Τα Print At Home Coupons είναι κουπόνια που ο καταναλωτής μπορεί να βρει σε οποιοδήποτε digital μέσο και να τα εκτυπώσει εύκολα και γρήγορα, στο σπίτι του. H Τάνια Δημήτογλου και ο Αντώνης Παπαποστόλου, επικεφαλής της ομάδας Digital & Coupons Services της Care Direct, εξηγούν στο Marketing Week τα οφέλη αυτής της καινοτόμας υπηρεσίας.

Marketing Week: Καταρχάς τι σημαίνει για την Care Direct μια συνεργασία με την Coupons.com;
Αντώνης Παπαποστόλου:
Η coupons.com είναι μια εταιρεία τεχνολογίας με έδρα τη Silicon Valley, με 500 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό. Παρέχει αξιόπιστες λύσεις ψηφιακών κουπονιών εδώ και 15 χρόνια στην Αμερική αλλά και σε 16 χώρες στην Ευρώπη και αποτελεί leader στην αγορά των ψηφιακών κουπονιών, με πελάτες εταιρείες με τα μεγαλύτερα FMCG brands, όπως Procter & Gamble, Nestle, Unilever, Kellogg’s, L’Oreal και Kraft Foods καθώς και σημαντικούς retailers όπως Tesco, Waitrose, Nisa-Today’s και Homebase. Οπότε για εμάς είναι μια πολύ σημαντική συνεργασία.

M.W.: Γιατί η Coupons.com επέλεξε την Care Direct ως αποκλειστικό συνεργάτη της για την Ελλάδα;
Α.Π.:
Η Care Direct εύλογα αποτέλεσε τη Νο1 επιλογή της Coupons.com, αφού έχει δυναμική παρουσία στο integrated Marketing και έχει μέχρι σήμερα διαχειριστεί πάνω από 100 εκατ. κουπόνια για τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα (P&G, Reckitt Benckiser, Henkel, Ferrero κ.α.). Πιστεύουμε πως είμαστε η ιδανική επιλογή για μια τέτοια συνεργασία.

M.W.: Γιατί ένα brand να επιλέξει τα ψηφιακά κουπόνια;
Τάνια Δημήτογλου:
Τα οφέλη είναι πολλά, όπως η εξοικονόμηση κόστους, η στοχευμένη και προσωποποιημένη προσέγγιση στον καταναλωτή και η ασφάλεια που παρέχει η μέθοδος αυτή. Τα print at home coupons, παιδί της μεγάλης συνεργασίας μεταξύ της Care Direct και της Coupons.com, γεφυρώνει το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στα ψηφιακά μέσα που προβάλλεται το κάθε brand και στο γεγονός ότι ο καταναλωτής εξακολουθεί να ψωνίζει μέσα στο κατάστημα.

M.W.: Τι μπορεί να κάνει ένα ψηφιακό κουπόνι για ένα brand;
T. Δ.:
Να μειώσει πολύ τον κίνδυνο να στραφεί ο καταναλωτής σε ανταγωνιστικό brand. Στα FMCGs, ο καταναλωτής προτιμά το προϊόν στο οποίο υπάρχει μια προσφορά. Ένα ψηφιακό κουπόνι σε οποιαδήποτε ψηφιακή πλατφόρμα (branded website, Facebook, e-mail, YouTube videos, banners) αυξάνει τις πιθανότητες να υπάρξει interaction μεταξύ καταναλωτή και brand.

M.W.: Πείτε μας πιο αναλυτικά πώς τα ψηφιακά κουπόνια ενδυναμώνουν την digital επικοινωνία για ένα FMCG brand;
Α.Π.:
Με τη δύναμη της ανταμοιβής. Οι εκπτωτικές προσφορές μέσω ψηφιακών κουπονιών λειτουργούν ως κίνητρο, για παράδειγμα, για την επαναληπτική επίσκεψη σε ένα branded website, ενισχύοντας έτσι την κίνηση στο website και το engagement του καταναλωτή με το brand.
Επιπλέον, βοηθούν να συλλέξει αξιόπιστα στοιχεία για το κοινό του, να αξιοποιήσει το content του, να αυξήσει το CTR στις ad banner campaigns και το open rate των newsletters του, να αυξήσει σημαντικά τους fans, να τονώσει την αποδοτικότητα του media plan, να προωθήσει και να υποστηρίξει τη social κοινοποίηση και φυσικά να ανιχνεύσει την ακριβή πορεία της καμπάνιας σε κάθε στάδιο από τη στιγμή του λανσαρίσματος.

