Σύγχρονα καταστήματα, δυναμική επικοινωνία, ψηφιακή παρουσία, δράσεις βιωσιμότητας, πλατφόρμες με συμβουλές γύρω από την υγιεινή ζωή και τη διατροφή, είναι μερικά από τα εργαλεία που αξιοποιούν οι εταιρείες του κλάδου για να έρθουν πιο κοντά στους καταναλωτές. Στόχος δεν είναι πλέον μόνο να προσφέρουν μια αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, αλλά να αποτελέσουν τον «συνοδοιπόρο» του καταναλωτή στον δρόμο προς μια καλύτερη ζωή.

Στη συνεχή τους αναβάθμιση επενδύουν τα super markets της ελληνικής αγοράς, εστιάζοντας στην επικοινωνία, στην ανάπτυξη δικτύου με καταστήματα νέας γενιάς, στις ψηφιακές τεχνολογίες, στις υποδομές και δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης και στην εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΚΤΥΟΥ
Όπως είναι αναμενόμενο, η επέκταση της γεωγραφικής τους κάλυψης αποτελεί προτεραιότητα για τις αλυσίδες super market, οι οποίες θέλουν να έρθουν πιο κοντά στους καταναλωτές, εγκαινιάζοντας νέα καταστήματα. Η ΑΒ Βασιλόπουλος λάνσαρε τον νέο χώρο Grab & Go, στο κατάστημα ΑΒ Κηφισιάς, για να προσφέρει λύσεις σε όσους επιθυμούν να απολαύσουν κάτι on the go.

Επιπλέον, η εταιρεία γιόρτασε το άνοιγμα του 500ου καταστήματός της, με την προσθήκη στο δίκτυό της του AB Food Market Βόλος. Νέα καταστήματα εγκαινίασε τον τελευταίο χρόνο και η Lidl Ελλάς, όπως το κατάστημα στο Ν. Μαρμαρά, με έμφαση σε λειτουργικότητα, άνεση και εξυπηρέτηση.

Η Metro AEBE εγκαινίασε το πρώτο κατάστημά της εκτός Ελλάδας, το «Best Value για επαγγελματίες», το πρώτο one-stop-shop της Κύπρου, στη Λεμεσό. Το κατάστημα υιοθετεί το μοντέλο χονδρικής πώλησης και απευθύνεται στους επαγγελματίες του νησιού. Ένα ακόμη κατάστημα Metro Cash & Carry άνοιξε τις πόρτες του στο νησί της Ζακύνθου, ενώ τα OK! Anytime Markets εγκαινίασαν τρία νέα καταστήματα στην περιοχή του Αμαρουσίου, του Π. Φαλήρου και της Κυψέλης.

Στην ανάπτυξη του δικτύου της επένδυσε και η Διαμαντής Μασούτης, με νέα καταστήματα στο νησί της Λέσβου, στην Ανάληψη στη Θεσσαλονίκη, στο Παλαιό Φάληρο, στο Γαλάτσι και στο Κολωνάκι. Τέλος, το 2019 εγκαινιάστηκε ένα ακόμα SPAR super market, αυτή τη φορά στο Αιγάλεω.

Ηλεκτρονικά καταστήματα και APPS
Παράλληλα με την ανάπτυξη των φυσικών τους καταστημάτων, οι παίκτες της αγοράς δεν παραλείπουν να επενδύουν και στην ηλεκτρονική τους παρουσία, με τους περισσότερους να διαθέτουν ήδη ένα ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Δυναμικά στον «χορό» φαίνεται να μπαίνουν και τα applications, τα οποία μπορεί να εξυπηρετούν πολλούς και διαφορετικούς σκοπούς.

Όπως επισημαίνει και η Μαριάννα Παπαδοπούλου, Γενική Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ, η βελτιστοποίηση των συγκεκριμένων εργαλείων έχει ως στόχο την πληρέστερη και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών σε όλα τα επίπεδα: «Σε ένα omnichannel περιβάλλον, είναι σημαντικό να δίνουμε στον πελάτη τη δυνατότητα και την επιλογή να ψωνίζει όπου και όποτε εκείνος θέλει. Το κλειδί στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η άνεση, η ευκολία και η συνέπεια».

