Ενδιαφέροντα συμπεράσματα στο χθεσινό 1st Business Conference της ΠΑΕ ΠΑΟΚ
Oι σημαντικές δυνατότητες που προσφέρει πλέον η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία (augmented reality, 3D Camcarpets, LED Boards, mobile apps, stadium digitalization κ.ά.) αλλάζουν εκ βάθρων τη δυναμική της χορηγίας στο ποδόσφαιρο, προσφέροντας μοναδικές ευκαιρίες για brands και marketers, ακόμα και στον χώρο του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Έναν χώρο που προσφέρει εργασία σε 40.000 ανθρώπους και τζιράρει ετησίως άμεσα ή έμμεσα 12, 1 δις ευρώ, με τη Superleague, τη διοργανώτρια του ελληνικού πρωταθλήματος να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών 550 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η αξιοποίηση των data συνιστά την μεγαλύτερη πρόκληση για τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, τα στελέχη του sports marketing και τους marketers. Αυτά ήταν δύο εκ των βασικών συμπερασμάτων που προέκυψαν από το χθεσινό 1o Business Conference που διοργάνωσε στην Θεσσαλονίκη η ΠΑΕ ΠΑΟΚ, με τίτλο «Return on Investment in Football», στο πλήρως ανακαινισμένο Macedonia Palace.

Ήταν η πρώτη φορά που ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος στην Ελλάδα διοργάνωσε τέτοιου βεληνεκούς εκδήλωση για το sports marketing, στην οποία μάλιστα παρευρέθηκαν περισσότερα από 400 στελέχη από την επιχειρηματική κοινότητα της Βορείου Ελλάδος, εκπρόσωποι θεσμικών φορέων του ποδοσφαίρου (ΕΠΟ, Superleague, Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κ.ά.), Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Γενικοί Διευθυντές, Διευθυντές Marketing σημαντικών διαφημιζόμενων, ανώτατα και ανώτερα στελέχη του sports marketing, στελέχη επικοινωνίας, δημοσιογράφοι. Το παρών έδωσε και ο Πρόεδρος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου με μια ενδιαφέρουσα ομιλία, στην οποία τόνισε την σημασία της χορηγίας στο σύγχρονο ποδόσφαιρο, αλλά και τον ρόλο που θα διαδραματίσει ο ΠΑΟΚ σε αυτή την εξέλιξη, στον ελληνικό χώρο.

Το ισχυρό ατού του συνεδρίου ήταν οι κορυφαίοι ξένοι keynote speakers, όπως ο Jens Koenig, Senior Vice President Stadiums & Arenas Operations της Lagadere Sports Germany, o Rayde Luis Baez, Managing Director του WWP Group Sportsmarketing, o Christoph Hornung, CEO & Founder του KICKRS.Net, o Κίμων Στέφος, Head of Global Marketing Partnerships της Euroleague Basketball, αλλά και εκπρόσωποι χορηγιών και marketing κορυφαίων ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών συλλόγων, όπως ο Κoen van Haastert της PSV Eindhoven, o Jaap Kalma της AC Milan και o Mark Davies της Swansea City. Aναλυτικό ρεπορτάζ για το συνέδριο θα δημοσιευθεί σε προσεχές τεύχος του Marketing Week.