Με θετικά πρόσημα απαντά στην κρίση η αγορά των super markets, με τα brands να επενδύουν στο customer experience, αναζητώντας τη διαφοροποίηση, τόσο στο ψηφιακό, όσο και στο φυσικό περιβάλλον.

Ως ο ανθεκτικότερος κλάδος του λιανεμπορίου αναδεικνύεται αυτός των super markets κάτω από τη σκιά της πανδημίας, με τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων να διαμορφώνεται στο 10,4% από την αρχή του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της IRI. Με στρατηγικές που δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία του πελάτη, την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, την αναβάθμιση και επέκταση του φυσικού δικτύου, την ουσιαστική επικοινωνία και την κοινωνική υπευθυνότητα, οι μεγαλύτεροι «παίκτες» απαντούν στις προκλήσεις με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και έμφαση στη λειτουργικότητα.

ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
Τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση του κορωνοϊού αντανακλούν οι εξελίξεις στην αγορά των super markets, με τις νέες καταναλωτικές συνήθειες να αναδιατάσσουν το τοπίο. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ασφάλεια, αλλά και ο διαφοροποιημένος τρόπος ζωής. «Η πανδημία άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν την υγεία, εξασφαλίζουν την προστασία και προάγουν την εταιρική υπευθυνότητα», εξηγεί η Ελένη Κεφερλή, Διευθύντρια Στρατηγικής & Marketing της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και προσθέτει: «Δίνουν έμφαση σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής και επιθυμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους στα φυσικά καταστήματα με ασφάλεια.

Όσον αφορά τις τάσεις της επόμενης ημέρας, φαίνεται ότι οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους ηλεκτρονικά μετά τη χαρακτηριστική διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητά τους. Επιπλέον, η κρίση του κορωνοϊού επανακαθορίζει την έννοια του σπιτιού και δημιουργεί νέα δεδομένα, με το σπίτι να αποτελεί τον “πολυχώρο” για τις δραστηριότητες όλης της οικογένειας, καθιερώνοντας την τάση για μικρές απολαύσεις όπως μαγειρική και ζαχαροπλαστική στο σπίτι».

Την εκτίμηση ότι το φυσικό κατάστημα θα διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του εκφράζει από την πλευρά της η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, τονίζοντας την αξία της εμπιστοσύνης και της εμπειρίας. Όπως υποστηρίζει η ίδια: «Η πανδημία επιβεβαίωσε μια διαχρονική στάση, ότι δηλαδή ο μέσος καταναλωτής σε συνθήκες αβεβαιότητας δύσκολα διαφοροποιεί τις βασικές επιλογές του. Προφανώς, τα κρίσιμα κριτήρια εδώ είναι η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία απέναντι στο brand.

H ποιότητα βέβαια μαζί με την ανταγωνιστική τιμή είναι στοιχεία που θα συνεχίσει να συνεκτιμά ο “έξυπνος” καταναλωτής. Είναι γεγονός ότι τα super markets πέρασαν ένα crash test σε όλα τα επίπεδα. Αυτό που προκύπτει όμως ως βεβαιότητα είναι ότι το φυσικό κατάστημα και η εμπειρία που προσφέρει θα παραμείνει το κυρίαρχο μοντέλο αγορών, τουλάχιστον για το ορατό μέλλον».

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ONLINE
Σε αυτό το περιβάλλον, ηλεκτρονικό και φυσικό κατάστημα δεν συνιστούν διελκυστίνδα για τους retailers, αλλά εξίσου κρίσιμα «μέτωπα», στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης παρουσίας. Στον άξονα του digital, οι εταιρείες πραγματοποιούν γοργά βήματα ψηφιοποίησης, επιθυμώντας να κερδίσουν το στοίχημα της ταχύτητας και της λειτουργικότητας. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Μασούτης προχώρησε στη σύσταση μιας ενισχυμένης Διεύθυνσης Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η οποία μεγιστοποιεί συνδυαστικά τις δυνατότητες δύο κλάδων: των νέων τεχνολογιών και του marketing.

Στόχος, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, μέσα από ένα data driven περιβάλλον που ενισχύει την παραδοσιακή σχέση αλληλεπίδρασης με τον καταναλωτή. Παράλληλα, η εταιρεία Μασούτης, σε συνεργασία με την Cosmote, εισήλθε με το e-shop στην υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού Box, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν -με παράδοση έως και αυθημερόν- όλα τα προϊόντα από τα super markets της αλυσίδας.