Παρόλο που το διαδίκτυο και το online shopping έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, βάσει ερευνών, λίγοι είναι εκείνοι που πραγματοποιούν τα ψώνια τους μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, μας λέει η Βασιλική Αδαμίδου, Head of Corporate Communications, CSR and Social Media της Lidl Hellas, συμπληρώνοντας: «Η κατηγορία των online αγορών, είναι αλήθεια, αναμένεται να είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη στα FMCG, όμως το ψηφιακό κανάλι στα τρόφιμα θα γίνει κερδοφόρο μόνο όταν υπάρχουν μεγάλοι όγκοι παραγγελιών και οργανωθεί σωστά και αποδοτικά η διαδικασία της διανομής και εξυπηρέτησης.

Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι πολλοί από τους first movers έχουν ήδη τις πρώτες ενδείξεις και τίθενται μεγάλα ερωτήματα ως προς την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου στα τρόφιμα». Υπηρεσία Click & Collect λάνσαραν πρόσφατα τα Market In, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα μέσα από το ειδικό διαδραστικό φυλλάδιο, από κινητό, tablet ή υπολογιστή και να τα παραλάβουν από όποιο κατάστημα επιλέξουν, την ώρα που επιλέξουν.

Στο πλαίσιο προώθησης του e-shop τους, τα My market έστησαν τον περσινό Νοέμβριο στον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα, ένα σχετικό e-spot με διαδραστικές οθόνες τελευταίας τεχνολογίας. Το e-spot έδωσε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ψωνίσουν εύκολα και γρήγορα, on the go. Οι επισκέπτες ξεκινούσαν την περιήγησή τους στο e-shop μέσα από τις οθόνες του εικονικού καταστήματος (e-stop) και την ολοκλήρωναν από το κινητό τους τηλέφωνο.

Τα My market λάνσαραν πέρυσι και το My wine app, μια ηλεκτρονική εφαρμογή για το κρασί. Το My wine app καθοδηγεί τους καταναλωτές στην επιλογή της πιο κατάλληλης ποικιλίας κρασιού, ανάλογα με το φαγητό που έχουν στο τραπέζι τους, ομαδοποιεί τα κρασιά με βάση το κύριο τους γευστικό χαρακτηριστικό ή ανάλογα με την ποικιλία τους, και προτείνει λύσεις στην επιλογή κρασιού για διάφορες περιστάσεις.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί πια σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής των εταιρειών του κλάδου. Η Βασιλική Αδαμίδου αναφέρει για τη στρατηγική της Lidl, μεταξύ άλλων: «Στόχος μας η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου μέσω μιας υπεύθυνης χρήσης φυσικών πόρων και μιας σύγχρονης οικονομίας που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και στην ευημερία των πολιτών.

Με προσανατολισμό στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών έχουμε καθορίσει τα ουσιαστικά θέματα για τη διαμόρφωση της δικής μας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες και πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αφορά στα 5 ακόλουθα πεδία: τα προϊόντα μας, το περιβάλλον, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες.

Στο πλαίσιο του υπεύθυνου και βιώσιμου επιχειρείν συμπληρώνουμε διαρκώς τη στρατηγική μας και εξελίσσουμε τις εταιρικές μας δομές ώστε να υπηρετούμε καλύτερα αυτό που ονομάζουμε Stakeholder Εconomy. Έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο την κερδοφορία της επιχείρησης, αλλά κυρίως την ευημερία των συνανθρώπων μας και το κοινό συμφέρον».

Αντίστοιχα, ο Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής τμήματος ΙΤ της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., μας εξηγεί πως «η Μασούτης βρίσκεται κοντά σε όσους έχουν ανάγκη μιας και ψηλά στις αξίες της βρίσκεται η ενσυναίσθηση, η προσφορά και η υπευθυνότητα και ακολουθεί καθημερινές δράσεις για τον άνθρωπο, το προϊόν και το περιβάλλον, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με άλλους φορείς πρωταγωνιστεί σε μακροπρόθεσμες δράσεις».

