Έμφαση στην εξατομίκευση, εισαγωγή λειτουργιών που ευθυγραμμίζονται με τη νέα πραγματικότητα του κοινού, αλλά και συνεργασίες με ηχηρά media brands αναμορφώνουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, με τους παρόχους να επενδύουν σε νέες δυνατότητες και πλούσιο περιεχόμενο.

Έμφαση στην εξατομίκευση, εισαγωγή λειτουργιών που ευθυγραμμίζονται με τη νέα πραγματικότητα του κοινού, αλλά και συνεργασίες με ηχηρά media brands αναμορφώνουν το τοπίο της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, με τους παρόχους να επενδύουν σε νέες δυνατότητες και πλούσιο περιεχόμενο.

Νέα μοτίβα παρακολούθησης περιεχομένου αναδύονται και εδραιώνονται σε ολόκληρο τον κόσμο, με τις συνθήκες που επιβάλλει η κρίση του Covid-19 να αναδιατάσσουν τις συνήθειες της καθημερινότητας και τα μοντέλα ψυχαγωγίας, ενώ η ραγδαία αύξηση της χρήσης κινητών συσκευών μετασχηματίζει τον τρόπο θέασης και τις προτεραιότητες των χρηστών.

Την ίδια στιγμή, οι πλατφόρμες strea-ming, με πολλούς μεγάλους «παίκτες» να έχουν πάρει θέσει στην «αρένα», κερδίζουν διαρκώς έδαφος και συνδρομητές, ενώ η παραδοσιακή τηλεόραση επιδίδεται σε μια κούρσα αναβάθμισης, τόσο του ψυχαγωγικού, όσο και του ενημερωτικού της προγράμματος, όπως προκύπτει από τη φετινή σεζόν στην Ελλάδα. Ποια είναι η θέση που διεκδικεί σε αυτό το σύνθετο ψηφιδωτό η συνδρομητική τηλεόραση και πώς μπορεί να επιτύχει τη διεύρυνση της βάσης της;

ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ
Μία από τις πλέον πολυσυζητημένες εξελίξεις που πυροδοτήθηκαν λόγω της πανδημίας ήταν η αύξηση της κατανάλωσης του τηλεοπτικού περιεχομένου, με τη συνδρομητική τηλεόραση να ενισχύει σημαντικά τα ποσοστά της. Όπως εξηγεί ο Ανδρέας Γεωργιάδης, Pay TV Manager, Vodafone Greece, καταγράφηκαν σημαντικές αυξήσεις στην κατανάλωση περιεχομένου, με τις κατηγορίες των σειρών και των ταινιών να διατηρούν τα ηνία.

Στοίχημα τώρα αποτελεί η διατήρηση της δυναμικής αυτής. «Θεωρούμε το κομμάτι αυτό της “γνωριμίας” με το περιεχόμενό μας πολύ σημαντικό και κάτι που εκτιμούμε ότι θα διατηρηθεί, έχοντας ουσιαστικά δημιουργήσει μία συνήθεια, αλλά δεν εφησυχάζουμε», τονίζει ο ίδιος και προσθέτει: «Για τη διατήρηση αυτής της δυναμικής χρειάζονται: 1. η διάθεση ελκυστικού και σχετικού με τα trends και τα ενδιαφέροντα του Έλληνα περιεχομένου, 2. η σωστή και όχι παρεμβατική επικοινωνία αυτού του περιεχομένου στο εκάστοτε κατάλληλο κοινό και στον σωστό χρόνο και 3. η διάθεσή του με τρόπο και σε τιμές τέτοιες που εξυπηρετούν τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται».

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Σε αυτό το περιβάλλον, η ποικιλία αλλά και η ποιότητα του περιεχομένου αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία, οδηγώντας τους παρόχους Pay TV να προχωρήσουν σε συνέργειες που προσθέτουν αξία στους συνδρομητές τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, διευρύνοντας τη βεντάλια των συνεργασιών του, το Vodafone TV ανακοίνωσε συνεργασία με την Amazon, αρχικά για τη φιλοξενία του Amazon Prime Video στην πλατφόρμα του, ενώ η Cosmote TV ανανέωσε τη συνεργασία της με το κινηματογραφικό στούντιο Fremantle.

Από την πλευρά της, η Nova προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με την StudioCanal, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής, διανομής και διεθνών πωλήσεων ταινιών και σειρών στην Ευρώπη. Μέσω της νέας συμφωνίας, η Nova αποκτά το αποκλειστικό δικαίωμα Α’ προβολής των σειρών της StudioCanal σε Ελλάδα και Κύπρο. Η συμφωνία συμπεριλαμβάνει επίσης και on demand δικαιώματα για τη διανομή περιεχομένου στη μεγάλη οθόνη, αλλά και ταυτόχρονη θέαση σε laptop, tablet και smartphones, μέσω της υπηρεσίας Nova Gο.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ
Εν μέσω του διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού, οι πλατφόρμες εδράζουν το προφίλ διαφοροποίησης σε τεχνολογικά καινοτόμες λύσεις, με κύριο άξονα την εξατομικευμένη εμπειρία. Προσφέροντας προσωποποιημένες προτάσεις και εξελιγμένες δυνατότητες σε διαφορετικές συσκευές, διαμορφώνουν offerings που ανταποκρίνονται στις συνεχώς υψηλότερες προσδοκίες του κοινού, ενσωματώνοντας τις δικές του απαιτήσεις.