M.W.: Σε ποια ψηφιακά μέσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα κουπόνια και τι όφελος προσφέρει καθένα ξεχωριστά;
Α.Π.:
Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για την εκάστοτε καμπάνια.
– Ας ξεκινήσουμε από τα social media κουπόνια. Αποκτούμε πολλά οφέλη στο Facebook και στο Twitter. Προωθούμε τη δοκιμή του προϊόντος μέσα στο κατάστημα, δημιουργούμε «buzz» αυξάνοντας το awareness, ενώ με τα Likes αυξάνεται και το fan base του προϊόντος.
Το e-mail. Πάει απευθείας στον καταναλωτή, ο οποίος όταν ανοίξει το e-mail θα δράσει θετικότερα αν υπάρχει προσφορά και θα είναι πιο δεκτικός στο να κινητοποιηθεί. Αυξάνεται σημαντικά το click through rate και εμείς συλλέγουμε χρήσιμα στοιχεία.
Το branded website αυξάνει κατακόρυφα τον «προσηλυτισμό» νέων καταναλωτών και το registration. Συλλέγουμε χρήσιμα στοιχεία, καθοδηγούμε τη δοκιμή του προϊόντος στο κατάστημα πώλησης, δίνοντας κίνητρο στον καταναλωτή να επιστρέψει για νέες προσφορές και πετυχαίνουμε ενδυνάμωση του traffic στο website.
Τα ad banners. Επιτυγχάνεται μεγαλύτερο cost efficiency, καθώς ο καταναλωτής είναι κατά πολύ πιθανότερο να πατήσει στο banner αν δει μια προσφορά. Έτσι αυξάνεται το click through rate. Με επίσκεψη στο κατάστημα, μετράμε με μεγαλύτερη σιγουριά το ROI της επένδυσης που κάνουμε και σαφώς προσεγγίζουμε νέο κοινό που θα δοκιμάσει το brand.
Τα branded videos στο YouTube. Σε αυτή τη πλατφόρμα εντάσσουμε το click to print option. Έτσι δημιουργείται και ένα virility που αυξάνει τα views και το awareness του brand. Δηλαδή εδώ έχουμε ένταξη του κουπονιού στο ήδη προϋπάρχον προωθητικό προϊόν.
Και βεβαίως υπάρχουν τα multibrand websites, όπου πολλά brands προβάλλονται υπό την ίδια πλατφόρμα, δίνοντας κίνητρο στον καταναλωτή να «μπαινοβγαίνει» από το website, ψάχνοντας για νέες προσφορές, βοηθώντας βέβαια να συλλέξουμε πληθώρα στοιχείων.



M.W.: Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθεί ένα ψηφιακό κουπόνι;
Τ.Δ.:
Η διαδικασία ξεκινά με την έκδοση των κουπονιών των brands. Έπειτα επιλέγεται το digital μέσο απ’όπου θα διανεμηθούν και ακολουθεί η εκτύπωση από τον καταναλωτή με απόλυτη ασφάλεια και η εξαργύρωση στο κατάστημα. Από το σημείο πώλησης τα κουπόνια επιστρέφουν στο Clearing House για έλεγχο και σκανάρισμα. Στο τέλος αποστέλλεται αναλυτικό reporting στα brands βάσει του οποίου προκύπτει η πίστωση των super markets.

M.W.: Τι σημαίνει επίσης αυτή η διαδικασία για τις βάσεις δεδομένων;
Τ. Δ.:
Επειδή το κουπόνι είναι πλήρως εξατομικευμένο, για να το διεκδικήσει ο καταναλωτής απαιτείται μια μορφή εγγραφής, που προσαρμόζεται στις ανάγκες του brand, με πραγματικά στοιχεία, έτσι ώστε όταν ο καταναλωτής το εξαργυρώνει να δίνει κάποιο στοιχείο ταυτοπροσωπίας. Δημιουργείται έτσι μια νέα ή ενημερώνεται μια υπάρχουσα βάση καταναλωτών και μάλιστα με πληροφορίες γύρω από τη χρήση των κουπονιών, καταγράφοντας με αυτόν τον τρόπο τις καταναλωτικές συνήθειες των εγγεγραμμένων καταναλωτών, με στόχο την υλοποίηση πετυχημένων CRM ενεργειών.

M.W.: Είναι ασφαλές;
A.Π.:
Απολύτως. Οι εκτυπώσεις είναι ελεγχόμενες σε πολλαπλά στάδια. Η Coupons.com προσφέρει τις πιο σύγχρονες και ασφαλείς πρακτικές για ψηφιακά κουπόνια στην αγορά αυτή τη στιγμή. Η καμπάνια παρακολουθείται σε κάθε στάδιο 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα, 365 μέρες το χρόνο. Το κάθε κουπόνι είναι μοναδικό, προσωποποιημένο και οποιαδήποτε προσπάθεια αντιγραφής του, αναγνωρίζεται και μπλοκάρεται. Τα κουπόνια δεν εμφανίζονται ποτέ στην οθόνη, ώστε να αποπειραθεί print screen.

M.W.: Με άλλα λόγια, τα Print At Home coupons είναι το μέλλον;
Τ.Δ.:
Είναι το παρόν. Τα ψηφιακά κουπόνια έχουν 30-40% περισσότερο ποσοστό εξαργύρωσης σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους, αποδεδειγμένα. Είναι ο τρόπος που θα χρησιμοποιούν κάθε μέρα όλο και περισσότερες εταιρείες τώρα και στο μέλλον.