Μια νέα πρωτοβουλία εγκαινιάζουν ηχηρά ονόματα της βιομηχανίας του marketing, με στόχο την καταπολέμηση των ενδημικών ζητημάτων προκατάληψης στο πεδίο της διαφημιστικής τεχνολογίας. Οι IBM, WPP, Mindshare, 4A’s, IAB και Ad Council βρίσκονται ανάμεσα στα ιδρυτικά μέλη της ομάδας, η οποία επιθυμεί να ενισχύσει τη συνειδητοποίηση και να παρέχει εργαλεία για την εξάλειψη των προκαταλήψεων στη διαφήμιση.

Η συμμαχία ανακοινώθηκε στα Cannes Lions και βασίζεται σε έρευνα της IBM σύμφωνα με την οποία είναι εφικτή η χρήση λύσεων data και ΑΙ για τον περιορισμό των επιπτώσεων της προκατάληψης. Η IBM προσφέρει στους συμμετέχοντες οργανισμούς το Advertising Toolkit for AI Fairness 360, μια open-source λύση που αξιοποιεί 75 fairness metrics και 13 αλγορίθμους, σχεδιασμένη να εντοπίζει και να μετριάζει τις προκαταλήψεις σε διαφορετικά data sets.

O Mark Read, Chief Executive του WPP, σχολίασε: «Οι προκαταλήψεις μπορούν να ενυπάρχουν σε αλγορίθμους και τεχνολογικά εργαλεία και γι’ αυτό βοηθούμε τους πελάτες μας να αξιολογήσουν πότε και πώς να χρησιμοποιήσουν τα data με ουσιαστικό τρόπο». Όπως αναγνωρίζουν οι ιδρυτές της ομάδας, παρά την όποια πρόοδο στο industry, οι ασυνείδητες προκαταλήψεις παραμένουν και διεισδύουν έτσι και στα τεχνολογικά εργαλεία.

(Πηγή: TheDrum)