Τεχνολογία και βιωσιμότητα αναμένεται να μονοπωλήσουν τον κλάδο του marketing το 2023. Όπως επισημαίνει η έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, εν μέσω ασταθών οικονομικών δεικτών, οι marketers οφείλουν να επικεντρωθούν στις επενδύσεις που θα μπορέσουν να βοηθήσουν τους οργανισμούς τους να είναι ανθεκτικοί απέναντι στις ραγδαίες αλλαγές.

Συγκεκριμένα, οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των CMOs ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης είναι η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.

Παράλληλα, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές. Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ το 41% των CMOs σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.

Σε άλλα νέα, πρόοδος φαίνεται να καταγράφεται σε επίπεδο DEI στον χώρο των agencies, σύμφωνα με το 2022 IPA Agency Census, με 12% περισσότερες γυναίκες και 58% περισσότερα άτομα μη λευκά σε θέσεις C-suite, συγκριτικά με πέρυσι. Ενδεικτικά, ο αριθμός εργαζομένων στα agencies -μέλη του IPA ανήλθε σε 26.290, αυξημένος κατά 19,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά το οποίο ο κλάδος ανέκαμψε από τον Covid, και ο αριθμός των γυναικών αυξήθηκε κατά 24,1% φτάνοντας τις 14.411, αντιπροσωπεύοντας το 55% του συνόλου.

Οι γυναίκες κατέλαβαν το 37,5% των ρόλων C-suite (+12% από το 33,5% του 2021). Το ποσοστό των μη λευκών εργαζομένων υπολογίζεται στο 23,6%, έναντι 18,3% το 2021. Στα media agencies, σε επίπεδο junior και entry, το 36,7% των ατόμων είναι μη λευκά, από 30,2% το 2021. Το αντίστοιχο ποσοστό στους δημιουργικούς των agencies είναι 27,8%, από 23,6% το 2021. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να καταγράφεται χάσμα αμοιβών, 17,4% υπέρ των ανδρών, αν και χαμηλότερο από το 23,3% του 2021.