Αποσπώντας συνολικά 41 βραβεία στα PEAK Awards 2020, για case studies 15 διαφορετικών πελατών της, καθώς και τον τίτλο του «Performance Agency of the Year», η Relevance Digital Agency απέδειξε ότι θριαμβεύει στο Performance Marketing, και όχι μόνο.

Αποσπώντας συνολικά 41 βραβεία στα PEAK Awards 2020, για case studies 15 διαφορετικών πελατών της, καθώς και τον τίτλο του «Performance Agency of the Year», η Relevance Digital Agency απέδειξε ότι θριαμβεύει στο Performance Marketing, και όχι μόνο.

Με εκκίνηση το 2013, η Relevance Digital Agency έχει διαγράψει μια άκρως επιτυχημένη πορεία, και συνεχίζει το ίδιο δυναμικά. Ο Θανάσης Σοφιανός, Founder και CEO της εταιρείας, μιλά στο MW για τις υπηρεσίες, τις διακρίσεις και τις συνεργασίες της, καθώς και για το digital και performance marketing τοπίο στην ελληνική αγορά.

MW: Φέτος, κατακτήσατε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο του Performance Agency of the Year. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Θανάσης Σοφιανός: Σε μία ιδιαίτερη χρονιά με καταιγιστικές εξελίξεις και πολλές ανακατατάξεις, η ανάδειξη της Relevance Digital Agency ως Performance Agency of the Year για δεύτερη συνεχή χρονιά μας τιμά και μας κάνει να νιώθουμε υπερήφανοι για όσα έχουμε πετύχει ως ομάδα. Παράλληλα, αποτελεί αποτύπωση της σταθερής, ανοδικής μας πορείας, επιβεβαιώνοντας την υπευθυνότητα, τη συστηματική δουλειά, και την ουσιαστική προσπάθεια, που κάνουμε. Στη Relevance στόχος μας δεν είναι οι διακρίσεις, αλλά η παροχή αποτελεσματικών, καινοτόμων υπηρεσιών, που οδηγούν τους πελάτες μας στην κερδοφορία και την ανάπτυξη. Ωστόσο, το κάθε βραβείο, ειδικότερα όταν επικυρώνεται από συναδέλφους μας, που απαρτίζουν την κριτική επιτροπή, μας γεμίζει χαρά. Την ίδια στιγμή ανεβάζει τον πήχη ψηλότερα και λειτουργεί ως κίνητρο για να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά, ώστε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών, που γεννά ο τίτλος του Performance Agency of the Year.

Θα μπορούσατε να μας περιγράψετε εν συντομία τη δομή, τις υπηρεσίες και κάποια milestones της εταιρείας σας;

H Relevance Digital Agency (relevancedigital.com) ιδρύθηκε το 2013 και σήμερα αποτελείται από συνολικά 60 καταρτισμένα στελέχη, που απαρτίζουν τα 4 διαφορετικά Business Units που διαθέτει

  1. Performance Marketing
  2. Ui/UX Design
  3. Business Intelligence & Data Science
  4. Web Development

Ξεκίνησε αρχικά ως ένα αμιγώς performance marketing agency και σήμερα, παρέχοντας ολοκληρωμένες digital υπηρεσίες, λειτουργεί με βασικό στόχο την επίτευξη του Digital Transformation και την ενίσχυση του Growth των πελατών της. Ένα μεγάλο μέρος της ομάδας αποτελείται από Web Developers, οι οποίοι ασχολούνται αποκλειστικά με τη δημιουργία εργαλείων και καινοτόμων λύσεων, με το integration των πλατφορμών (Facebook, Google, Analytics κ.λπ.) που χρησιμοποιούνται με τα properties (CRM, ERP κ.λπ.) των πελατών της και με την ομαδοποίηση και ανάλυση δεδομένων.

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η Relevance έχει αναγνωριστεί, λαμβάνοντας σημαντικές διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο. To 2018 έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που κέρδισε βραβείο καινοτομίας από τη Google στα Premier Partner Awards σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, κατακτώντας και επίσημα τον τίτλο του Google Leading Premier Partner σε display και video advertising. Αντίστοιχα, το 2019 κατάφερε να γίνει η πρώτη εταιρεία, που για 2η συνεχόμενη χρονιά, έλαβε και πάλι βραβείο καινοτομίας από τη Google στην κατηγορία του Video Excellence.