Επισημαίνοντας κάποιες από τις δράσεις των My market στον τομέα της ενεργειακής διαχείρισης, η Μαριάννα Παπαδοπούλου μας ενημερώνει ότι αντικατέστησαν όλο τον φωτισμό με φωτιστικά τεχνολογίας Led, δημιούργησαν για αυτόν τον σκοπό δική τους γραμμή παραγωγής των φωτιστικών τους, αντικαθιστούν σταδιακά τα ψυγεία και ψυκτικά συστήματα με νέα, τεχνολογικά εξελιγμένα, με τεχνολογία που χρησιμοποιεί διοξείδιο του άνθρακα, ενώ πιστοποίησαν το σύστημα ενεργειακής διαχείρισης με το ISO 50001 για το σύνολο των εγκαταστάσεων της εταιρείας.

Η Lidl Ελλάς απέσυρε οριστικά από τα καταστήματά της στις 31/12/2019 τα πλαστικά μίας χρήσης. Παράλληλα, μέχρι το 2025, δεσμεύεται για περαιτέρω μείωση του πλαστικού κατά 20% και τη χρήση 100% ανακυκλώσιμων υλικών στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον, η εταιρεία αποτελεί αρωγό της πρωτοβουλίας προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης «Plastic Free Santorini», ενώ για μία ακόμη χρονιά, εξασφάλισε εγγυήσεις προέλευσης (Πράσινα Πιστοποιητικά) για το 100% της ενέργειας που προμηθεύεται από την Protergia.

Στις υπόλοιπες δράσεις ΕΚΕ της Lidl Ελλάς συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η χορηγία της παράστασης Τέσσερις εποχές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης, η χορηγία στο μάθημα «Nutrition: Highway to Health» του CTY Greece και η διαχρονική στήριξη του οργανισμού «To Χαμόγελο του Παιδιού».

Από πλευράς της, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δεσμευθεί να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων κατά 50% μέχρι το 2025 και να μειώσει το πλαστικό κατά 50% μέχρι το 2025, καταργώντας τα πλαστικά μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματά της μέσα στο 2020, μειώνοντας το βάρος του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες και αντικαθιστώντας το 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.

Ενώνοντας τις δυνάμεις της με την οργάνωση «Μπορούμε», προχώρησε στην ίδρυση της πρώτης «Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» στην Ελλάδα, ενώ σε συνεργασία με την ΤΕΧΑΝ εγκαινίασε το 88ο Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης στη Ραφήνα. Η ΑΒ λάνσαρε και το κίνημα #allazoumesinithies με digital περιεχόμενο γύρω από την ανακύκλωση, την προστασία του περιβάλλοντος, την υγιεινή διατροφή.

Η Διαμαντής Μασούτης επί σειρά ετών υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, σε συνεργασία σε πολλούς φορείς, σχολεία, κοινωνικές δομές δήμων και λοιπών κοινωνικών ομάδων που ασχολούνται με τη φροντίδα του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό «τρέχει» και το πρόγραμμα «Μαζί, όπου υπάρχει ανάγκη» που υλοποιείται με τον οργανισμό «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.

Η εταιρεία διενεργεί και εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους εργαζόμενους με θέμα Πυρασφάλεια/Πρώτες Βοήθειες/Επείγοντα Περιστατικά στον χώρο εργασίας, ενώ σε συνεργασία με την Henkel Hellas πραγματοποίησε εκδήλωση προς τιμήν παιδιών των Παιδικών Χωριών SOS.

Τα OK! Anytime Markets συνεχίζουν το έργο τους στις γειτονιές της Αθήνας, δημιουργώντας τρισδιάστατες διαβάσεις σε σχολεία, στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας «Κοντά στην γειτονιά». Με τη δημιουργική συμβολή της ομάδας καλλιτεχνών της Urban Act, τα OK! Anytime Markets ζωγραφίζουν σχέδια τρισδιάστατων διαβάσεων περιμετρικά διαφόρων σχολείων, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων, με στόχο να μειώνουν ταχύτητα πλησιάζοντας στα σχολεία.

