Διεθνώς το ad blocking στο desktop έχει αυξηθεί, η αναγνωρισιμότητα των σχετικών λογισμικών παραμένει υψηλή, ενώ ο αριθμός των χρηστών που δεν θα απεγκαταστούσαν το ad blocker τους για κανένα λόγο, αυξήθηκε. Η χρήση του ad blocking στην Ελλάδα σε όλες τις συσκευές, ανέρχεται στο 17,3%, σύμφωνα με σχετική έρευνα της TailWind για το 2018. Για την έξαρση του ad-blocking η διαφημιστική αγορά δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Ωστόσο, πλέον, διαφημιζόμενοι και διαφημιστές αντιλήφθηκαν την ένταση του προβλήματος και ανέλαβαν πρωτοβουλίες.

Η Coalition for Better Ads (CBA) προχώρησε στην επικαιροποίηση των Better Ads Standards, στη βάση έρευνας που έγινε σε περισσότερους από 66.000 καταναλωτές, σε χώρες που αντιπροσωπεύουν το 70% της παγκόσμιας δαπάνης στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με την έρευνα, το φαινόμενο του Ad-Blocking παραμένει υπαρκτό. Σημαντικός αριθμός εκδοτών πιστοποιείται από τη CBA για την εφαρμογή των Better Ads Standards, ενώ η Google ανακοίνωσε ότι η ενσωματωμένη υπηρεσία Ad-blocking του Chrome θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στο πλαίσιο των παραπάνω εξελίξεων, το Marketing Week φιλοξενεί σήμερα συνέντευξη με εκπροσώπους του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ), ο οποίος αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Στη συνέντευξη μιλούν η Μαριάνα Κορδοπάτη, Μέλος του Δ.Σ. και της Ομάδας Digital του ΣΔΕ, αλλά και η Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου. «Παρασυρθήκαμε στον εύκολο δρόμο των ποσοτικών μετρήσεων ή της υπερβολικής δημιουργικότητας.

Αγνοώντας την ουσία του θέματος, εστιάσαμε σε εύκολα μετρήσιμα KPIs και αποτελέσματα, πολλές φορές φτάνοντας στην υπερβολή και αγνοώντας την εμπειρία που προσφέραμε στον καταναλωτή. Αυτό όμως δε θα μπορούσε να είναι μακροπρόθεσμα σωστό, ούτε φυσικά αποτελεσματικό» αναφέρουν μεταξύ άλλων. Οι πρωτοβουλίες του ΣΔΕ για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όπως καταγράφονται στην συνέντευξη, είναι αν μη τι άλλο προς την σωστή κατεύθυνση.