Συνεργασία με το Box εγκαινίασε τους προηγούμενους μήνες και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, για τη διαδικτυακή αγορά από τα καταστήματά της. Από την πλευρά της, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει και στην Πάτρα την υπηρεσία του app Delivery.gr, με την οποία οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στην παράδοση των αγορών τους μέσα σε δύο ώρες. Στην ψηφιακή παρουσία της στρέφεται και η Σκλαβενίτης, με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr, ενώ στόχος της εταιρείας είναι ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός των σημείων διεπαφής με τους πελάτες της.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Την ίδια στιγμή, η ανάπτυξη του φυσικού δικτύου συνεχίζεται για τις εταιρείες, συνιστώντας καίριο κόμβο για τον στρατηγικό σχεδιασμό τους. Υλοποιώντας το επενδυτικό της πλάνο, η Κρητικός προέβη στην απόκτηση ποσοστού 49% της θυγατρικής CRM-Παντοπωλεία Κρήτης ΑΕ, προσβλέποντας στην ενίσχυση της παρουσίας της στην Περιφέρεια της Κρήτης, μέσα από το μοντέλο της CRM Αριάδνη, επεκτείνοντας το δίκτυό της, τόσο στη συγκεκριμένη περιοχή, όσο και σε άλλα σημεία στην Ελλάδα. Με την απορρόφηση της CRM, η Κρητικός θα δραστηριοποιείται σε 27 νομούς της χώρας, ενώ θα αριθμεί πάνω, από 370 καταστήματα, έξι κέντρα διανομής και περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους.

Τα 63 σημεία πώλησης στην Αττική και τα 227 σε όλη την Ελλάδα έφτασε η Lidl Ελλάς, μετά και τα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματός της, στο Κερατσίνι. Με έναν χώρο πώλησης 1.156 τμ και 72 θέσεις στάθμευσης, στόχος είναι η βέλτιστη πλοήγηση και εμπειρία των πελατών. Παρουσία στην περιφερειακή ενότητα Αχαΐας απέκτησε η εταιρεία Μασούτης, με δύο νέα καταστήματα στην Πάτρα. Και στα δύο, διατίθενται φρέσκα προϊόντα μαναβικής, τμήμα κρεοπωλείου, τμήμα κοπής αλλαντικών και τυροκομικών, τμήμα έτοιμου φαγητού, καθώς και αρτοπωλείο. Εγκαίνια και για την αλυσίδα My market, η οποία προσέθεσε στον «στόλο» της δύο ακόμη καταστήματα, ένα στο Ναύπλιο, το πρώτο στον Νομό Αργολίδας, και το 11ο στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Και τα δύο νέα καταστήματα είναι σχεδιασμένα σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της αλυσίδας, σύμφωνα με τις αρχές λειτουργίας της βιώσιμης ανάπτυξης και με αυτές της μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Συνεχίζοντας την επέκτασή της στην περιφέρεια, η ελληνική αλυσίδα αποτελείται πλέον από 227 καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η ενσωμάτωση των καταστημάτων της Olla από την αλυσίδα Γαλαξίας μετά την εξαγορά, προωθώντας παράλληλα τις ανακαινίσεις και την τοποθέτηση των νέων τμημάτων.

ΕΝΤΟΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Προκειμένου να αποτυπώσουν την πολυεπίπεδη δράση τους, να επικοινωνήσουν τα προϊοντικά νέα τους, αλλά και να αναδείξουν τις αξίες και το mindset τους, τα super markets υλοποιούν 360 επικοινωνιακές στρατηγικές με creative προσέγγιση και συναισθηματικό touch. Πριν από μερικούς μήνες, βγήκε στον «αέρα» η νέα επικοινωνία της αλυσίδας Κρητικός, η πρώτη καμπάνια στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Tribe. Η καμπάνια, με υλικά σε τηλεόραση, outdoor, digital, ραδιόφωνο και in-store, προβάλλει τα προϊόντα τοπικών παραγωγών «Θησαυροί της Ελλάδας» που διαθέτει η Κρητικός.