Τέλος, η Relevance είναι Premier Google Partner και Facebook Marketing Partner και έχει πoλυετή συνεργασία με πελάτες σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Στην Ελλάδα, στο πελατολόγιό της συγκαταλέγονται εταιρείες όπως η AVIS, BEAT, Jumbo, Stoiximan/Betano, Zakcret, Mothercare, NAK Shoes, AVIN, Hondos Center, Plaisio, Coffee Island, Celestino, Agnotis, Nannuka, IYC.

Ποιους θα κατονομάζατε ως καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχημένη πορεία της Relevance;

Εταιρική κουλτούρα, προσαρμοστικότητα και καινοτομία. Όλα αυτά τα χρόνια δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη διαμόρφωση μιας εταιρικής κουλτούρας, που στον πυρήνα της έχει τις έννοιες της συνεργασίας, της αριστείας, της ταπεινότητας και της εξέλιξης. Ο βασικότερος πυλώνας της Relevance είναι η ομάδα μας, καθώς η εργατικότητα και η προσήλωσή της στους στόχους μας λειτουργούν ως κινητήριος δύναμη στην επιτυχημένη πορεία μας. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευση και στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των συνεργατών μας, καθώς και στη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών, ώστε ο καθένας να μπορεί να εξελίσσεται σε προσωπικό επίπεδο, παράλληλα με την ανάπτυξη της εταιρείας.

Επίσης, θεωρούμε ότι η προσαρμοστικότητα είναι βασικός παράγοντας της επιτυχίας. Είμαστε πάντα θετικοί στο να επαναπροσδιορίζουμε την κατεύθυνση και τους στόχους μας, ώστε να παραμένουμε «relevant» σε σχέση με τις εξελίξεις. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, δυστυχώς ή ευτυχώς οι εξελίξεις στον κλάδο μας συμβαίνουν βίαια και πολλές φορές αλλάζουν όχι μόνο τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε, αλλά δημιουργούν ανάγκες για νέες συμπληρωματικές υπηρεσίες, οι οποίες επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, την προσέγγισή μας εν γένει και ίσως τελικά και το DNA της εταιρείας μας.

Τέλος, στον κλάδο μας είναι προφανές ότι δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς καινοτομία, και με τον όρο καινοτομία δεν αναφερόμαστε μόνο σε νέα εργαλεία και λύσεις, που υλοποιούμε στο performance marketing, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε την ανάπτυξή μας και τη συνεργασία μας με τους πελάτες μας. Φυσικά, η ανάπτυξη και η επιτυχημένη πορεία της Relevance έχει έρθει ως επιστέγασμα της ανάπτυξης των ίδιων των πελατών μας.

Αποσπάσατε πληθώρα βραβείων, για πληθώρα πελατών. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το κλειδί για την επιτυχημένη συνεργασία agency-πελάτη, φτάνοντας μάλιστα σε τέτοιες διακρίσεις;

Εμπιστοσύνη, ευελιξία, εξατομικευμένο business approach. Στα Peak Awards 2020 λάβαμε 41 βραβεία για Case Studies που αφορούσαν 15 από τους πελάτες μας. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγονται πολυεθνικές εταιρείες, market leaders, αλλά και startups. Θα ήθελα να τους αναφέρω, καθώς ο καθένας τους, όπως και κάθε πελάτης μας, είναι ξεχωριστά σημαντικός για εμάς και μας τιμά με τη συνεργασία του και την εμπιστοσύνη, που μας δείχνει: Accusonus, Agnotis, AVIS Greece, BEAT, Celestino, Coffee Island, Cyprus Airways, Hondos Center, Instateacher, Jumbo, Mothercare, NAK Shoes, Stoiximan/Betano, ParkΑround, PayLink/Western Union.

Βασική μας αρχή είναι η ανάπτυξη μιας ειλικρινούς, αμφίδρομης σχέσης με τον κάθε πελάτη μας, όπου η επιτυχία και η εξέλιξη του ενός, συνεπάγεται και το αντίστοιχο για τον άλλο. Έτσι, συνεργαζόμαστε στενά μαζί του, κατανοούμε και αποτυπώνουμε τις ανάγκες του, παρέχουμε εξατομικευμένες λύσεις και προσπαθούμε να είμαστε πάντα proactive και ευέλικτοι.

