Young Lions 2009

Σε ένα αμφιθέατρο -στο Δαΐς- που σείστηκε από χειροκροτήματα, φωνές και ενθουσιασμό, οι νέοι δημιουργικοί έδωσαν το δικό τους, ηχηρό παρών στο διαγωνισμό T.G.I. Friday’s Young Lions Competition Hellas του 2009.

Στο διαγωνισμό που έχει πια γίνει θεσμός για τα ελληνικά δεδομένα, οι νέοι δημιουργικοί στην κυριολεξία έκαναν τα «μεγάλα» λιοντάρια να τους προσέξουν, όπως ήταν και το σλόγκαν της διαφημιστικής καμπάνιας του διαγωνισμού που είχε δημιουργήσει η Fortune. Τους πρόσεξαν για τη δουλειά τους, για τον ενθουσιασμό τους, για το πάθος που έβαλαν στην προσπάθειά τους αυτή να φτιάξουν αξιόλογες και πρωτότυπες διαφημίσεις για τον οργανισμό Make-Α-Wish Ελλάδας.

Οι συμμετοχές φέτος ήταν κατά πολύ αυξημένες και περίπου 100 ζευγάρια νέων δημιουργικών παρέλαβαν το brief. Από κει και πέρα, εντός του deadline παραδόθηκαν 70 έργα, από τα οποία και προέκυψαν οι νικητές.

Για Κάννες λοιπόν ετοιμάζουν βαλίτσες φέτος, τρία ζευγάρια: Παρασκευή Γυαλιά (Leo Burnett) και Κωνσταντίνος Μελίτας (Bold Ogilvy), Νάσος Κυρατζόγλου και Ρενάτο Τάτας (Tribal DDB-DDB Athens), Αντώνης Ρούσσος και Μαρία Κανελλοπούλου (McCann-Erickson Athens).

Δυνατά films, αδύναμα cyber
«Μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια», ήταν το μήνυμα που έδωσε στους νέους δημιουργικούς ο Πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής, Κώστας Βάνης, VP Executive Creative Director της Fortune. Παραλληλίζοντας την προσπάθεια των παιδιών αλλά και τη ζωή ενός διαφημιστή με το παραμύθι της Σταχτοπούτας, ο Κώστας Βάνης τόνισε ότι με την προσπάθεια, τα όνειρα πολλές φορές βγαίνουν αληθινά. Αναφερόμενος στα διαγωνιζόμενα έργα, είπε ότι το αποτέλεσμα στη νεότευκτη κατηγορία των Films ήταν ανέλπιστα καλό, σε αντίθεση με την κατηγορία Cyber, στην οποία η κριτική επιτροπή δεν είδε την απαραίτητη διαδραστικότητα. Εν γένει οι δουλειές ήταν πολύ καλές και φαίνεται ότι το νέο αίμα στην ελληνική διαφήμιση έχει προοπτικές.

Τέλος, ο Κώστας Βάνης παρέδωσε τη σκυτάλη της προεδρίας για τον επόμενο διαγωνισμό στη Γιόλα Γύφτουλα της UpSet!.

Βραβεία-Film
Για πρώτη φορά, οι νέοι έλληνες δημιουργικοί κλήθηκαν να διαγωνισθούν και στην κατηγορία Film, γυρίζοντας ένα τηλεοπτικό σποτ εξ ολοκλήρου σε κινητό τηλέφωνο, μέσα σε 48 ώρες. Οι συμμετοχές ήταν πολλές και το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, αρκετά καλό.

Στην κατηγορία δόθηκε ένα βραβείο, δύο πρώτοι έπαινοι και ένας δεύτερος έπαινος.

Το βραβείο απέσπασαν οι Αντώνης Ρούσσος και Μαρία Κανελλοπούλου (McCann-Erickson Athens), για το έργο τους «Κέρματα». Το έθιμο που έχουν οι άνθρωποι σε πολλές χώρες του κόσμου να κάνουν ευχές ρίχνοντας κέρματα στο νερό, αξιοποίησαν οι δύο δημιουργικοί. Στο σποτ, βλέπουμε κέρματα σε διάφορα σημεία – σε μια πλαστική λεκάνη, σε ένα ποτήρι, σε μια γυάλα. Όμως, για να πιάσει μια ευχή, «πρέπει να χρήματά σου να πάνε στο σωστό μέρος», καταλήγει η διαφήμιση, παραπέμποντας στον οργανισμό Make-A-Wish.