Παράλληλα, η εκστρατεία λάνσαρε και τη νέα ταυτότητα των καταστημάτων της αλυσίδας, που εμπνέεται από τη σπείρα, κεντρικό στοιχείο του λογοτύπου Κρητικός, αλλά και από τα παραδοσιακά μοτίβα στις συσκευασίες και τον διάκοσμο των παραδοσιακών παντοπωλείων. Μέσα από αυτή τη γλώσσα, εκφράζονται, συμφωνα με την εταιρεία, οι βασικές αξίες της μάρκας Κρητικός: η αυθεντικότητα, η ποιότητα, η οικειότητα, η προσωπική φροντίδα και εξυπηρέτηση.

Θέτοντας στο επίκεντρο τη φιλοσοφία και τη μοναδικότητά της, η Lidl Ελλάς, μέσα από τη βασική της καμπάνια «Ο Δρόμος», προτάσσει την πίστη στις αξίες της με στόχο την ανάπτυξη της χώρας. Ορόσημο στην επικοινωνία της αλυσίδας, η πρωτοβουλία «200 Χρόνια Δημοτικό Τραγούδι», με την οποία τιμά την εθνική πολιτιστική κληρονομιά της χώρας και γιορτάζει την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, αναβιώνοντας 63 δημοτικά τραγούδια με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Σταύρου Ξαρχάκου.

Η εταιρεία Γαλαξίας λάνσαρε πρόσφατα τη νέα εταιρική της καμπάνια, σηματοδοτώντας τα 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Το τηλεοπτικό σποτ ξεκινά στο 1971, όπου πέντε φίλοι αποφασίζουν να δημιουργήσουν το πρώτο κατάστημα Γαλαξίας. «Τα χρόνια περνούν. Οι 5 φίλοι γίνονται 5.000, μια οικογένεια που ανθίζει ημέρα με την ημέρα και είναι υπερήφανη για τους ανθρώπους της και το χαμόγελό τους», αναφέρει ο αφηγητής. Το σποτ στηρίχθηκε στο σενάριο της διαφημιστικής Deva Group και τρέχει σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και digital. Την τηλεοπτική παραγωγή υλοποίησε η εταιρεία παραγωγής του Star Κεντρικής Ελλάδας, Star Production.

Νέα καμπάνια και για τον Μασούτη, από τη Fotone Adv. Με κεντρικό μήνυμα «Εσύ πόσο ΑπριLucky νιώθεις;», η καμπάνια επικοινωνεί την ανοιξιάτικη ενέργεια των super market Μασούτης με δώρα σε χιλιάδες τυχερούς.

DIGITAL ACTIVATIONS
Παράλληλα, αξιοποιώντας με τον πιο δημιουργικό τρόπο όλα τα touchpoints, οι food retailers κάνουν αισθητή την παρουσία τους με καινοτόμες digital καμπάνιες, με εκπαιδευτικό, διαδραστικό και fun χαρακτήρα.

Σε αυτή τη λογική, η Lidl Ελλάς παρουσίασε μια σειρά σε μορφή ντοκιμαντέρ στο κανάλι της στο YouTube, η οποία προβάλλει τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους παραγωγούς και προμηθευτές της, τους «Συνοδοιπόρους» της. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια σειρά 13 επεισοδίων, στο πλαίσιο των οποίων 13 παραγωγοί και προμηθευτές ελληνικών εταιρειών αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες για τη συνεργασία τους με τη Lidl Ελλάς. Κάθε βίντεο αποτελεί μία ξενάγηση στην καθημερινότητά τους και το όραμά τους. Τα επεισόδια θα διατίθενται στο κανάλι της Lidl Ελλάς στο YouTube.

Από την πλευρά της, η AB Βασιλόπουλος, στο τέλος της περσινής χρονιάς, δημιούργησε το quiz #TiTheleisNaEisai, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ανακαλύψουν τι τύποι είναι και να διεκδικήσουν δώρα. Πέντε τυχεροί νικητές κέρδισαν δωροεπιταγές ΑΒ αξίας 200 ευρώ και ένα δώρο, αξίας τουλάχιστον 230 ευρώ, απολύτως ταιριαστό με τον τύπο τους. Επιπλέον, η εταιρεία αναβάθμισε την ενότητα παιχνιδιών AB plus & play, βασισμένη στην πλατφόρμα «Gaiming» της Mpass, μετά από τρία εκατομμύρια παιχνίδια που έχουν ήδη παίξει περισσότεροι από 300.000 κάτοχοι κάρτας AB plus στα πέντε χρόνια που είναι διαθέσιμη η υπηρεσία.

