Οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών συνεχίζουν να επενδύουν και να εστιάζουν στη γεύση των προϊόντων τους.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών συνεχίζουν να επενδύουν και να εστιάζουν στη γεύση των προϊόντων τους. Απόδειξη ότι, παρά τον Covid-19 και τις ιδιαίτερες συνθήκες που τον συνοδεύουν, υπέβαλλαν για άλλη μια χρονιά τα προϊόντα τους στις τυφλές γευστικές αξιολογήσεις του International Taste Institute. Και δικαιώθηκαν, καθώς πάνω από 150 ελληνικά προϊόντα διακρίθηκαν φέτος με «Superior Taste Award».

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, απονεμήθηκαν τα Superior Taste Awards, με την κριτική επιτροπή των σεφ και σομελιέ του International Taste Institute να αξιολογεί τη γεύση των προϊόντων, τροφίμων και ποτών, που υποβλήθηκαν για τη συγκεκριμένη πιστοποίηση. Αυτή τη χρονιά, πιστοποιήθηκαν συνολικά 1.510 προϊόντα από όλο τον κόσμο, από τα οποία 430 βραβεύτηκαν με 1 Αστέρι («αξιόλογη γεύση» ή βαθμολογία μεταξύ 70 και 80%), 755 βραβεύτηκαν με 2 Αστέρια («αξιοσημείωτη γεύση» ή βαθμολογία μεταξύ 80 και 90%) και 325 προϊόντα με 3 Αστέρια («εξαιρετική γεύση» ή βαθμολογία πάνω από 90%).

Παράλληλα, δύο ειδικά βραβεία αναγνωρίζουν τα προϊόντα που ξεχωρίζουν για τη γεύση τους σε τακτική βάση στη διοργάνωση: το Crystal Taste Award (3 αστέρια για 3 συνεχόμενα χρόνια) και το Diamond Taste Award (3 αστέρια, 7 φορές μέσα σε 10 χρόνια). Φέτος, τις τιμητικές αυτές διακρίσεις έλαβαν από την Ελλάδα, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Θεόνη (Diamond Taste Award) και το Smoked Salt Odyssey (Crystal Taste Award).

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΕΣΤΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗ ΓΕΥΣΗ
Όπως επισημαίνει και το ίδιο το Ινστιτούτο, παρά τις δύσκολες συνθήκες της περιόδου, οι Έλληνες παραγωγοί συμμετείχαν στις γευστικές αξιολογήσεις του Taste Institute, προκειμένου να αποδείξουν στους πελάτες τους και στους καταναλωτές την υψηλή γευστική ποιότητα των προϊόντων τους.

Τόσο για να ενισχύσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, όσο και για τις εξαγωγές τους. Όπως και τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία με τις περισσότερες συμμετοχές και διακρίσεις από την Ελλάδα είναι αυτή των γαλακτοκομικών (γιαούρτια, τυριά), με τις κατηγορίες των εμφιαλωμένων νερών και προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας να ακολουθούν.

«Οι παραγωγοί γνωρίζουν ότι οι καταναλωτές περιμένουν νόστιμα προϊόντα και θέλουν να ανταποκριθούν σε αυτό», δήλωσε ο Eric de Spoelberch, Διευθύνων Σύμβουλος του International Taste Institute: «Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές για τον καταναλωτή που οι παραγωγοί πρέπει να είναι σε νοοτροπία συνεχούς βελτίωσης των προϊόντων, είτε για νέα είτε για τα υπάρχοντα».

Πράγματι, σε έρευνα του 2019 από το International Food Information Council Foundation, το 86% των καταναλωτών δήλωσε ότι η γεύση είναι ο κύριος λόγος για την αγορά ενός προϊόντος, πολύ μπροστά από τα επόμενα κριτήρια, την τιμή με 68% ή το καλό για την υγεία με 62%.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid, οι παραγωγοί έπρεπε να συνεχίσουν την παραγωγή τροφίμων και ποτών παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες, και παρά τον φόρτο εργασίας, υπήρξαν πολλοί οι οποίοι συνέχισαν να εστιάζουν στη γεύση, όπως φαίνεται από την υψηλή συμμετοχή στις αξιολογήσεις του Superior Taste Award 2020.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ
Το Taste Institute πραγματοποιεί μια αντικειμενική οργανοληπτική αξιολόγηση: η κριτική επιτροπή του ακολουθεί μια αυστηρή μεθοδολογία τυφλής δοκιμής στην οποία τα δείγματα προϊόντων ανωνυμοποιούνται για να αποφευχθεί οποιαδήποτε προκατάληψη στη βαθμολογία. Εκτός από τη βαθμολογία των διαφόρων κριτηρίων οργανοληπτικής ανάλυσης, η κριτική επιτροπή παρέχει σχόλια και προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση του προϊόντος ή προτάσεις γευστικού ταιριάσματος με άλλα τρόφιμα ή/και ποτά. Η κριτική επιτροπή του International Taste Institute αποτελείται από περισσότερους από 200 διάσημους σεφ και σομελιέ από 15 ευρωπαϊκούς συλλόγους αρχιμαγείρων ή σομελιέ.

