχνει ότι η πτώση «φρενάρει» αισθητά. Μάλιστα, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο το πρόσημο της -τεκμαρτής- δαπάνης σύμφωνα με τη Media Services ήταν θετικό, +23,57% και +13,19% αντίστοιχα. Το ερώτημα είναι εάν αυτή η ανάκαμψη έχει συνέχεια, καθώς η αναμενόμενη εφαρμογή του φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων από 1-1-2012 ενδέχεται και πάλι να αλλάξει την κατάσταση. Όλες οι τελευταίες εξελίξεις σε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε.

Στο παρόν τεύχος εξάλλου, ετοιμάσαμε δύο ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν στα Social Media και τη συμπόρευσή τους με το Μάρκετινγκ και τα PR. «Συνοδηγός» μας η διεθνούς φήμης διανοήτρια της σύγχρονης επιχειρηματικότητας Charlene Li, η οποία αναλύει το ζήτημα «Social Media & decision making evolution», ενώ απαντά σε καίριες ερωτήσεις που της τέθηκαν από κορυφαίους marketers. Η Charlene Li θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις 20 Οκτωβρίου, βασική ομιλήτρια σημαντικών συνεδρίων του Marketing Week και της BOUSSIAS. Πάρτε μια γεύση από όσα θα μας πει από κοντά και κλείστε θέση για να μη χάσετε αυτήν τη μοναδική ευκαιρία.