Επιπλέον, τα υποστήριξαν την εκδήλωση «Στόχο-Ποδηλατώντας» του ΜΚΟ «Στόχος-Πρόληψη», ενώ στήριξαν τα Χριστούγεννα και το έργο του Make-a-Wish. Τα καταστήματα Σκλαβενίτης συνεχίζουν τη διεξαγωγή του προγράμματος «Απλές πράξεις Μεγάλης αξίας», στο πλαίσιο του οποίου συνεργάζονται με εταιρείες FMCG για τη στήριξη φιλανθρωπικών σκοπών. Μια τέτοια ενέργεια ήταν και με τη Hellmann’s, με στόχο να υποστηριχθεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Παραπληγικών, με τη Δωδώνη για τη στήριξη του ΕΛΙΖΑ και με την Μέγα για το πρόγραμμα των Γιατρών του Κόσμου «Μητέρα & Παιδί».

Με μεγάλη συμμετοχή έκλεισε ο 2ος κύκλος του «Πετυχαίνουμε Μαζί» από τα Metro Cash & Carry. Μέσα από το «Πετυχαίνουμε Μαζί», τα Metro Cash & Carry αποσκοπούν στη συνεισφορά στην ανάπτυξη του δικτύου των συνεργατών τους, παρέχοντας χρήσιμες συμβουλευτικές υπηρεσίες και αναδεικνύοντας βέλτιστες πρακτικές που βοηθούν τη λειτουργία των δικών τους επιχειρήσεων σε καθημερινή βάση. Δυναμικά στον τομέα της Εταιρικής Ευθύνης δραστηριοποιούνται και τα My market.

Ενδεικτικά, συνεχίζεται η πρωτοβουλία My Ομάδα για την ουσιαστική υποστήριξη νέων Ελλήνων πρωταθλητών και πρωταθλητριών στην προσπάθεια να πετύχουν τους αγωνιστικούς τους στόχους. Τα My market συμβάλλουν με πολλαπλούς τρόπους στην προπονητική προετοιμασία των αθλητών, υποστηρίζουν τη συμμετοχή τους σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και φροντίζουν για τη σωστή διατροφή τους.

Επιπλέον, συνέχισαν τις δράσεις αστικής παρέμβασης «Πάμε Μπροστά – Δίνουμε Πίσω», καθώς και τα «Χιλιόμετρα Προσφοράς» με αγώνες δρόμου φιλανθρωπικού χαρακτήρα σε όλη την Ελλάδα. Τα My market διοργάνωσαν, σε συνεργασία με την Κοιν.Σ.Επ BlackLight, και το πρώτο διαδραστικό σεμινάριο εκπαίδευσης εργαζομένων με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών με οπτική αναπηρία.

ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ 360° ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Above και below the line επικοινωνία, digital καμπάνιες, προγράμματα loyalty. Ποιο άραγε είναι πιο αποτελεσματικό στο «χτίσιμο» μιας ισχυρής σχέσης με τον καταναλωτή;
Στην εποχή μας, με τον καταναλωτή να είναι «always on», διαρκώς συνδεδεμένος, και να έχει μάθει να «συνδιαλέγεται» με μία μάρκα μέσα από πολλά κανάλια, η επικοινωνία πρέπει να είναι σφαιρική, 360, υποστηρίζει η Μαριάννα Παπαδοπούλου: «Αυτό που χρειάζεται είναι η εμπειρία να είναι απρόσκοπτη, και να δημιουργεί μία συνολική κοινή αίσθηση και εμπειρία για τη μάρκα».