Ο Stijn Roelandt, Sous-Chef στο Hof van Cleve, 3 αστέρια Michelin, εξηγεί πώς αυτός και οι συνάδελφοί του εκτελούν τις αξιολογήσεις για το International Taste Institute: «Είναι μια αυστηρή διαδικασία. Τα προϊόντα αξιολογούνται τυφλά. Αυτό σημαίνει ότι τα δείγματα είναι ανώνυμα: δεν βλέπουμε τη συσκευασία και δεν γνωρίζουμε την επωνυμία ούτε το όνομα των παραγωγών. Δεν γνωρίζουμε καν από ποια χώρα προέρχονται. Αυτό μας αναγκάζει να είμαστε εντελώς αντικειμενικοί καθώς κάνουμε την οργανοληπτική ανάλυση. Πιστοποιούνται μόνο τα πραγματικά καλά προϊόντα».

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ»
«Η φετινή διοργάνωση για τα Superior Taste Awards ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για το Taste Institute. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε στην αποστολή μας και να αξιολογήσουμε όλα τα προϊόντα τα οποία έφτασαν στις εγκαταστάσεις μας, από όλο τον κόσμο. Χρειάστηκε να προσαρμοστούμε στις πρωτόγνωρες καταστάσεις και τους υγειονομικούς κανονισμούς, τηρώντας αυστηρά μέτρα ασφαλείας για όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία των αξιολογήσεων.

Τα καταφέραμε με επιτυχία και χωρίς καμία έκπτωση στα υψηλά ποιοτικά μας στάνταρντ. Αυτή τη χρονιά επίσης αποδείχθηκε έμπρακτα η επιμονή των Ελλήνων παραγωγών στην ποιότητα και η μεγάλη σημασία που δίνουν στη γεύση των προϊόντων τους.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν στην παραγωγή τους, αλλά και τις διεθνείς μεταφορές, κατάφεραν να μας στείλουν με ασφάλεια και σε άψογη κατάσταση δείγματα των προϊόντων τους. Οι κορυφαίοι Ευρωπαίοι κριτές μας, αναγνώρισαν (τυφλά) ακόμη μια φορά την υψηλή γευστική ποιότητα των ελληνικών προϊόντων! Συγχαίρουμε θερμά μας όλους τους Έλληνες παραγωγούς και θέλουμε να τους επιβεβαιώσουμε τη στήριξή μας».
Γιώργος Παπαντωνόπουλος, Area Manager – Νότια Ευρώπη,
International Taste Institute

ΕΚ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ…
«Αναγνώριση της αξίας της ελληνικής διατροφής στο εξωτερικό»
«Οι πολλαπλές διακρίσεις από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης, αποτελούν επιβράβευση της συστηματικής εργασίας των ανθρώπων μας και της δυναμικής των προϊόντων μας, καθώς και αναγνώριση της αξίας της ελληνικής διατροφής στο εξωτερικό. Η στρατηγική εξωστρέφειας που υλοποιεί η εταιρεία μας για σειρά ετών, έχει οδηγήσει σε αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης των εξαγωγών μας.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο 5μηνο του 2020 και παρά τις αντίξοες παγκόσμιες συνθήκες, η Δέλτα πέτυχε βελτίωση της παρουσίας της σε πολλές χώρες, με αύξηση των εξαγωγών της κατά 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (Γιαούρτι +30%, Χυμοί & RTD +17%, Γάλα και ροφήματα γάλακτος +2%, Φυτικά προϊόντα +700%), που αφορά τόσο στα προϊόντα Dεltα, όσο και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Πρόσφατα, λανσάραμε νέα προϊόντα, σε αγορές όπως του Ισραήλ, της Κροατίας και της Αλβανίας, στις οποίες η Δέλτα δεν είχε μέχρι πρότινος παρουσία.

Παράλληλα και εν μέσω της κρίσης, καταφέραμε να εμπλουτίσουμε το προϊοντικό μας portfolio σε υπάρχουσες αγορές (Ιταλία, Μάλτα) και να ανταποκριθούμε άμεσα στις ιδιαίτερες ανάγκες των καταναλωτών τη δύσκολη αυτή περίοδο, ξεπερνώντας πρακτικά ζητήματα logistics, που προέκυψαν λόγω της κατάστασης».
Δημήτρης Αλεπάκης, International Business Director, Δέλτα

«Στόχος μας η άριστη ποιότητα και η συνεχής καινοτομία»
«Από το 1932, η Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος χαρακτηρίζεται από τη δυναμική της παρουσία στην αγορά των ζυμαρικών. Για περισσότερα από 85 χρόνια, παρέχουμε σε μικρούς και μεγάλους, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, νόστιμα, υψηλής ποιότητας, εξαιρετικά ελληνικά ζυμαρικά, που παράγονται από εκλεκτές πρώτες ύλες.