Τον έναν από τους δύο πρώτους επαίνους, έλαβαν οι Μαρίνα Σταθοπούλου και Ηλέκτρα Παυλάκη (BBDO Athens), με το έργο «Fairies». Καθημερινοί άνθρωποι, κυκλοφορούν ανάμεσά μας και γίνονται «καλές νεράιδες», συνεισφέροντας στην πραγματοποίηση των παιδικών ευχών.

Πρώτο έπαινο έλαβαν επίσης οι Αλέξανδρος Μέλης και Βασίλης Κουρέντης (Zoltan Tribe), με το έργο τους «Fairy in the city». Στην ταινία, το μήνυμα «Οι νεράιδες δεν υπάρχουν… εκτός κι αν πιστεύεις», υπογραμμίζεται από την παρουσία σε πολυσύχναστο δρόμο ενός νεαρού ντυμένου νεράιδα, τον οποίο τελικά προσέχει μόνον ένα παιδάκι.

Τέλος, τον δεύτερο έπαινο στην κατηγορία έλαβαν οι Πετρούλα Καπετανοπούλου και Κασσάνδρα Χριστακοπούλου (Bold Ogilvy), για το έργο τους «Κούκλες». Όλα τα παιδιά και κυρίως τα κορίτσια, έχουν ευχηθεί να αποκτήσουν τα υπέροχα μαλλιά της κούκλας τους. Πόσο μάλλον ένα παιδάκι που πάσχει από σοβαρή ασθένεια. Έτσι λοιπόν, μια ολόκληρη στρατιά από κούκλες «θυσιάζει» τα μαλλιά της, για να προσφέρει στο κοριτσάκι αυτό που επιθυμεί.


Βραβεία-Print
Μπορείς να δεις μια ακτινογραφία με διαφορετικό μάτι; Η Παρασκευή Γυαλιά (Leo Burnett) και ο Κωνσταντίνος Μελίτας (Bold Ogilvy) την είδαν σαν μια σκηνή από έργο του Καραγκιόζη και κέρδισαν έτσι το 1ο βραβείο στην κατηγορία Print. «Βοήθησε ένα παιδί να δει τη ζωή διαφορετικά» ήταν το μήνυμα της καταχώρισης.

Το 2ο βραβείο της κατηγορίας, πήγε στους Μαρία Σταθοπούλου και Ηλέκτρα Παυλάκη (BBDO Athens), με τον αναγραμματισμό του «ΑΧ» σε «ΧΑ» που εμπνεύστηκαν. «Βοήθησε τα παιδιά με σοβαρές ασθένειες να δουν τον κόσμο από την αισιόδοξη πλευρά», κατέληγε η καταχώριση.

Ένα παιδί που έχει χάσει την παιδικότητά του και μοιάζει με γερασμένο ενήλικα, ήταν το concept που χάρισε στους Κωνσταντίνο Φραγκούλη (UpSet!) και Γιώργο Κανελλόπουλο (Bold Ogilvy) το 3ο βραβείο στην κατηγορία Print. «Δώστε τους πίσω τη χαμένη τους παιδικότητα», ήταν το μήνυμα των δύο δημιουργικών.

Στην ίδια κατηγορία υπήρξε και δεύτερο 3ο βραβείο, το οποίο έλαβαν οι Ηλιάνα Αλεξάνδρου και Αχιλλέας Παπαδόπουλος από τη Frank. Όπως ο Νιλ (Αρμστρονγκ) το 1969, έτσι κι ο μικρός Δανιήλ το 2009, θα μπορούσε να αφήσει το ίχνος του στο φεγγάρι, αν υποστηρίζαμε όλοι τον οργανισμό Make-A-Wish για να κάνει την ευχή του πραγματικότητα…

Στην κατηγορία επαίνους έλαβαν οι: Χρήστος Κουτσούκος (180 Amsterdam) και Μιχάλης Καλλιγέρης (Squad) για το έργο «Insert Wish» και Αλέξης Ξενάκης και Φανή Κωνσταντίνου (Lowe Athens) με το έργο τους «Αγγελία».