Λειτουργώντας ως Growth Consultant έχουμε ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της κερδοφορίας και των πωλήσεων των πελατών μας. Για να το επιτυγχάνουμε προσπαθούμε να κατανοούμε τις ανάγκες και τα προβλήματά τους σε business επίπεδο και να αναπτύσσουμε καινοτόμες στρατηγικές, εφαρμόζοντας σε κάθε project test and learn προσέγγιση, στοιχείο κλειδί για την ανάπτυξη του κάθε πελάτη. Παράλληλα, αξιοποιώντας νέα, αλλά και beta εργαλεία, επιδιώκουμε να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις.

Την εμπιστοσύνη των πελατών μας προσπαθούμε να την κερδίζουμε καθημερινά μέσω των αποτελεσμάτων της δουλειάς μας, χωρίς να τη θεωρούμε δεδομένη. Νομίζω το αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι, γι’ αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι με πολλούς είμαστε συνοδοιπόροι από το ξεκίνημά μας.

Την έτερη μεγάλη διάκριση του θεσμού, αυτή του Performance Brand of the Year, κατέκτησε ο πελάτης σας BEAT. Μιλήστε μας λίγο για τη συνεργασία αυτή.

Στην Ελλάδα είναι λίγες οι εταιρείες των οποίων το business αφορά αμιγώς Mobile App υπηρεσίες και ως εκ τούτου λίγες οι ευκαιρίες για ένα agency να εντρυφήσει και να αποκτήσει εμπειρία, αλλά και cutting edge δεξιότητες σε αυτό τον τομέα. Η συνεργασία μας με την BEAT ξεκίνησε στις αρχές του 2019, συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία μέχρι σήμερα και αφορά υπηρεσίες Performance Marketing και Data Analytics.

Λειτουργώντας ως μία ομάδα, επιτύχαμε μέσα από πολύ στοχευμένες performance marketing ενέργειες και αναλύσεις δεδομένων να αυξήσουμε το user base της BEAT και να μειώσουμε το user acquisition cost σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είχαμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε νέα εργαλεία για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.

Η διάκριση της BEAT ως Performance Brand of the Year επιβεβαίωσε με τον καλύτερο τρόπο την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας μας. Από την αρχή, η προοπτική να συνεργαστούμε με τη BEAT μας ενθουσίασε, καθώς είναι μία από τις πιο καινοτόμες ελληνικές εταιρείες με πολύ υψηλά standards.

Η ομάδα της BEAT εσωτερικά ήταν ήδη πολύ έμπειρη και εξελιγμένη τεχνολογικά, γεγονός που δημιούργησε ένα γόνιμο πεδίο, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε καινοτόμες λύσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Παράλληλα βέβαια, αποτελούσε και μεγάλη πρόκληση, καθώς η BEΑΤ ήταν ήδη leader, οπότε έπρεπε να επιτύχουμε πολύ απαιτητικούς στόχους, προκειμένου να αναδειχθεί η συμβολή μας.

Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, πιστεύετε ότι ο κλάδος του Digital Marketing καταλαμβάνει πλέον το μερίδιο που του αρμόζει στο marketing mix των brands ή διακρίνετε περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης;

Τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης είναι προφανή και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα έχουν τεράστιο ενδιαφέρον. Πιστεύουμε ότι όλα τα κανάλια έχουν τη σημαντικότητά τους σε μια ολιστική στρατηγική marketing, αλλά το digital επαναπροσδιορίζεται καθημερινά με νέα και πιο αποδοτικά εργαλεία, η σωστή χρήση των οποίων αλλάζει τα δεδομένα.

Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος του Digital Marketing αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Στη ίδια κατεύθυνση, η νέα πραγματικότητα, που διαμορφώνεται σε έναν κόσμο κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του Covid-19, οδηγεί σε αλματώδη πρόοδο τον κλάδο. Καθώς οι επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο προσπαθούν να προσαρμοστούν στις αλλαγές και να μετριάσουν τις απώλειες που προκαλούν τα lockdowns, επενδύουν στην υιοθέτηση και βελτιστοποίηση των digital marketing στρατηγικών.

