Η βασική πρόκληση για τα brands και τους brand owners το 2023 είναι… το πώς μία μάρκα θα παραμείνει «σχετική». Δηλαδή πώς θα ανταποκριθεί στις ανάγκες και επιταγές των καταναλωτών, χωρίς να χάσει τη συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, η οποία αποτελεί το θεμέλιο για μια δυνατή σχέση και, κατ’ επέκταση, για την ανάπτυξή της.

Το marketing έχει τη δύναμη να… χτίσει «μια ιστορία» που περιγράφει το πώς θέλει η μάρκα να νιώσει ο καταναλωτής της, τι συνεκδοχές θα κάνει και άρα πόσο θα ταυτιστεί μαζί της. Γιατί το marketing δημιουργείται από ανθρώπους που κατανοούν τα κίνητρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς, για να υπηρετήσει μάρκες που απευθύνονται σε ανθρώπους και χτίζουν σχέσεις μαζί τους.

Better Marketing σημαίνει… marketing αυθεντικό, πιστό στο DNA της μάρκας, που επικοινωνεί τον σκοπό της. Που προσφέρει λύσεις και έμπνευση, με απώτερο σκοπό να υπηρετήσει τους εμπορικούς στόχους και να εξασφαλίσει μακροχρόνια ανάπτυξη. Αλλά επίσης, marketing που χρησιμοποιεί τη δύναμη και τη φωνή της μάρκας για να φέρει αλλαγή και να δημιουργήσει τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον για τους ανθρώπους, την κοινωνία και τον πλανήτη.

Τα ταλέντα που πρέπει να «καλλιεργήσει» ο marketer του μέλλοντος είναι… να εξοικειωθεί με την έννοια της αλλαγής και να ενισχύσει την (έμφυτη ή επίκτητη) περιέργεια για την ανθρώπινη συμπεριφορά. Να μαθαίνει γρήγορα και να προσαρμόζεται. Γιατί, αυτά που ξέρει σήμερα θα είναι πεπερασμένα αύριο. Και γιατί, τα technical skills από μόνα τους δεν αρκούν.

Η βιωσιμότητα βρίσκεται πολύ ψηλά στην agenda των marketers γιατί… βρίσκεται πολύ ψηλά στην agenda όλων και μας αφορά όλους. Οι καταναλωτές απαιτούν από τις μάρκες να πάρουν θέση, να ηγηθούν της αλλαγής, να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη και τη φωνή τους για καλό, να αντιληφθούν το «μερίδιο ευθύνης τους» και να αναλάβουν δράση.

Αυτό που χρειάζονται σήμερα οι διαφημιζόμενοι από τα agencies, είναι… να «ζουν και αναπνέουν» τη μάρκα και τη στρατηγική της. Να φέρνουν στο τραπέζι το expertise τους και τα best practices. Να αντιλαμβάνονται τους στόχους της μάρκας ολιστικά, χωρίς να γίνεται η δημιουργικότητα αυτοσκοπός, αλλά όχημα επίτευξής τους.