Βραβεία-Cyber
Στην κατηγορία αυτή, το πρώτο βραβείο απέσπασαν οι Νάσος Κυρατζόγλου και Ρενάτο Τάτας (Tribal DDB-DDB Athens), με το έργο τους Falling Stars. Το 2ο βραβείο πήραν οι Αντώνης Ρούσσος και Μαρία Κανελλοπούλου (McCann-Erickson Athens), με το έργο τους «Continue». Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, τα δύο αυτά έργα είχαν καλή εκτέλεση και σχεδιασμό, σε μια κατηγορία που συνολικά δεν είχε να δείξει υψηλά επίπεδα διαδραστικότητας, όπως το μέσο απαιτεί.

Προφανώς και το θέμα του διαγωνισμού ήταν αρκετά δύσκολο, κάτι που επισήμανε και ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής.

Βραβείο Marketing Week
Για πρώτη χρονιά φέτος, δόθηκε άλλο ένα βραβείο, αυτό των δημοσιογράφων του Marketing Week. Οι συντάκτες του περιοδικού, ανέδειξαν ως καταχώριση της προτίμησής τους το έργο «Ο μικρός Νιλ», των Ηλιάνας Αλεξάνδρου και του Αχιλλέα Παπαδόπουλου της Frank. Το έργο αυτό, έλαβε επίσης και ένα από τα δύο τρίτα βραβεία του διαγωνισμού.

Τελετή με κέφι και παλμό!
Άλλο ένα βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το διαγωνισμό T.G.I. Friday’s Young Lions Competition, είναι φυσικά η τελετή απονομής που, κάθε χρόνο, δεν μοιάζει με καμμία άλλη. Η συγκέντρωση τόσων νέων ανθρώπων σε ένα χώρο ανεβάζει τους ρυθμούς, οι ζητωκραυγές κατακλύζουν το χώρο, τα πλαστικά «χεράκια» δεν σταματάνε να χτυπούν. Φέτος μάλιστα, συνοδεύτηκαν και από… καραμούζες που ανέβασαν ακόμη περισσότερο την ένταση.

Την απονομή πλαισιώνουν γνωστά ονόματα της showbiz που δίνουν το δικό τους ξεχωριστό στίγμα ο καθένας. Παρουσιαστής ήταν για ακόμη μια χρονιά ο Μάκης Πουνέντης, Γενικός Διευθυντής του ρ/φ σταθμού Ρυθμός 9,49 και τη μουσική επιμέλεια είχε ο dj Πάρης Γκαγκαδέλης. Καθήκοντα απονεμητών βραβείων είχαν οι: Gabriella Calini – Πετζετάκι, Πρόεδρος Make-Α-Wish Hellas, Νικολέττα Στυλιανίδου, Διευθύντρια Marketing T.G.I. Friday’s, Αναστασία Κωνσταντακοπούλου, T.G.I. Friday’s, οι παρουσιαστές Μαρί Κυριακού, Γιώργος Αμυράς, Σπύρος Σούλης, Νάντια Μπουλέ, Χρίσλα Γεωργακοπούλου, Ευτύχης Μπλέτσας, Ράνια Κωστάκη, Μαρία Ηλιάκη, οι ηθοποιοί Χάρης Ασημακόπουλος και Γρηγόρης Σταμούλης.

Τα κείμενα της εκδήλωσης επιμελήθηκε ο κειμενογράφος Απόστολος Κολοβός. Τη μουσική στο πάρτυ που ακολούθησε επιμελήθηκε ο Μιχάλης Βεκρής. Τα σκηνικά ήταν χορηγία της εταιρείας Upstage, σε σχεδιασμό του Απόστολου Πρασσά. Τα βραβεία Lions ήταν χορηγία της εταιρείας Ad Symbol.


