«Ευχαριστούμε για τα εκατό χρόνια ανταγωνισμού» ήταν ο τίτλος της διαφήμισης, η οποία  συνοδεύτηκε από δελτίο Τύπου της Mercedes που όχι μόνο συνέχαιρε την ανταγωνίστρια εταιρεία, αλλά προσκαλούσε τους υπαλλήλους της BMW να επισκεφθούν το μουσείο της, απολαμβάνοντας δωρεάν είσοδο και ειδική ξενάγηση. Mάλιστα oι 50 πρώτοι επισκέπτες θα γεύονταν ειδικά για την περίσταση «Saure Nieren», μια παραδοσιακή συνταγή της Σουηβίας που φτιάχνεται από χοιρινά νεφρά, υπενθυμίζοντας την κλασσική «double-kidney» μάσκα των αυτοκινήτων της BMW.  Και όποιος άλλος έφτανε την εβδομάδα των εορτασμών στο χώρο του μουσείου οδηγώντας BMW, θα είχε ειδική αντιμετώπιση, καταλαμβάνοντας θέση στάθμευσης ακριβώς δίπλα στην είσοδο. «Συγχαίρουμε θερμά τη διάσημη εταιρεία BMW για την επέτειό της και προσκαλούμε όλους τους υπαλλήλους της BMW AG στο Μουσείο της Mercedes-Benz για να ανακαλύψουν την πλήρη ιστορία της αυτοκίνησης»,  δήλωσε ο Ralf Glaser, επικεφαλής Τύπου και Μάρκετινγκ στη Mercedes-Benz Classic.

Προφανώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εταιρειών θα συνεχίσει να μαίνεται . Αλλά η όμορφη, ευγενική χειρονομία από τη Mercedes, δείχνει ότι στην καλώς εννοούμενη επιχειρηματικότητα, στον πυρήνα του ανταγωνισμού, κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της δείχνει τον ανάλογο  σεβασμό για τα επιτεύγματά του άλλου. Κάτι που γνωρίζουμε καλά όσοι είχαμε την τύχη να εργαστούμε σε μεγάλες και καλά διοικούμενες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια καλή ευκαιρία διαφήμισης για την ευρύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και «μπολιάζει» το στιβαρό και αυστηρό brand της Mercedes με χρήσιμα στοιχεία προσωπικότητας, όπως η καλοσύνη και η ευαισθησία.

Με χαρά θα έβλεπα κάποια αντίστοιχη κίνηση και στη δική μας αγορά. Ευτυχώς, αν και λιγότερα από όσα ίσως θα επιθυμούσαμε, έχουμε κι εμείς στη χώρα μας κάποια brands με μεγάλη ιστορία και παράδοση τα οποία θα μπορούσαν να εκπλήξουν ακολουθώντας αντίστοιχες πρακτικές, δείχνοντας στην υπερβολικά καχύποπτη ελληνική κοινωνία όχι μόνο τις  ποιότητές τους, αλλά και την πίστη τους στο μεγαλείο του «ευ (αντ)αγωνίζεσθαι». Και φυσικά να δρέψουν και τα ίδια οφέλη. Γιατί τελικά, ποιος δεν εκτιμά αυτόν που δείχνει να αναγνωρίζει την αξία του αντιπάλου του;