Σε αυτή τη λογική, η Cosmote παρουσίασε πρόσφατα τη νέα Cosmote TV η οποία συνδυάζει το live πρόγραμμα καναλιών με το on-demand περιεχόμενο και κάνει προτάσεις στους χρήστες με βάση τις προτιμήσεις και τις συνήθειες θέασής τους, με τη χρήση artificial intelligence. Με τη νέα streaming υπηρεσία, οι συνδρομητές έχουν πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο της Cosmote TV, μέσα από τηλεοράσεις, smartphones, tablets, laptops και PCs, δίνεται η δυνατότητα για ταυτόχρονη θέαση περιεχομένου σε έως δύο συσκευές, ενώ οι συνδρομητές μπορούν να δημιουργήσουν έως πέντε ξεχωριστά προφίλ.

Είναι προσβάσιμη μέσα από Wi-Fi Android TV Box, μέσα από app για φορητές συσκευές και browser για PCs/laptops, ενώ πλέον διατίθεται και ως εφαρμογή για «έξυπνες» τηλεοράσεις Samsung και Sony.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Τις νέες τάσεις αλλά και τις στρατηγικές επιλογές που αντιλαμβάνονται και υιοθετούν το mindset του σύγχρονου θεατή αναλύει ο Ανδρέας Γεωργιάδης, Pay TV Manager, Vodafone Greece:

«Το 50% των συνδρομητών του Vοdafone TV καταναλώνει περιεχόμενο on demand. Οι σειρές έχουν αρχίσει να διεισδύουν στις φορητές συσκευές πολύ γρήγορα, για τις ταινίες όμως φαίνεται να προτιμούμε ακόμη την μεγάλη οθόνη. Για τα παιδικά, φαίνεται να βολεύουν σε μεγάλο ποσοστό τα tablets, στα οποία παρατηρούμε τελευταία μία αύξηση όσον αφορά την κατανάλωση της εν λόγω θεματικής κατηγορίας, ενώ για τα αθλητικά μας κανάλια η τηλεόραση παραμένει η επιλογή των περισσότερων χρηστών. Σε κάθε περίπτωση η τηλεόραση διατηρεί ακόμα την θέση της, όμως οι νέες τάσεις εξαπλώνονται πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε.

Επιβεβαιώνονται συνεπώς οι στρατηγικές μας επιλογές για διάθεση περιεχομένου μέσω internet (over-the-top) σε πολλές συσκευές. Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να διαθέτουμε το καλύτερο, το πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο για τους Έλληνες καταναλωτές, εύκολα και γρήγορα, από οποιαδήποτε συσκευή, όπου κι αν βρίσκονται. Και σε αυτούς τους πυλώνες θα συνεχίσουμε να επενδύουμε με γνώμονα την ευκολία στην πρόσβαση στο περιεχόμενο και την εμπορική ελκυστικότητα. Το Vodafone TV σύντομα θα υποστηρίζει ακόμα περισσότερες συσκευές με ακόμα περισσότερο περιεχόμενο διαθέσιμο προς όλους, χωρίς περιορισμούς».

ΙΝ ΤΗΕ NEWS

  • Τo Publicis Groupe επέλεξε η Forthnet μετά από διαδικασία κλειστού spec, ως στρατηγικό συνεργάτη για το σύνολο της επικοινωνίας της. Στο πλαίσιο αυτό, η Forthnet αναθέτει στην Publicis το σύνολο της επικοινωνίας του brand Nova, σε ATL, BTL και Digital, καθώς και την εταιρική της επικοινωνία.
  • To αθλητικό θέαμα από τις μεταδόσεις των καναλιών Novasports προσφέρει από τα τέλη Σεπτεμβρίου η Nova στο premium B2B video οικοσύστημα της Glomex. Ειδικότερα, μέσω της Glomex, η Nova παρέχει στα 100 και πλέον συνεργαζόμενα websites στιγμιότυπα από τις «μάχες» του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, ξένων πρωταθλημάτων, την μπασκετική διοργάνωση της EuroLeague, καθώς και αθλητικές εκπομπές.
  • Η Wind Vision φέρνει την υπηρεσία Chromecast, η οποία δίνει τη δυνατότητα προβολής/μετάδοσης φωτογραφιών, βίντεο και περιεχομένου εφαρμογών από το smartphone στην οθόνη τηλεόρασης που υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα. Η συγκεκριμένη λειτουργικότητα, η οποία υποστηριζόταν αρχικά από τον αποκωδικοποιητή της Wind Vision, είναι τώρα διαθέσιμη και στην εφαρμογή Wind Vision app για smartphone ή tablet.