Τι είναι Young Lions;
Στο διεθνές Φεστιβάλ Διαφήμισης των Καννών, το οποίο αποτελεί τη διασημότερη συνάντηση της παγκόσμιας διαφημιστικής βιομηχανίας, πραγματοποιείται κάθε χρόνο διαγωνισμός νέων δημιουργικών. Για να συμμετέχουν σε αυτόν, πρέπει οι νέοι από κάθε χώρα να έχουν διαγωνισθεί και διακριθεί σε έναν αντίστοιχο διαγωνισμό στη χώρα τους. Από το 2003, η BOUSSIAS και το Marketing Week ξεκίνησαν την προσπάθεια διοργάνωσης του Young Lions στην Ελλάδα, δίνοντας έτσι για πρώτη φορά την ευκαιρία σε νέους έλληνες δημιουργικούς να συμμετέχουν στο Φεστιβάλ των Καννών και να αποκτήσουν διεθνή εμπειρία. Παράλληλα, ο διαγωνισμός έγινε και το όχημα ανάδειξης της δουλειάς των νέων εντός συνόρων, προσφέροντας μια σύνδεση που έλειπε ανάμεσα στη νέα και στην ήδη καταξιωμένη γενιά διαφημιστών.

Ο διαγωνισμός λειτουργεί ως εξής: Νέοι δημιουργικοί σε ζευγάρια (art director και copywriter) έως 28 ετών, λαμβάνουν ένα brief που πάντα αφορά σε κάποιον μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Έχουν τη δυνατότητα να διαγωνισθούν στις κατηγορίες Print, Cyber και από φέτος και Film. Μέσα σε 24 ώρες πρέπει να παραδώσουν τις συμμετοχές τους σε Print και Cyber και μέσα σε 48 στα Films. Τα έργα κρίνει επιτροπή από αναγνωρισμένους δημιουργικούς της ελληνικής διαφήμισης.

Τα «μεγάλα» λιοντάρια
Φέτος, στην κριτική επιτροπή συμμετείχαν οι: Τάσος Γεωργίου, Creative Director TBWA Athens, Λάzαρoς Ευμορφίας, Executive Creative Director Spot JWT, Νίκος Κολιγιάννης, Creative Director The Syndicate, Χρήστος Κουμάντος, Creative Director Bold Ogilvy, Βασίλης Μπουραντάς, Creative Director Frank, James Nass, Διευθύνων Σύμβουλος Lowe Athens, Γιάννης Νείλας, Creative Director Leo Burnett, Σωτήρης Παγώνας, Διευθύνων Σύμβουλος Cream, Πάνος Σαμπράκος, Executive Creative Director OgilvyOne Worldwide Athens, Αντώνης Σταυρόπουλος, Head of Creative Tribe. Πρόεδρος ήταν ο Κώστας Βάνης, VP Creative Director της Fortune.

Γιάννης Γούλιος: Είμαστε περήφανοι για τους νέους δημιουργικούς μας
Oι νέοι δημιουργικοί της McCann Erickson Athens Αντώνης Ρούσσος και Μαρία Κανελλοπούλου απέσπασαν το πρώτο βραβείο στην νεότευκτη κατηγορία Film και το δεύτερο βραβείο στην ενότητα Cyber, στο διαγωνισμό T.G.I. Friday’s Young Lions Competition Hellas.

Ο Γιάννης Γούλιος, Managing Director της McCann Erickson Athens, δήλωσε σχετικά: «Η βράβευση αυτή, εκτός από υπερηφάνεια μας γεμίζει και με αισιοδοξία για το μέλλον. Η παράδοση που έχει δημιουργήσει η McCann Athens τα τελευταία χρόνια ως μια από τις πιο πολυβραβευμένες στο εξωτερικό διαφημιστικές, συνεχίζεται με το ίδιο πάθος και ενθουσιασμό από τους νεότερους. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, αναζητούμε “universal truths”. Το έργο που δημιούργησαν η Μαρία και ο Αντώνης περιείχε ακριβώς μια παγκόσμια αλήθεια, που με μια απλή, συναισθηματική και χιουμοριστική ιστορία κατάφερε να περάσει ένα σύνθετο μήνυμα. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος που και οι δυο τους είναι μέλη της ομάδας μας και εύχομαι -και ελπίζω- οι διακρίσεις να συνεχιστούν και… επί γαλλικού εδάφους».

Χορηγοί
Χορηγός τίτλου στο διαγωνισμό είναι η T.G.I. Friday’s. Χορηγοί είναι οι εταιρείες Attrattivo, Apstage, Edgar Entertainment Media, Ideal Image, Noodle Bar, Ρυθμός 9,49. Υποστηρικτές: Ad Symbol, FAQ, Flowernet, Galaxy 92, Mad, Mad Radio, Mad TV, Mag Films, Pressious Arvanitidis.