Κάθε τι όμως στη ζωή είναι και θέμα timing και εκείνη την περίοδο δεν είχε ωριμάσει η παραπάνω ιδέα. Σήμερα, η εικόνα έχει αλλάξει άρδην, συνεπικουρούμενη από την οικονομική κρίση στη χώρα μας. Πολλές μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις στοχεύουν στρατηγικά πλέον στις Η.Π.Α., προσδοκώντας σημαντικά κέρδη, τα οποία θα ισοσταθμίσουν τις απώλειες στην ελληνική αγορά. Η αρχή έγινε από τη ΦΑΓΕ, η οποία το 2004 δημιούργησε παραγωγική μονάδα στη Νέα Υόρκη για την παραγωγή γιαουρτιού. Ήταν μια επένδυση που ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ και σήμερα πλέον αποδίδει τα μέγιστα, αφού στο 9μηνο του 2010 οι πωλήσεις της εταιρείας στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν κατά 65,5% σε όγκο και 61,3% σε αξία.

Η επόμενη εταιρεία που βρέθηκε στην αμερικανική χώρα είναι η Chipita, μετά την εξαγορά της Nonni’s Food Company, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά μπισκότων και αλμυρών σνακ. Το 2008 σειρά είχε η Creta Farms, που δημιούργησε στις Η.Π.Α. joint venture (50-50%) με τη Hatfield Quality Meats. Ο πλέον πρόσφατος «παίκτης» στις Η.Π.Α. είναι η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος, η οποία δημιούργησε την Olympus Dairy USA Corp. και ξεκίνησε ήδη την προμήθεια προϊόντων της στην κατηγορία γιαουρτιού και τυριού.

Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον Δημήτρη Σταμουλάκη, Διευθυντή Μάρκετινγκ της Olympus Dairy USA Corp, ο οποίος μιλάει για τις πρώτες εμπειρίες από την εκεί δραστηριοποίηση της εταιρείας, τις προοπτικές, αλλά και τις επόμενες κινήσεις της. Το «αμερικάνικο όνειρο» αναβιώνει με έναν τρόπο που σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε πριν μερικά χρόνια.

Η διοργάνωση του 4ου CEO Summit βρίσκεται στην τελική ευθεία και ο Γιώργος Πίττας, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου, μίλησε για τη διοργάνωση, αλλά και για τις νέες προκλήσεις που βιώνει ο έλληνας Μάνατζερ. Απορρίπτει το παλαιό και χρεοκοπημένο μοντέλο διοίκησης που είχε ενοχοποιήσει το κέρδος και την επιχειρηματικότητα και μιλάει για ένα νέο όραμα στο οποίο ξεχωρίζουν η δημιουργικότητα, η καινοτομία, η ηθική, η ορθολογική διαχείριση.

Στο ίδιο τεύχος μπορείτε να διαβάσετε ένα ρεπορτάζ για το 4ο Corporate Communications Conference που διοργάνωσε το Marketing Week, με όλα όσα ειπώθηκαν από τους Έλληνες και ξένους ομιλητές. Τέλος, τα αθλητικά sites έχουν την τιμητική τους, μέσα από ένα αφιέρωμα που ετοιμάσαμε γι’ αυτά και το οποίο ανάδειξε για άλλη μια φορά την ισχυρή δυναμική τους.