Γίνεται πλέον πιο διαδραστική για να προσφέρει μια περισσότερο προσωποποιημένη εμπειρία στους πελάτες που παίζουν παιχνίδια και κερδίζουν έξτρα πόντους AB Plus, είτε στα κιόσκια AB touchpoint, είτε online στο ab.gr ή και μέσα από το chatbot της σελίδα της ΑΒ στο Facebook.

ΣΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΡΑΦΙ
Αξιοσημείωτες είναι και οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες των εταιρειών του κλάδου, με τη βιωσιμότητα να τοποθετείται στην κορυφή της ατζέντας.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Lidl Ελλάς έθεσε μια σειρά κλιματικών στόχων στη βάση επιστημονικής τεκμηρίωσης. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Schwarz δεσμεύτηκε για λογαριασμό όλου του ομίλου στην πρωτοβουλία «Science Based Targets», η οποία υποστηρίζει τις επιχειρήσεις στον καθορισμό και στην υλοποίηση επιστημονικά τεκμηριωμένων κλιματικών στόχων. Βάσει των υφιστάμενων κλιματικών ισορροπιών, η Lidl Ελλάς θα καθορίσει στόχους και μέτρα με στόχο την αποφυγή, τη μείωση ή την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 στις επιχειρήσεις και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Επιπλέον, η Lidl Ελλάς υλοποίησε πεντάμηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης στο πλαίσιο του 1o μαραθώνιου καινοτομίας για μια Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης. Βασική επιδίωξη, η δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων για μια καθημερινότητα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης.

Στον άξονα της αειφορίας και σε συνεργασία με την Eneres CPM, η Metro συμμετέχει στη δημιουργία του πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων «Charge Plus». Το δίκτυο θα αποτελείται από 320 φορτιστές σε 160 καταστήματα My market και Metro Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, συμβάλλοντας στο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης. Το δίκτυο θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα και θα είναι διαρκώς αναπτυσσόμενο.

Σε μία ακόμα συμμαχία με οικολογικό πρόσημο, ο τομέας απορρυπαντικών και καθαριστικών της Henkel Hellas, ένωσε τις δυνάμεις του με την ΑΒ Βασιλόπουλος για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Περιβαλλοντικοί Φρουροί των Θαλασσών». Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα που έχει στόχο να ενισχύσει την περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από την κατανόηση των συνεπειών της ρύπανσης των θαλασσών από πλαστικά απορρίμματα, αναδεικνύοντας τη σημασία της ατομικής ευθύνης απέναντι στην προστασία των θαλασσών. Εξελίσσεται με δράσεις σε τρεις παράλληλους άξονες, την εκπαίδευση, την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Η εταιρική πολιτειότητα αποτελεί μία ακόμη διάσταση της δραστηριοποίησης των super market brands, τα οποία αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με αποδέκτες νέους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Μεταξύ άλλων, η αλυσίδα Σκλαβενίτης, συμμετέχει στο ευρύ πρόγραμμα υποτροφιών και οικονομικής βοήθειας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και καλύπτει το 100% μιας πλήρους υποτροφίας σε όποιον επιθυμεί να ακολουθήσει σπουδές στο Deree College, The American College of Greece.

Σε συνέχεια της μακρόχρονης σχέσης της με τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», η Lidl Hellas παραχώρησε και εξόπλισε τον χώρο για το νέο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του οργανισμού, στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το δεύτερο ακίνητο που παραχωρεί η εταιρεία, με σκοπό τη στήριξη παιδιών και οικογενειών με προβλήματα διαβίωσης, στην ευρύτερη περιοχή της Επανομής αυτήν τη φορά.

Συνεχίζοντας τη συνεργασία της με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες, Αμυμώνη, η ΑΒ Βασιλόπουλος στήριξε για πέμπτη συνεχή χρονιά φέτος τον φορέα με τις πωλήσεις του πασχαλινού αβγού ΑΒ, ενώ σε ανανέωση της συνεργασίας της με την «Αποστολή» προχώρησε η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, με τη συμπλήρωση πέντε χρόνων για το πρόγραμμα «Μαζί όπου υπάρχει ανάγκη».