Στόχος μας πάντα, η άριστη ποιότητα και η συνεχής καινοτομία που σε συνδυασμό με την αγάπη και το μεράκι μας για ό,τι κάνουμε, προωθούν με τον καλύτερο τρόπο τον άριστο συνδυασμό και την αρμονική συνύπαρξη της παράδοσης με τα στοιχεία της σύγχρονης γαστρονομίας και οδηγούν τα ζυμαρικά Ήλιος σταθερά εδώ και πολλά χρόνια στην καρδιά και στο τραπέζι εκατομμυρίων οικογενειών κάθε μέρα!

Χαιρόμαστε πολύ που με τη φετινή βράβευση και των 9 προϊόντων που στείλαμε στον διαγωνισμό-ΙΤΙ στις Βρυξέλλες, 24 προϊόντα Ήλιος έχουν βραβευτεί με 27 συνολικά Βραβεία Ανώτερης Γεύσης για την εξαιρετική υφή τους, το τέλειο σχήμα τους και το υπέροχο χρώμα τους τα τελευταία 9 χρόνια που συμμετέχουμε στον διαγωνισμό».
Αθανασία Δάκου, Εμπορική Διευθύντρια, Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος

«Η ποιότητα δεν κρύβεται»
«Δεν είναι η πρώτη φορά που βραβεύονται προϊόντα μας σε διεθνή διαγωνισμό. Αυτό οφείλεται στην ανώτερη ποιότητα των ζυμαρικών μας λόγω των πρώτων υλών, που είναι το σιμιγδάλι (από επιλεγμένα ελληνικά σκληρά σιτάρια), και το νερό που αντλούμε από τον υδροφόρο ορίζοντα του όρους Κερκίνη (οροσειρά Μπέλλες), με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Αυτή η ποιότητα, δεν κρύβεται

Αντιθέτως αναδεικνύεται στη γεύση, που είναι το κύριο χαρακτηριστικό επιλογής των ζυμαρικών μας από εκατομμύρια καταναλωτές, σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Φέτος, στον διεθνή διαγωνισμό International Taste Institute 2020, συμμετείχαμε με προϊόντα που παράγουμε με ιδιαίτερη περηφάνια για την Lidl Hellas AE, κάτω από το brand Combino.

Η συγκεκριμένη βράβευση έρχεται να επισφραγίσει μία πολύχρονη συνεργασία που έχει ως στόχο την ικανοποίηση του καταναλωτικού κοινού, με προϊόντα υψηλής ποιότητας. Διαχρονικός στόχος τόσο της Eurimac AE όσο της Lidl Hellas AE. Το συγκεκριμένο βραβείο θα κοσμεί είκοσι συσκευασίες ζυμαρικών Combino, που παράγονται από τη Eurimac AE».
Σταύρος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος, Eurimac AE

«Επενδύουμε στην αυθεντικότητα και την υψηλή ποιότητα»
«Είναι μεγάλη μας τιμή να διακρινόμαστε και φέτος στα Superior Taste Awards, καθώς στην οικογένεια της Δωδώνη επενδύουμε σταθερά στην αυθεντικότητα και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας και εργαζόμαστε ακούραστα προς αυτήν την κατεύθυνση, για να καλύπτουμε πλήρως τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

Συνολικά, διαθέτουμε πάνω από 100 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων – με σημείο κατατεθέν την πασίγνωστη φέτα μας – και έχουμε καταφέρει να έχουμε σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 50 χώρες τους κόσμου, αποτελώντας περήφανο πρεσβευτή της ελληνικής διατροφής διεθνώς.

Οι νέες αυτές διακρίσεις από έναν τόσο αναγνωρισμένο θεσμό, όπως τα Superior Taste Awards του iTQi, έρχονται να επιβεβαιώσουν ακόμη μια φορά τη φιλοσοφία και το όραμα μας να αποτελούμε τη “Γεύση του Καλού”, δημιουργώντας αγνά προϊόντα από 100% ελληνικό γάλα, τα οποία έχουν κερδίσει την δική τους ξεχωριστή θέση στο τραπέζι και την καρδιά του καταναλωτικού κοινού εντός κι εκτός συνόρων».
Βίκυ Παπουτσάκη, Marketing Manager, Δωδώνη

«Γεμίσαμε “αστέρια”!»
«Έξι προϊόντα Ελλήνων παραγωγών – τέσσερα από τη σειρά “Η ΑΒ κοντά στην ελληνική γη” και δύο από τη σειρά “ΑΒ Επιλογή”- “λάμπουν” πια ακόμη περισσότερο, καθώς επέστρεψαν με επτά συνολικά χρυσά αστέρια Ανώτερης Γεύσης (Superior Taste Awards) από τον φημισμένο διεθνή διαγωνισμό του International Taste Institute (ITI) 2020.

Και κάπως έτσι “γεμίσαμε αστέρια” και φέτος, για 3 συνεχή χρονιά και 35 αστέρια, συνολικά! Από αυτά τα αστέρια, που μας κάνουν υπερήφανους για τις επιλογές μας, που φροντίζουμε να βρίσκετε καθημερινά στα ράφια των καταστημάτων ΑΒ, τη στήριξη στους Έλληνες παραγωγούς και την ανάδειξη της γευστικής παράδοσης της χώρας μας»
Όλγα Μιχαλοπούλου, Marketing & Communications Director, ΑΒ Βασιλόπουλος