Πλέον για πολλές εταιρείες τα digital κανάλια αποτελούν τα βασικά μέσα προώθησης των προϊόντων ή υπηρεσιών τους και της επικοινωνίας τους με το κοινό. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι λειτουργούν σαν σανίδα σωτηρίας, που τις κρατούν εντός πλαισίου αγοράς. Στη χώρα μας, αν και πολλές εταιρείες έχουν επενδύσει έως κάποιο βαθμό στο digital, θεωρώ ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης, ειδικά σε marketing awareness ενέργειες, όπως το Video Advertising. Περαιτέρω, καθώς οι καταναλωτές νεότερης ηλικίας παίρνουν τη θέση τους στην αγορά, εκτιμώ ότι νέα digital μέσα και εργαλεία θα γνωρίσουν ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Αν εντοπίζατε 2-3 σημαντικές αλλαγές στο digital marketing, τη φετινή χρονιά, ποιες θα ήταν αυτές;

Η πανδημία, όπως ανέφερα και νωρίτερα, οδήγησε πολλές εταιρείες και καταναλωτές να στραφούν απότομα στο Digital, γεγονός που επιτάχυνε τις εξελίξεις. Κάποιες βασικές αλλαγές, που βλέπουμε ήδη να συμβαίνουν ή θα συμβούν στο άμεσο μέλλον είναι οι εξής:

  • Tα brands, επιθυμώντας να προβάλλουν την εικόνα τους και να χτίσουν τη σχέση τους με το κοινό, καλούνται να του παρουσιάσουν, όχι απλώς ένα προϊόν, αλλά να του προσφέρουν εμπειρίες. «Facts tell, stories sell». Στο πλαίσιο αυτό, αντιλαμβάνονται πλέον τη σπουδαιότητα της συμβολής, άρα και της δημιουργίας πιο engaging content, το οποίο παρατηρούμε να γίνεται ολοένα περισσότερο διαδραστικό, οδηγώντας τα brands να αλληλεπιδρούν με το κοινό τους μέσω polls, live videos και live stories.
  • Πολύ σημαντική είναι η ανάπτυξη των «online to offline» τεχνικών και εργαλείων και οι μέθοδοι μέτρησης των αποτελεσμάτων τους. (Στόχευση κοινού online με σκοπό τις offline ενέργειες όπως το foot traffic στα φυσικά καταστήματα).
  • Η ύπαρξη automations και machine learning εργαλείων γίνεται όλο και πιο έντονη, επιτρέποντας στα agencies να έχουν επιπλέον περιθώριο για business strategy setting & data digging. 

Ας έρθουμε και στο κομμάτι του performance. Υπάρχει «συνταγή επιτυχίας»;

Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη «συνταγή επιτυχίας», αλλά σωστά συστατικά, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία σε πολλές συνταγές. Στο πεδίο του performance οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς και τα εργαλεία εξελίσσονται καθημερινά. Κάτι που σήμερα λειτουργεί, αύριο μπορεί να μην είναι εξίσου αποδοτικό. Απαιτείται συνεχής ενημέρωση σε σχέση με τα νέα εργαλεία, προσαρμοστικότητα, testing, αξιοποίηση όλων των digital πλατφορμών με τον κατάλληλο τρόπο και business προσέγγιση στο performance marketing. Καθώς οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, θα πρέπει να τις «οδηγείς» για να έχεις συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Ως «Performance Agency of the Year», ποια είναι η performance συμβουλή σας προς τα brands;

Θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν άμεσα να επενδύουν στην αξιοποίηση των δικών τους – first party- data. Πολύ σύντομα θα βρεθούμε σε ένα «cookieless» digital κόσμο, που θα αναγκάσει brands και επιχειρήσεις να επενδύσουν ακόμη περισσότερο στην ανάλυση και αξιοποίηση των δικών τους – first party – data. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει τη ζήτηση των loyalty εργαλείων και data analytics υπηρεσιών, ενώ θα αλλάξει και τον τρόπο που γίνεται αυτή τη στιγμή το measurement και attribution των αποτελεσμάτων των digital μέσων.

Τι να περιμένουμε στο μέλλον από τη Relevance;

Στη Relevance νιώθουμε ότι το δικό μας ταξίδι ανάπτυξης ξεκινάει σήμερα. Ως εταιρεία είχαμε πάντα ένα διεθνή προσανατολισμό και η πρόκληση του να επεκταθούμε με φυσική παρουσία σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά ήταν βασικός στόχος. Τα μελλοντικά μας σχέδια εστιάζουν εκεί.