Είναι πιθανό ότι οι διαφημιστικές εταιρείες θα συνεχίσουν να υπάρχουν για το εγγύς μέλλον. Ενώ η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αυτοματοποιήσουν ορισμένες πτυχές της διαφήμισης, όπως η επιλογή κοινών-στόχων και η ανάλυση δεδομένων, θα υπάρχει ακόμη ανάγκη για ανθρώπινη δημιουργικότητα και στρατηγική στη δημιουργία αποτελεσματικών καμπανιών.

Επιπλέον, οι διαφημιστικές εταιρείες προσφέρουν συνήθως μια σειρά υπηρεσιών πέρα από τη δημιουργία διαφημίσεων, όπως η έρευνα αγοράς, το branding και οι δημόσιες σχέσεις, τις οποίες ίσως είναι δύσκολο να προσφέρει από μόνη της η τεχνητή νοημοσύνη. Το μέλλον των διαφημιστικών εταιρειών θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της εξέλιξης της τεχνολογίας και των αναγκών και των προτιμήσεων των καταναλωτών και των επιχειρήσεων».

«Είναι απίθανο γλωσσικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT να αντικαταστήσουν πλήρως την ανθρώπινη δημιουργικότητα στη διαφήμιση. Η ανθρώπινη δημιουργικότητα εξακολουθεί να απαιτείται για την ανάπτυξη ευφάνταστων, καινοτόμων και αποτελεσματικών διαφημίσεων που θα εντυπωσιάσουν το κοινό και θα το συνδέσουν συναισθηματικά με τη μάρκα.

Αν και η AI μπορεί να δημιουργήσει κείμενο και εικόνες βασισμένα σε πρότυπα που μαθαίνει από μεγάλα σύνολα δεδομένων, της λείπει η ικανότητα να κατανοήσει πραγματικά τα ανθρώπινα συναισθήματα, συμπεριφορές και πολιτιστικά πλαίσια. Αυτά είναι όλα κρίσιμα στοιχεία στη δημιουργία αποτελεσματικών και συναρπαστικών διαφημιστικών εκστρατειών που συνδέονται με τους καταναλωτές σε βάθος. Επομένως η ανθρώπινη δημιουργικότητα και έμπνευση είναι πιθανόν να παραμείνουν σημαντικά στοιχεία στη δημιουργία της διαφήμισης. Παρ’ όλα αυτά, AI γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη διαφημιστικού περιεχομένου, με ιδέες & insights και βοηθώντας στην αυτοματοποίηση ορισμένων πτυχών της διαδικασίας».

Οι παραπάνω απαντήσεις δόθηκαν από το ChatGPT στις ερωτήσεις μου «Θα υπάρχουν διαφημιστικές εταιρείες μετά το ChatGPT;» και «Ποιος θα δημιουργεί το δημιουργικό των διαφημίσεων, άνθρωποι ή πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης;».

Πριν λίγο καιρό έγραψα αφενός για το πόσο είχα εντυπωσιαστεί από τις απαντήσεις που λάμβανα από το ChatGPT και αφετέρου για το γεγονός ότι αδυνατούσε να δώσει έξυπνες απαντήσεις σε πιο σύνθετες ερωτήσεις σε θέματα marketing. Λιγότερο από δυο μήνες μετά, εντυπωσιάζομαι από την πρόοδο που έχει κάνει, οι συζητήσεις μας σε θέματα marketing είναι πιο έξυπνες και ενημερωμένες. Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν αποδειχθούν αληθινές και οι παραπάνω προβλέψεις του.