Με θετική εικόνα και αισιόδοξα μηνύματα κλείνει το 2021 για την παγκόσμια διαφημιστική αγορά, με τις τελευταίες σχετικές έρευνες να καταγράφουν αυξημένο ad spend, προβλέποντας περαιτέρω αύξηση τη χρονιά που έρχεται.

Συγκεκριμένα, ρεκόρ ανάπτυξης κατέγραψε φέτος η παγκόσμια διαφημιστική αγορά, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Global Advertising Trends του WARC, με τη διαφημιστική επένδυση να διευρύνεται κατά 23,8% για να αγγίξει τα 771 δισ. δολάρια. Το digital ad spend φαίνεται πως συνεχίζει ανοδικά, με οδηγούς το οnline video και τα social media, με το 78% και το 68% των marketers να σχεδιάζει να αυξήσει τις αντίστοιχες δαπάνες μέσα στο 2022. Νεότερα κανάλια όπως τα podcasts επίσης προσελκύουν μεγαλύτερα μερίδια, με το 54% να δηλώνει ότι σχεδιάζει να τα ενισχύσει. Από την άλλη, η επένδυση σε παραδοσιακά κανάλια αναμένεται να παραμείνει σταθερή. Περίπου δύο στους πέντε marketers προβλέπουν ότι οι προϋπολογισμοί για OOH, «παραδοσιακή» τηλεόραση και ραδιόφωνο θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα και την επόμενη χρονιά. Όσο για το 2023, το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα βρεθεί στην κεφαλή της ανάπτυξης.

Παράλληλα, η Magna στο τελευταίο της report προβλέπει αύξηση της παγκόσμιας διαφημιστικής επένδυσης στα Μέσα κατά 22%, φτάνοντας στα 710 δισ. δολάρια συνολικά το 2021. H παγκόσμια αγορά προβλέπεται ότι είναι 19% μεγαλύτερη σε σχέση με τα προ Covid επίπεδα και θα συνεχίσει να αυξάνεται σταθερά το 2022 (+12%). Ενδεικτικά, προβλέπεται αύξηση του digital ad spend κατά 31% και επανάκαμψη των υπόλοιπων ΜΜΕ (Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Εξωτερική Διαφήμιση, Έντυπα και Κινηματογράφος), στα οποία καταγράφεται αύξηση 9% το 2021 (μετά από μείωση 17% το 2020). Το search τοποθετείται στο +33%, τα social media στο +34%, τα video ads στο +37% και λοιπά digital formats στο +7%. Η επένδυση στην Τηλεόραση (linear TV) εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 9%, στο Ραδιόφωνο 16%, στο OOH 12%, στα Έντυπα 0,4% και στον Κινηματογράφο 30%. Για το 2022, η Magna προβλέπει ότι θα συνεχιστεί η αυξητική πορεία του παγκόσμιου ad spend (+12%), ότι το digital marketing θα συνεχίσει να αυξάνεται οργανικά, ενώ αναμένει και επανάκαμψη κυρίως σε κλάδους που έχουν πληγεί σημαντικά (Ταξίδια, Ψυχαγωγία).

Εν κατακλείδι, φυσικά και θα συνεχίσουν να υπάρχουν προκλήσεις, αλλά ας διατηρήσουμε μια αισιόδοξη ματιά μπαίνοντας στο 2022.