Ο Αντώνιος Ρεβύθης, Head of Marketing της Lidl Hellas υπογραμμίζει ότι «οι ισχυρές ΑΤL καμπάνιες δίνουν συνήθως την κατεύθυνση, οι digital μπορούν να γίνουν πιο στοχευμένες σε κοινό και περιεχόμενο, οι ΒΤL έρχονται πιο κοντά στο κοινό και δημιουργούν εμπειρίες, ενώ τα προγράμματα loyalty μπορούν να γίνουν τόσο εξατομικευμένα που να συνδέουν συναισθηματικά τον καταναλωτή με το brand. Αρκεί σε κάθε έκφραση του καταναλωτή να μπορείς ως brand να του μιλάς στη γλώσσα επικοινωνίας του μέσου με τον πιο επίκαιρο και ταιριαστό τρόπο».

Το πρόγραμμα πιστότητας MasCard αποτελεί το δυνατό χαρτί του Μασούτη, σύμφωνα με τον Σάββα Τορτοπίδη, συμβάλλοντας σε μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες: «Για το χτίσιμο μιας τέτοιας σχέσης ο πιο κρίσιμος παράγοντας δεν είναι το μέσο επικοινωνίας, αλλά το περιεχόμενο της επικοινωνίας. Το περιεχόμενο θα πρέπει να μεταφέρει ουσία και να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα έτσι όπως την αντιλαμβάνεται ο πελάτης, για να καταλήξει σε σχέση εμπιστοσύνης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι εξατομικευμένη Κάρτα Bonus λάνσαρε πρόσφατα και η Γαλαξίας, η οποία είναι ήδη ενεργοποιημένη και έτοιμη για χρήση. Έτσι, δίνει τον χρόνο στους καταναλωτές που θα επιλέξουν να ταυτοποιηθούν, να εγγραφούν όποτε οι ίδιοι το επιθυμούν.

ΑΒ Βασιλόπουλος, «Για ό,τι θέλεις να είσαι»
Η ΑΒ Βασιλόπουλος λάνσαρε καμπάνια, η οποία παρουσιάζει το νέο brand statement της αλυσίδας, «ΑΒ Βασιλόπουλος. Για ό,τι θέλεις να είσαι». Η φιλοσοφία πίσω από το μήνυμα, είναι ότι όλοι έχουν κάτι που τους κάνει μοναδικούς. Και, στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ο καθένας θα βρει όλα όσα χρειάζεται για να είναι απλά ο εαυτός του. Στην ταινία πρωταγωνιστούν διαφορετικοί και μοναδικοί χαρακτήρες ανθρώπων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τα ψώνια και τη διατροφή ο καθένας με τον δικό του τρόπο, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς βλέποντας το… ψυγείο τους. Την επικοινωνία της ΑΒ Βασιλόπουλος χειρίζεται η Wunderman Thompson.

Lidl Ελλάς, «Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει»
Τη δέσμευση της Lidl Ελλάς για ένα καλύτερο αύριο έρχεται να επιβεβαιώσει η νέα 360ο καμπάνια εταιρικής υπευθυνότητας της εταιρείας, αποτυπώνοντας δημιουργικά δύο βασικές θεματικές βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς – τη μείωση του πλαστικού και τη μείωση της σπατάλης των τροφίμων. Σε αυτές βασίζεται και η τηλεοπτική ταινία με τίτλο «Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει». Σε έναν κόσμο που καθημερινά ρυπαίνει, σπαταλά και αδιαφορεί για το που μεγαλώνουν τα παιδιά, ένα παιδί αντιδρά και αρνείται να μεγαλώσει. Η καμπάνια #kaliteroavrio αναδεικνύει την ανησυχία των παιδιών και αφυπνίζει τη συνείδηση των ενηλίκων. Την καμπάνια υπογράφει η The Newtons Laboratory.