Στο πλευρό των οργανισμών Make-A-Wish και Μέριμνα βρέθηκε η αλυσίδα My market την πασχαλινή περίοδο, ενώ παράλληλα στηρίζει την προσπάθεια 5 νέων αθλητών που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

ΤΟ «ΣΤΟΙΧΗΜΑ» ΤΗΣ ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑΣ
Τις πρακτικές και τη νοοτροπία πίσω από τη στρατηγική διαχείριση των προκλήσεων της σύγχρονης συγκυρίας αναλύει η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς. Η εναρμόνιση εμπειρίας και λειτουργικότητας, οικονομίας και αξιοπιστίας, αποτελεί το βασικό διακύβευμα. Όπως σημειώνει η ίδια: «Παραμένουμε σταθεροί στα στοιχεία που μας διακρίνουν, δηλαδή την ποιότητα και τις χαμηλές τιμές για όλες και όλους. Η Lidl Ελλάς είναι ένα πραγματικά «δημοκρατικό» brand.

Αυτή είναι η δική μας, καθημερινή πρόκληση, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον πελάτη και τις ανάγκες του. Είναι ένα στοίχημα εμπιστοσύνης που κερδίζουμε εδώ και χρόνια. Προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι και αποδοτικότεροι, προφέροντας τη λειτουργική εμπειρία γρήγορων και εύκολων αγορών. Και σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε, το κάνουμε με ασφάλεια και αξιοπιστία».

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΞΙΑΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ
Με στόχο την απάντηση στις νέες ανάγκες των καταναλωτών, οι αλυσίδες θέτουν σε εφαρμογή ολοκληρωμένα πλάνα με πολλαπλές διαστάσεις. Σύμφωνα με την Ελένη Κεφερλή, Διευθύντρια Στρατηγικής & Marketing της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, έμφαση δίνεται στη διαφοροποίηση του brand μέσα από την προσφορά πραγματικής αξίας στον καταναλωτή. Όπως εξηγεί η ίδια:

«Η Κρητικός:

  1. Αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού της καταστήματος, λανσάροντας το νέο Κρητικός e-shop, www.kritikos-sm.gr, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και με στόχο την άμεση ανταπόκριση στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής. Εξετάζεται δε και το ενδεχόμενο για τη δημιουργία Dark Store (κεντρικό Hub).
  2. Εχει στόχο να προσφέρει την αξία που επιθυμεί ο καταναλωτής μέσω της διαφοροποίησης, με την κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών µε διαρκώς αυξανόμενη γκάμα προϊόντων –τόσο national Brands όσο και ιδιωτικής ετικέτας- διατιθέμενων µε την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιµής, όπως και µε τα επιλεγμένα προϊόντα Ελλήνων παραγωγών, που φέρουν το σήμα «Θησαυροί της Ελλάδας».
  3. Δίνει έμφαση στη βελτίωση της λειτουργίας μέσω συστημάτων δομών, ορθολογισμού, εκπαίδευσης του προσωπικού, συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών, με αποδεκτό κόστος».

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ «ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝ» ΤΙΣ ONLINE ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Πάνω από 132.000 αναφορές έγιναν για τις επτά αλυσίδες super market, για το χρονικό διάστημα Μάιος 2020 – Απρίλιος 2021.

Οι περισσότερες δημοσιεύσεις αφορούν τα Lidl με μερίδιο δημοσιότητας 37,64% και ακολουθούν οι Σκλαβενίτης (20,72%), Μασούτης (18,26%) και ΑΒ Βασιλόπουλος (16,78%). Στην πέμπτη θέση βρίσκεται το My market (4,96%), στην έκτη ο Κρητικός (1,3%) και στην έβδομη το brand ΕΛΟΜΑΣ (0,33%).

