Τον τρόπο με τον οποίο η εφοδιαστική αλυσίδα ανταποκρίθηκε στις έκτακτες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία του Covid-19, αλλά και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για το μέλλον, σκιαγράφησε ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, καλεσμένος του περιοδικού Plant και του Στέφανου Κομνηνού, Founding Partner του Netrino, στη ζωντανή online εκπομπή Supply Chain #Community Talks.

Την εικόνα σκιαγράφησε ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής αλυσίδας, στα Supply Chain # Community Talks του περιοδικού Plant.

Τον τρόπο με τον οποίο η εφοδιαστική αλυσίδα ανταποκρίθηκε στις έκτακτες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία του Covid-19, αλλά και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για το μέλλον, σκιαγράφησε ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, καλεσμένος του περιοδικού Plant και του Στέφανου Κομνηνού, Founding Partner του Netrino, στη ζωντανή online εκπομπή Supply Chain #Community Talks.

Ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με τον κλάδο του super market και την έκτακτη ανάγκη που προέκυψε για πολύ μεγάλο όγκο σε online ή τηλεφωνικές αγορές και κατ’ οίκον παραδόσεις, ο Θ. Ζηλιασκόπουλος ανέφερε ότι ο κλάδος δεν ήταν μεν προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο, ωστόσο γρήγορα ανταποκρίθηκε αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες λύσεις.

Αν αναλογιστεί κανείς όπως είπε ότι πριν την κρίση το ποσοστό των πωλήσεων αυτών ήταν ελάχιστο, σχεδόν μη μετρούμενο και ξαφνικά έγινε σχεδόν διψήφιο, καταλαβαίνει την πίεση που ασκήθηκε. Από κει και πέρα, σύμφωνα με τον ίδιο, το ζητούμενο πλέον είναι οι διαδικασίες αυτές να συστηματοποιηθούν και να ενταχθούν ως κανονικό κανάλι στην επιχειρησιακή λειτουργία και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή όσον αφορά στην ασφάλεια, στη σωστή επιλογή προϊόντων μέσα στο κατάστημα, στους χρόνους παράδοσης.

Ανέφερε χαρακτηριστικά το παράδειγμα του cross shopping, της αντικατάστασης δηλαδή του προϊόντος που έχει επιλεγεί από τον πελάτη όταν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, διαδικασία που μπορεί να εξελιχθεί με τη χρήση machine learning. Αναφέρθηκε επίσης σε νέες λύσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν, όπως είναι το dark shopping, η δημιουργία σημείων μόνον για picking και delivery, μειώνοντας έτσι σημαντικά το κόστος της διαδικασίας.

Όπως είπε, το όλο σύστημα πρέπει να μετρηθεί, να ποσοτικοποιηθεί, να αποδοθούν τα σχετικά κόστη και οι retailers να κάνουν τις σχετικές επενδύσεις. Μιλώντας γενικότερα για την εφοδιαστική αλυσίδα στην μετά Covid-19 εποχή, τόνισε ότι οι αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη θα είναι σημαντικές και η Ελλάδα οφείλει να τοποθετηθεί στη νέα πραγματικότητα. Ολόκληρη η συζήτηση για την εφοδιαστική αλυσίδα στην μετά Covid-19 εποχή, είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα www.communitytalks.gr στα Supply Chain # Community Talks του περιοδικού Plant.