Πριν μερικές μέρες στο Λονδίνο έγινε μια «διαφορετική» συναυλία των ΑΒΒΑ, η οποία σηματοδότησε την πρώτη δημόσια εμφάνιση του θρυλικού σουηδικού συγκροτήματος, που μεσουράνησε την δεκαετία του 70’ στη διεθνή μουσική σκηνή. Η συναυλία έγινε, οι ABBA τραγούδησαν μεν, αλλά στη σκηνή εμφανίστηκαν… τα ολογράμματά τους.

Εάν ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που αναρωτιούνται πόσο θα αλλάξουν τη ζωή μας το Virtual Reality, το Augmented Reality και το Artificial Intelligence, βλέποντας την συγκεκριμένη συναυλία θα κατάλαβαν ότι η αλλαγή αυτή θα είναι όχι απλά μεγάλη, αλλά σχεδόν τρομακτική, που αναμένεται να εγείρει ακόμα και ζητήματα ηθικής. Το 2021 οι ABBA επέστρεψαν δισκογραφικά μετά από 40 ακριβώς χρόνια με τον δίσκο “Voyager”, προκαλώντας αίσθηση. Στο πλαίσιο του νέου τους δίσκου ανακοίνωσαν περιοδεία, η οποία όμως θα είχε μια ιδιαιτερότητα: Θα διεξάγονταν με τα ολογράμματά τους ή αλλιώς τα «ABBA-tars» τους. Που σημαίνει ότι στη σκηνή εμφανίζονταν οι ίδιοι με την μορφή ολογραμμάτων, τα οποία τους παρουσίαζαν όπως ακριβώς ήταν το 1978. Οι θεατές δηλαδή έβλεπαν και άκουγαν τους ABBA με την ίδια μορφή που είχαν εκείνη την εποχή.

Σύμφωνα με τον Guardian, τα μέλη των ΑΒΒΑ, οι Agnetha Fältskog, Björn Ulvaeus, Benny Andersson, και Anni-Frid Lyngstad – που πλέον διανύουν την 7η δεκαετία της ζωής τους -, έκαναν ζωντανές πρόβες με τα τραγούδια τους για 5 εβδομάδες, με 160 κάμερες οι οποίες κατέγραφαν τις κινήσεις τους. Τα δεδομένα που ελήφθησαν πέρασαν στα υπολογιστικά συστήματα και με την χρήση συστημάτων Virtual Reality, Artificial Intelligence και Augmented Reality κατασκευάστηκαν τα ολογράμματά τους, τα οποία ξεσήκωσαν τους 3.000 θεατές που γέμισαν το Olympic Park του Λονδίνου.

Η προετοιμασία του show ξεκίνησε από το 2016 και κόστισε περισσότερα από 20 εκατ. δολάρια. Οι ψηφιακές εκδοχές των ABBA σχεδιάστηκαν από την Industrial Light and Magic, την εταιρεία οπτικών εφέ που ιδρύθηκε από τον δημιουργό του Star Wars, George Lucas. Για τη δημιουργία τους δούλεψαν περισσότεροι από 850 άνθρωποι, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία κίνησης και ανίχνευσης των μελών του συγκροτήματος. Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού σύμφωνα με τον παραγωγό της συναυλίας Ludvig Andrersson, «οι ΑΒΒΑ ερμήνευσαν τέλεια τα τραγούδια τους και έτσι όταν ο θεατής βλέπει τη συναυλία, δεν βλέπει 4 άτομα να προσποιούνται τους ΑΒΒΑ, αλλά τους ίδιους τους ΑΒΒΑ και μάλιστα όπως ήταν την εποχή που μεσουρανούσαν».

Ας σκεφθούμε λίγο τώρα τι ακριβώς έγινε στη συναυλία εκείνη: Νέοι άνθρωποι που δεν είχαν γεννηθεί την δεκαετία του 70’, αλλά και άνθρωποι που εκείνη την εποχή ήταν στην εφηβεία τους, απόλαυσαν τους ΑΒΒΑ όπως ακριβώς ήταν τότε. Όχι από κάποια μαγνητοσκοπημένη συναυλία, αλλά live. Και όλα αυτά, με την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Τι μας εμποδίζει λοιπόν να μην δούμε μεθαύριο συναυλία ακόμα και διάσημων τραγουδιστών που πλέον έχουν φύγει από τη ζωή, οι οποίοι θα δώσουν το «παρών» στη σκηνή, με τα ολογράμματά τους, όπως την εποχή που έκαναν καριέρα; Σκεφθείτε κάποιος νέος άνθρωπος να μπορεί να δει ζωντανά συναυλία του Έλβις Πρίσλεϋ, του Μάικλ Τζάκσον, ή της Γουίτνεϊ Χιούστον, με τους ίδιους να τραγουδούν και να χορεύουν. Ή θεατρικές παραστάσεις με ολογράμματα ηθοποιών που δεν ζουν ή ακόμα και ποδοσφαιρικούς αγώνες με θρυλικούς παίκτες που δεν είναι πια ανάμεσά μας. Σκεφθείτε τα τώρα όλα αυτά ως πολυσύνθετες εφαρμογές στο χώρο του marketing και της διαφήμισης. Εκπληκτικό ή τρομακτικό; Θα το δείξει ο χρόνος…