«Common Ground», λέγεται η πρωτοβουλία πάνω στην οποία δεσμεύθηκαν οι Yannick Bollore (Havas), Michael Roth (IPG), John Wren (Omnicom), Maurice Levy (Publicis), Sir Martin Sorrell (WPP) και Tadashi Ishii (Dentsu), αναλαμβάνοντας να προωθήσουν τους 17 Sustainable Development Goals (SDGs) των Ηνωμένων Εθνών, που υιοθετήθηκαν πέρυσι και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ατζέντας 2030 του Οργανισμού για την αειφόρο ανάπτυξη. Οι «ορκισμένοι εχθροί» της παγκόσμιας διαφήμισης δεσμεύθηκαν να διαθέσουν από κοινού τις δημιουργικές δυνάμεις των ομίλων τους στην αντιμετώπιση των πλέον πιεστικών προβλημάτων της ανθρωπότητας: Φτώχια, ανισότητα, περιβαλλοντική καταστροφή.

Μία παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια, με κάθε έναν από τους ομίλους να «αναλαμβάνει» την προώθηση και ενός τομέα από το σύνολο των περιοχών που καλύπτουν οι SDGs, αποτελεί την καρδιά του «Common Ground». Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να δουλέψουν και συνεργατικά μεταξύ τους όπου χρειαστεί, ενώ συγκεκριμένα Μέσα θα διαθέσουν τον απαραίτητο διαφημιστικό χώρο. Παράλληλα, συμφώνησαν να χρηματοδοτήσουν κάθε μία από τις ιδέες που κέρδισαν στο φετινό διαγωνισμό Young Lions, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα για πρώτη φορά, να υλοποιηθούν. Αντικείμενο του φετινού διαγωνισμού για νέους δημιουργικούς, ήταν ακριβώς οι στόχοι αειφορίας του ΟΗΕ.

Τα επί μέρους θέματα τα οποία αγγίζουν οι 17 αυτοί στόχοι είναι πολλά και εξίσου σημαντικά. Ο 17ος και τελικός στόχος, αφορά ακριβώς στην αναγκαία συνεργασία όλων των παραγωγικών και δημιουργικών δυνάμεων του κόσμου, για την επίτευξη των υπόλοιπων 16. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Ban Ki-moon, η πρωτοβουλία των διαφημιστών δεν αφορά μόνον στην αξιοποίηση της σημαντικής δυνατότητάς τους να προωθήσουν αποτελεσματικά τους SDGs ανά τον κόσμο: «Αφορά στο παράδειγμα που θέτουν και για άλλους κλάδους, ώστε να παραμερίσουν τις διαφορές τους και να βρουν το δικό τους “Common Ground” στο δρόμο προς την αειφόρο ανάπτυξη».

Μπορεί λοιπόν η συνεύρεση και οι κοινές φωτογραφίσεις να έκρυβαν και μια μικρή δόση αμηχανίας για τους πρωταγωνιστές. Όμως, με την κίνησή τους αυτή, οι έξι CEOs επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά ότι ο κλάδος της επικοινωνίας ξέρει να αφουγκράζεται, να αναδεικνύει τάσεις και να παρασύρει τον κόσμο μπροστά. Και αυτό εξάλλου, είναι ένα κομμάτι –το πιο συναρπαστικό;- της δουλειάς του…