Όχι μία, όχι δύο, αλλά 5 ελληνικές εταιρείες αποχώρησαν από το εμβληματικό Bio Rex στο Ελσίνκι με χρυσά βραβεία, ενώ οι ελληνικές διακρίσεις ανήλθαν συνολικά σε 20. Συγκεκριμένα, χρυσά στις κατηγορίες τους κέρδισαν οι εταιρείες G (για το λογότυπο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών), Bob Studio (για τη συσκευασία Eleia Olive Oil), Mouse Graphics (για τη σειρά συσκευασιών Brüken), Nomint (για το animation του Tonight) και Dolphins (για το λογότυπο Balkan Tales).

Για να αντιληφθούμε τη σημασία των διακρίσεων αυτών, θα πρέπει να σημειώσουμε μερικά νούμερα: Τα 5 χρυσά βραβεία των ελληνικών γραφείων τοποθετούν την Ελλάδα δεύτερη στη συνολική κατάταξη χρυσών διακρίσεων του διαγωνισμού, με πρώτη την Ολλανδία που πήρε 6 χρυσά. Σε σύνολο διακρίσεων, τα 20 ελληνικά βραβεία έρχονται στην 3η θέση, πίσω μόνον από την Γερμανία με 30 και την Ολλανδία με 26…

Δεν πρόκειται βέβαια για μία εντελώς αναπάντεχη εξέλιξη. Η δουλειά των ελληνικών γραφείων branding & design διακρίνεται συστηματικά, εδώ και χρόνια σε διεθνείς διοργανώσεις και Φεστιβάλ. Πολύ πρόσφατα είχαμε επίσης τη διάκριση της Day6 σε έναν άλλο σημαντικό διεθνή διαγωνισμό, τα Astrid Awards, ενώ μόλις πριν μερικούς μήνες, στα τέλη του 2011, η εταιρεία Beetroot αναγορεύθηκε σε Red Dot Agency of The Year. Αυτά στο πρόσφατο παρελθόν. Λίγο πιο πίσω αν ψάξουμε, θα βρούμε κι άλλες, πολλές σημαντικές διεθνείς αναγνωρίσεις του ελληνικού branding & design.

Το ερώτημα που φυσικά προκύπτει, είναι τί είναι αυτό που παρακινεί τις εταιρείες αυτού του κλάδου να δοκιμάζονται στα διεθνή φεστιβάλ, σε μια δύσκολη περίοδο που ομολογουμένως δεν «συγχωρεί» περιαματισμούς και άσκοπα έξοδα. Ή μήπως δεν είναι άσκοπα; Οι ελληνικές εταιρείες branding & design χτίζουν συστηματικά, εδώ και χρόνια, ένα αξιόλογο πελατολόγιο και εκτός συνόρων, η εδραίωση του οποίου περνά και μέσα από τα Φεστιβάλ. Ο Γ. Χαραλαμπόπουλος της Beetroot μας είχε πει σε πρόσφατη συνέντευξή του: «Οι συμμετοχές στους αντίστοιχους διαγωνισμούς μας επιτρέπουν να αντιπαραθέτουμε το έργο μας πλάι στους δημιουργούς που εργάζονται στους ίδιους στίβους με εμάς, να πληροφορούμαστε για τον αγώνα τους και να μαθαίνουμε. Μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε τη «μεγάλη εικόνα» και να κάνουμε την αυτοκριτική μας».

Αυτός είναι μάλλον τελικά ο δρόμος της…αρετής. Διαρκής αναζήτηση γνώσης, αυτοκριτική, συστηματική δουλειά. Ελπίζω το ελληνικό branding & design να συνεχίσει έτσι και να είναι πάντα μια πηγή ειδήσεων που θα μας κάνει να χαμογελάμε…