My market, «Μάθε, Φάε, Ζήσε»
Η τελευταία εταιρική καμπάνια των My market παρουσιάζει αυτό το παραπάνω που έχει να του προσφέρει το «δικό του» ελληνικό super market. Με εναλλαγή τριών σποτ, εστιάζει στην κινητήριο δύναμη της ζωής που δεν είναι άλλη από την αλλαγή, για να παρασύρει τον καταναλωτή σε ένα νέο πνεύμα ζωής. Τα My market, θέλοντας να γίνουν η Νο 1 επιλογή του Έλληνα καταναλωτή για τη διατροφή του, παίρνουν ξεκάθαρη θέση στη ζωή του, ως καταλύτης για αλλαγές στην καθημερινότητα και στη διατροφή του. Η εταιρική αυτή υπόσχεση υποστηρίζεται και από την πλατφόρμα «Μάθε Φάε Ζήσε». Την καμπάνια υπογράφει η MullenLowe.

Μασούτης, «από μας για σας»
Πρόσφατη καμπάνια της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ παρουσιάζει στο κοινό αληθινές, καθημερινές στιγμές, με τις οποίες όλοι μπορούν να ταυτιστούν. Το τηλεοπτικό σποτ της καμπάνιας συνιστά στρατηγικό βήμα της επικοινωνίας της εταιρείας, καθώς πρόκειται για τη συνέχεια των δύο προηγούμενων. Το πρώτο βήμα έγινε πέρυσι με ένα σποτ όπου ο ίδιος ο πελάτης δήλωνε ότι «Εγώ δεν πάω σούπερ μάρκετ, εγώ πάω Μασούτη». Στο δεύτερο, πρωταγωνιστές ήταν «Οι άνθρωποι του Μασούτη». Στην τρίτη κατά σειρά ταινία, πελάτες και εργαζόμενοι συναντιούνται και αλληλοεπιδρούν μέσα από καθημερινές στιγμές, όχι μόνο offline, αλλά και online. Την ταινία δημιούργησε η Cicero.

ΠΩΣ ΘΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΟ SUPER MARKET ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ;
«Δημιουργία ολιστικής καταναλωτικής εμπειρίας»
«Όσο μεγαλώνουν οι νεότερης ηλικίας καταναλωτές – που είναι και εκείνοι με τη μεγαλύτερη ευαισθησία απέναντι σε περιβαλλοντικά και θέματα βιώσιμης ανάπτυξης – και αποκτούν περισσότερα χρήματα, η βιωσιμότητα αναμένεται να επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες όλο και περισσότερο.

Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η προσέλκυση και ενεργοποίηση του καταναλωτικού κοινού διαμέσου εμπειριών που δεν άπτονται των παραδοσιακών πρακτικών προώθησης πωλήσεων, αλλά και ούτε και απαραίτητα της καινοτομίας διαμέσου της τεχνολογίας. Τούτων λεχθέντων, το μέλλον του λιανεμπορίου τροφίμων δεν είναι απαραίτητα ψηφιακό. Έχει να κάνει με τη δημιουργία ολιστικής καταναλωτικής εμπειρίας και την υλοποίηση μιας πράσινης, βιώσιμης και πιο υπεύθυνης ατζέντας προς όφελος όλων».
Βασιλική Αδαμίδου, Lidl Hellas

«Τεχνολογία, ευκολία, πρόβλεψη αναγκών»
«Τρεις είναι οι έννοιες οι οποίες θεωρούμε ότι θα αποτελέσουν τα βασικά σημεία αναφοράς για τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Τεχνολογία, ευκολία, πρόβλεψη αναγκών. Η σύγκληση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου θα δημιουργήσει αληθινά omnichannel εμπειρίες που θα προλαμβάνουν τις ανάγκες του πελάτη πριν καν ο ίδιος τις συνειδητοποιήσει».
Μαριάννα Παπαδοπούλου, METRO AEBE

«Θα είναι παντού»
«Το super market του μέλλοντος θα είναι παντού. Θα είναι στο εμπορικό κέντρο, στο κατάστημα της γειτονιάς, στο κινητό του πελάτη, στον υπολογιστή του, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα γνωρίζει τις προτιμήσεις και τις ιδιαιτερότητες του και θα του απευθύνεται προσωπικά κατόπιν συναίνεσης του. Πελάτης και super market θα σχεδιάζουν μαζί το επόμενο προϊόν λαμβάνοντας υπόψη όχι απλά την τιμή, αλλά οικολογικές ευαισθησίες, νέες διατροφικές συνήθειες και συνεισφορά στην κοινωνία. Στο super market του μέλλοντος, ο πελάτης θα έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία κι εμείς στην Μασούτης εργαζόμαστε ήδη προς αυτή την κατεύθυνση».
Σάββας Τορτοπίδης, Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.

ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ «ΣΥΖΗΤΑ» ΓΙΑ ΤΑ S/M
Πάνω από 105.000 αναφορές καταγράφηκαν στο διαδίκτυο για τις αλυσίδες super market Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, Lidl, My Market, για το χρονικό διάστημα Μάρτιος 2019 έως Φεβρουάριος 2020. Οι περισσότερες δημοσιεύσεις αφορούν στη Lidl με μερίδιο δημοσιότητας 33% (37.000 δημοσιεύσεις) και ακολουθούν το My Market (26%, 29.000 δημοσιεύσεις) και η Σκλαβενίτης (22%, 24.500 δημοσιεύσεις). Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος (10,6%) και στην πέμπτη η Μασούτης με 8,4%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Μάρτιο 2019 καταγράφηκε ρεκόρ δημοσιεύσεων με αφορμή τη διαρροή εγγράφου μίας διευθύντριας υποκαταστήματος του My Market προς τους υπαλλήλους, με αποτέλεσμα οι αναφορές στο My Market να ξεπεράσουν τις 24.000 σε διάστημα ενός μηνός. Το γεγονός αυτό αύξησε σημαντικά τον όγκο των δημοσιεύσεων για το brand, καθώς αποτέλεσε συνολικά το 80% των δημοσιευμάτων για το συγκεκριμένο δωδεκάμηνο. Αντίστοιχη διόγκωση στα δημοσιεύματά του έχει σε μόνιμη βάση και το Lidl, λόγω της χιουμοριστικής φράσης «από τα Lidl», που αυξάνει σημαντικά τη δημοσιότητα του brand, καθώς άνω του 55% των δημοσιευμάτων αφορά τη συγκεκριμένη έκφραση.

Εξαιρώντας αυτές τις ιδιαίτερες περιπτώσεις, που έγιναν viral για τις δύο παραπάνω αλυσίδες, στην πρώτη θέση δημοσιευμάτων, που αφορούν καθαρά το super market, βρίσκεται το brand Σκλαβενίτης. Με 24.000 αναφορές, το Twitter βρίσκεται στην πρώτη θέση προέλευσης αναφορών (81,5%) και ακολουθούν τα sites και blogs με πάνω από 5.000 αναφορές (17,4% μερίδιο δημοσιότητας). YouTube και forums «μοιράζονται» το υπόλοιπο 1,1%.

Όσον αφορά την θεματολογία, εκτός από τις χιουμοριστικές αναφορές, η πλειοψηφία των δημοσιεύσεων αφορά διάθεση προϊόντων των παραπάνω αλυσίδων (π.χ. προσφορές), καθώς και εταιρικά νέα (π.χ. ΕΚΕ, επιχειρηματικές κινήσεις), ενώ τον τελευταίο μήνα, τουλάχιστον το 10% των δημοσιεύσεων αφορούσε το θέμα του κορονοϊού και κυρίως την επάρκεια προϊόντων στα ράφια και τις στοχευμένες μαζικές αγορές καταναλωτών ειδών πρώτης ανάγκης.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και Έλληνες χρήστες social media.

GROCERY TRENDS 2020
– Αύξηση των premium και specialty προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
– Εξέλιξη και ενίσχυση των in-store χώρων εστίασης
– Λανσάρισμα applications, για τη διευκόλυνση τόσο του καταναλωτή όσο και του ίδιου του retailer
– Κατανόηση και αξιοποίηση του artificial intelligence (AI) από τους retailers
– Ισχυρότερος ο ρόλος των retailers στην υγεία και στο well being των καταναλωτών
Πηγή: www.grocerydive.com