Ρεκόρ αναφορών σημειώθηκαν δύο φορές μέσα στο συγκεκριμένο 12μηνο. Η μία ήταν φέτος τον Μάρτιο (27.000) και η δεύτερη τον Ιούνιο του 2020 (22.000 αναφορές). Αφορμή για το φετινό ρεκόρ ήταν ένα βίντεο από ένα κατάστημα Μασούτης, όπου την παραμονή της Εθνικής Εορτής ακούγεται ο Εθνικός Ύμνος, ενώ το περσινό ρεκόρ καταγράφηκε λόγω αύξησης στις αναφορές στην ΑΒ Βασιλόπουλος εξαιτίας μιας διαφήμισης για την Ημέρα του Πατέρα.

Η συγκεκριμένη καμπάνια αύξησε σημαντικά τον όγκο των δημοσιεύσεων για το brand, καθώς αποτέλεσε συνολικά το 40% των δημοσιευμάτων. Αντίστοιχα, για τον Μασούτη, οι δημοσιεύσεις για το συγκεκριμένο βίντεο αποτέλεσαν το 52% των συνολικών αναφορών στο brand. Στην κορυφή των αναφορών, βρέθηκε το Lidl, λόγω της δημοφιλούς χιουμοριστικής φράσης «από τα Lidl», καθώς άνω του 47% των δημοσιευμάτων αφορά την συγκεκριμένη έκφραση.

Με 98.000 αναφορές, το Τwitter βρίσκεται στην πρώτη θέση προέλευσης αναφορών (74%) και ακολουθούν τα sites και blogs με πάνω από 33.000 αναφορές (25% μερίδιο δημοσιότητας), ενώ το υπόλοιπο 1% προέρχεται από συζητήσεις σε forums.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για το Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums, Twitter), τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Βήματα προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης εμπειρίας πελάτη γίνονται και μέσα από τον δρόμο των στρατηγικών συνεργασιών. Λειτουργικότητα, υψηλή αισθητική και ασφάλεια οδηγούν τις προσπάθειες με ορίζοντα το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης. Σε αυτό το πλαίσιο, τα My market συνεργάζονται με τη Viva Wallet και παρουσίασαν μία νέα υπηρεσία, διαθέσιμη σε όλη την Ελλάδα, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της αλυσίδας να κάνουν ανάληψη μετρητών από τα ταμεία των καταστημάτων με τη χρήση καρτών Visa και Mastercard οποιασδήποτε τράπεζας. Συγκεκριμένα, ο πελάτης μπορεί να κάνει ανάληψη έως 100 ευρώ, εισάγοντας την κάρτα του στο Viva Wallet τερματικό στο ταμείο και πληκτρολογώντας το PIN του.

Επενδύοντας στον ψηφιακό μετασχηματισμό και το CX, η ΑΒ Βασιλόπουλος συμμαχεί με τη Samsung Electronics Hellas η οποία παρέχει συνολικά πάνω από 4.000 επαγγελματικές οθόνες στα 133 καταστήματα της αλυσίδας super market. Από τις οθόνες, οι πελάτες θα μπορούν να πληροφορούνται σε πραγματικό χρόνο για τις προωθητικές ενέργειες και τα προϊόντα.

Επιπλέον, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάστηκε με την εταιρεία τεχνολογίας Printec για μια ευέλικτη λύση επαναφορτιζόμενων καρτών, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις και οργανισμούς να προσφέρουν στους εργαζομένους ή στα μέλη τους, είτε την «Κάρτα Αγορών ΑΒ» για έκτακτες επιβραβεύσεις ή την κάρτα «Διατακτική τροφής ΑΒ» για σταθερή παροχή σίτισης. Με τον τρόπο αυτό, η ΑΒ εκσυγχρονίζει τις έγχαρτες «Δωροεπιταγές ΑΒ» και «Διατακτικές τροφής ΑΒ» και αυτοματοποιεί τη διαχείριση των πληρωμών, περιορίζοντας το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

FOCUS POINTS

  • Ο κλάδος των super markets αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός και αναπτύσσεται με γνώμονα την εμπειρία πελάτη
  • Η online παρουσία αποκτά ιδιαίτερη σημασία, ενώ έμφαση δίνεται και στην αναβάθμιση του δικτύου φυσικών καταστημάτων
  • Η επικοινωνία αξιοποιεί όλα τα touchpoints και προβάλλει τη φιλοσοφία αλλά και τα σημεία διαφοροποίησης των brands
  • Η περιβαλλοντική ευαισθησία και η κοινωνική προσφορά εξελίσσονται σε καίριους πυλώνες στρατηγικής των εταιρειών